مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: اگر در دانشگاه قدم‌هایمان را درست برداریم خدا هم کمک خواهد کرد

در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه دانشگاه که در آستانه دهه فجر برگزار شد، دکتر محسن امینی، رئیس دانشکده داروسازی گزارش برنامه عملیاتی 4 سال آینده این دانشکده و دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه آماری از مراجعه کلی کووید در کل بیمارستان‌های دانشگاه ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی در جلسه روز یکشنبه 10 بهمن 1400 در سالن مدافعان سلامت با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به تعبیر کارشناسان، «ضد حمله» خدا به کفر، الحاد و شیطان بود زیرا به دلیل روند اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم و تجمع طلا به‌عنوان پشتوانه پول در امریکا، این کشور قیمت دلار را به‌گونه‌ای تغییر داد که اقتصاد همه جهان را صاحب شد و در روند پس‌ازآن از کشتار ویتنام و جنگ‌های نفت و دامن زدن به فحشا و مواد مخدر به‌عنوان سومین صنعت نشان‌دهنده این است که یک روند غیرالهی و غیراخلاقی در جهان حاکم شده بود.
رئیس دانشگاه افزود: ریختن برنج و گندم در دریا برای تعادل قیمت‌ها در حالی بود که می‌توانست از مرگ 8 هزار نفر به‌صورت روزانه جلوگیری کند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جرقه خداوند بود و آمدن امام خمینی (ره) همه برنامه‌ها و بازی‌های غرب را برهم زد اضافه کرد: انقلاب ما انقلاب عجیبی بود و هست به‌طوری‌که حتی کسانی که دیدگاه مادی دارند به غیرمعمول بودن روندهای آن اعتراف دارند.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ بشریت، عده‌ای با دست‌خالی و بدون هیچ سلاحی درحالی‌که رهبرشان اعتقادی به مبارزه مسلحانه نداشت، توانست بر بزرگ‌ترین رژیم مسلح منطقه که ژاندارم امریکا و غرب در منطقه خاورمیانه بودند پیروز شوند افزود: پس از انقلاب نیز غائله‌های زیادی مانند گنبد و کردستان و حمله طبس و جنگ تحمیلی و ... را پیش آوردند و در ادامه، خط انحطاط فرهنگی و اخلاقی در برخی مسئولان شروع و اشرافیت به‌عنوان کلید موفقیت مطرح شد که امیدوارم با نگاه الهی مجدداً بخش‌های سوء به وجود آمده برطرف شود.
وی افزود: امروز رسالت بزرگی بر عهده ماست زیرا برای هریک از صندلی‌هایی که ما روی آن نشسته‌ایم ده‌ها نفر خونشان را نثار کردند و جان عزیزشان را دادند تا این کشور سرپا بماند. باورم این است که این مسیر، مسیری است که خدا کمک خواهد کرد و افتخاری است برای کسانی که سوار این قطار شوند و در این مسیر حرکت و تلاش کنند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه خط حق از ابتدای تاریخ تاکنون شکست نخورده است به حادثه عاشورا و امام حسین (ع) و یارانش اشاره کرد و گفت یزیدیان فکر کردند که حق را محو کرده‌اند اما تجمع 20 میلیونی شیعیان در روز اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین تجمع انسانی نشان می‌دهد این حرکت الهی بوده و خدا می‌خواهد که نور حق بدرخشد. این باور نیازمند این است انسان تقوا داشته باشد. اگر انسان اخلاص خود را از دست بدهد نمی‌تواند این حقایق معنوی را باور کند و دچار مشکلاتی می‌شود که برخی رفقای ما بعد از جنگ شدند و معتقدند برای اینکه سرپا باشیم باید نوکری کدخدا را بکنیم. ریشه‌اش این است که بخشی از ایمان خود را به خدا ازدست‌داده‌اند و منشأ آن چیزی جز گناه نیست؛ بنابراین همه ما ممکن است در معرض این خطر و سرنوشت باشیم، اگر که الهی فکر نکنیم و به دنبال جاه و مقام و موقعیت باشیم و فرصتی که برای مسئولیت ما پیش آمده را از خدا ندانیم.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه اگر در دانشگاه درست عمل کنیم و قدم‌هایمان را درست برداریم خدا هم کمک خواهد کرد افزود: انقلاب اسلامی به‌عنوان یک تحول بزرگ اجتماعی با وجود هجمه‌های سنگین دشمنان هر روز بلند و بلندتر می‌شود.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر مجید سیدقریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه بررسی نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر موضوع عیب‌جویی را در نامه آن حضرت تشریح کرد و گفت: حضرت علی (ع) به مالک تأکید کردند کسانی را که بیشتر از همه دنبال عیب مردم هستند از خودت دور کن و می‌فرماید دورترین مردم از تو و نسبت به تو کسی است که در پی عیب‌های مردم است.( مشروح سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر مجید سیدقریشی)
در این جلسه همچنین دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی گزارشی از برنامه عملیاتی 4 سال آینده این دانشکده ارائه کرد.
در ادامه نیز دکتر سعید ناطقی، معاون درمان آماری از مراجعه کلی کووید در کل بیمارستان‌های دانشگاه ارائه داد.
در این جلسه پویش یک دقیقه با مسئولان که این هفته اختصاص به بیمارستان سینا داشت و همچنین کلیپی از کیفیت آموزش در بیمارستان بهارلو و ضیائیان برای اعضای هیئت‌رئیسه پخش شد.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *