مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

افتتاح طرح توسعه داروخانه 13 آبان

دکتر قناعتی: اگر عزم، همدلی و برنامه ریزی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات و تنگناهای مالی حل می شود

دکتر قناعتی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه و افتتاح طرح توسعه داروخانه 13 آبان گفت: اگر عزم، همدلی و برنامه ریزی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات و تنگناهای مالی حل می شود.

 افتتاح طرح توسعه داروخانه 13 آبان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با افتتاح طرح توسعه داروخانه 13 آبان، فضای این مجموعه از 120 متر به 350 متر رسیده  و  ظرفیت آن از 320 مراجعه کننده در روز به 470  و در آینده به 700 مراجعه کننده قابل افزایش است. با این اقدام ازدحام مردم به حداقل رسیده و میزان رضایتمندی افزایش یافته است.
دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با قدردانی از تلاش‌های دکتر بیگلر رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی در اداره این مجموعه و گسترش فضای فیزیکی داروخانه ۱۳ آبان گفت: اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، زحمات بسیاری را  متقبل می‌شوند و کارنامه درخشانی دارند. دکتر بیگلر نیز با توانمندی، درایت، خلوص و صداقت خود در مجموعه داروخانه های دانشگاه موجب تحولات چشمگیری شده است.
رئیس دانشگاه با اشاره به مجموعه اقدامات توسعه ای داروخانه های شهری و بیمارستانی دانشگاه  گفت: این اقدامات نشان می دهد  اگر عزم، همدلی و برنامه ریزی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات و تنگناهای مالی حل می شود.
دکتر قناعتی پیگیری مراحل ساخت پروژه مرکز فناوری های رشد دارویی را از دیگر اقدامات دانشگاه در حوزه دارویی برشمرد و گفت: ساخت این پروژه نیز در این چندماه که از مسئولیت دکتر بیگلر می گذرد سرعت گرفته و امیدواریم تا خردادماه سال آینده به بهره برداری برسد و به تحول بیشتر صنعت دارویی کشور کمک کند. درحال حاضر مرکز رشد فراوردهای دارویی 33 درصد داروهای پیشرفته ضد سرطان و دیگر داروهای مورد نظر کشور را تولید می کند.
رئیس دانشگاه، تخصص، تعهد، توانمندی، عرق به خدمت و اخلاص را لازمه ویژگی های مسئولان دانست و افزود: دارورسانی به درب منزل بیماران خاص، مشاوره های پیشگیری از تداخلات دارویی، شبکه اطلاع رسانی دارویی به مردم و همچنین برنامه ریزی تامین و توزیع دارو از جمله اقدامات موثر مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و بیمارستانی است و در این زمینه باید همگام با علم روز دنیا پیش برویم.
دکتر قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور جلسه در شرایط خروج اعضای هیئت علمی از طرح تمام وقتی گفت: باید خود را به جای جوانان بگذاریم و شرایط زندگی را برای آنان تسهیل کنیم.
رئیس دانشگاه، برنامه‌ریزی نامتقارن را موجب بی‌اعتمادی به سیستم دانست و گفت: پیشنهاد می‌دهم قانون طرح تمام وقتی تغییر نکند و درصورت درخواست خروج از طرح،  سقفی مشخص شود که افراد عملکرد خود را حفظ کنند.
دکتر قناعتی با تاکید بر ارتقا معیار‌های جذب هیئت علمی گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نیروهای باانگیزه و توانمند باقی بمانند. بسیاری از همکاران از مجموعه اقداماتی که در اصلاح دریافتی اعضای هیئت علمی صورت گرفته تشکر می کنند و فضای امیدواری در مجموعه حاکم شده است.

بررسی آیین نامه طرح تمام وقتی اعضای هیئت علمی
دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، نیز آیین نامه طرح تمام وقتی اعضای هیئت علمی را بررسی و گزارشی از روند خروج اعضای هیئت علمی از طرح تمام وقتی ارایه کرد و گفت: در سال 1397، 17 پزشک درخواست خروج از طرح تمام وقت داشتند و بامجموعه اقدامات صورت گرفته در اصلاح تعرفه ها و مالیات پلکانی و...، در نیمه اول امسال این تعداد به سه نفر کاهش یافته است.

از تولید داروهای جدید تا اعلام آمادگی داروخانه 13 آبان به افزایش ساعت ارایه خدمت؛ درصورت همراهی سازمان های بیمه گر 
دکتر محمود بیگلر رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی، مجموعه اقدامات صورت گرفته در توسعه داروخانه 13 آبان را در راستای آسیب شناسی شرایط موجود دانست و گفت: یکی از مشکلات این مجموعه ازدحام مراجعه کنندگان بود و بیماران در فصل سرد سال مجبور بودند؛ مدت زیادی در پیاده رو منتظر بمانند و داروی خود را تحویل بگیرند. با برنامه ریزی که صورت گرفت بخش تایید نسخه که با فاصله از داروخانه قرار داشت به فاصله کمتر از 20 متر روبروی داروخانه منتقل شده است.
دکتر بیگلر با بیان اینکه خدمات بخش تاییدیه نسخ  نه تنها به  مراجعه کنندگان داروخانه 13 بلکه به مراجعه کنندگان سایر داروخانه ها نیز ارایه خدمت می دهد افزود: افرادی که داروهای خود را از دیگر داروخانه ها تامین می کنند قبلا مجبور بودند مسافت دوری را تا رسیدن به شعب بیمه طی کنند اما با این اقدام رضایتمندی برای بیمارانی که نیاز به تایید نسخه دارند ایجاد و از سردرگمی آنان جلوگیری می شود.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه، با اشاره به بازسازی و افزوده شدن ساختمانی به مجموعه داروخانه 13 آبان گفت: با کمک شهرداری ساختمانی که 40 سال تغییری در آن ایجاد نشده بود و طبقات بالای آن بدون استفاده مانده بود ظرف مدت کوتاهی بازسازی شد و تا  اواخر فرودین ماه که به بهره برداری رسید، خدمت رسانی به بیماران متوقف نشد. با افزایش این ظرفیت دیگر شاهد ازدحام و انتظار مردم در بیرون از داروخانه نخواهیم بود.
دکتر بیگلر از ایجاد فضای علمی برای آموزش بهتر  فراگیران داروسازی خبر دارد و  با اشاره به افزایش امکانات رفاهی برای مراجعه کنندگان گفت: امکانات رفاهی شامل بوفه، اینترنت و بهبود سیستم گرمایش و سرمایش فراهم شده است.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه، با اشاره به  ارایه داروهای تک نسخه ای با کمترین قیمت گفت: با 8 شرکت که داروهای تک نسخه ای را در سطح کشور توزیع می کنند  قرارداد بسته ایم تا این داروها با کمترین قیمت در اختیار بیماران قرار گیرد. پیش از این، بیماران برای تهیه داروها باید به شرکت ها مراجعه می کردند و این اقدام به ارایه خدمت به آنان کمک می کند.
دکتر بیگلر برای افزایش ساعت کار داروخانه 13 ابان درصورت همراهی سازمان های بیمه گر  اعلام امادگی کرد و گفت: درحال حاضر تایید نسخ تا ساعت چهار بعداظهر صورت می گیرد. باتوجه به اینکه داروخانه 13 آبان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد اغلب مردم بعد از ساعت طرح مراجعه می کنندو با درب بسته مواجه می شوند و  اگر بیمه ها تا ساعت 10 شب تایید نسخ را گسترش دهند داروخانه 13 آبان امکان خدمت رسانی بیشتری خواهد داشت.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه، با اشاره به گسترش طرح دارورسان برای حداقل یک گروه از بیماران خاص دیگر تا پایان امسال گفت: درحال حاضر این طرح برای بیماران ام اس انجام می شود و در نظر داریم برای بیماران صعب العلاج و خاص  که مداومت در تامین دارو دارند این طرح را گسترش دهیم و حداقل تا پایان امسال یک گروه را به این مجموعه اضافه کنیم.
دکتر بیگلر از افزایش 10 فراورده دارویی جدید به سبد دارویی کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: در مرکز رشد فراوردهای دارویی نیز مراحل ساخت، پروژه نیمه کاره ای که چندسالی متوقف شده بود ازسر گرفته شده و امیدوارم تا خردادماه سال آینده به ظرفیت تولید شرکت های دانش بنیان اضافه شود. افزون براین تا پایان امسال فراورده های تنفسی و داروهای مورد نیاز بیهوشی که اکثرا وارداتی و مورد نیاز  کشور است وارد سبد دارویی خواهد شد.  

پیش از دستور
حجت الاسلام و المسلمین میرمجید سید قریشی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، با اشاره به ایام حساس و دشواری کنونی که شاهد نسل کشی بشریت هستیم، دعای  ۲۷ صحیفه سجادیه را تفسیر کرد.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *