مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بازدید رئیس دانشگاه از 7 بیمارستان و یک مرکز واکسیناسیون کرونا

دکتر قناعتی: اینترن و استاجر بیماربر نیستند؛ باید مهارت‌های پزشکی را فرا بگیرند

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه در اولین روز از سال نو با همراهی مدیر روابط عمومی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران (پزشک مقیم ستاد هدایت) از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و بیمارستان‌های سینا، بهارلو، ضیائیان، فارابی، روزبه و رازی و یک مرکز واکسیناسیون در جنوب تهران دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی در بازدید روز دوشنبه اول فروردین 1401 با بیماران، همراهان بیمار و کارکنان بیمارستان‌ها از نزدیک دیدار و با آنان گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه در حاشیه این بازدید گفت: خصوصیت بیمارستان‌های ضیائیان و بهارلو این است که در مناطق محروم شهر قرارگرفته‌اند و با اینکه در مقایسه با بیمارستان‌های بزرگ ما امکانات کمتری دارند اما بهره‌وری آموزشی آنها برای استاجرها و انترنها بیشتر است.

 بیمارستان ضیائیان، بیمارستان مدیر پرور
دکتر قناعتی از بیمارستان ضیائیان به‌عنوان یک بیمارستان «مدیرپرور» یاد کرد و گفت: خاستگاه حدود 7 تا 8 مدیر بزرگ دانشگاه از بیمارستان ضیائیان است که نشان می‌دهد بیمارستان‌های کوچک می‌توانند محل توجه بیشتری برای کارهای بزرگ دانشگاه باشند.
رئیس دانشگاه با تأکید براینکه اینترن و استاجر بیماربر نیستند و باید فقط مهارت‌های پزشکی را فرا بگیرند افزود: اینترن و استاجر نباید حمل‌کننده لوله‌آزمایش و کارهای پیش‌پاافتاده باشند بلکه باید آموزش پزشکی را بیاموزند تا فردا بتوانند نقشی را که به‌عنوان پزشک عمومی به آن‌ها محول شده و مهم‌ترین نقش در ارائه خدمات سلامت است را ارائه دهند بنابراین به‌طور جد از دکتر علامه (معاون آموزشی) می‌خواهم این قصه را هر چه سریع‌تر پیگیری کند.
وی با بیان اینکه میزان رضایتمندی آموزشی اینترن ها و استاجرها در بیمارستان‌های بهارلو و ضیائیان از رضایتمندی این گروه در بیمارستان‌های بزرگ مثل امام و شریعتی بیشتر است افزود: این مسئله از لحاظ آماری بررسی شده که به‌طور جد نشان‌دهنده اختلاف واضح در بین این بیمارستان‌هاست بنابراین دستور اداری اینجانب این است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که چرخش استاجر و اینترن در محیط علمی و مناسب باشد.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه جابجایی بیمار و کارهای دیگر برای بیماران، کار «مقدسی» است اما فرد مشخصی برای آن تعریف شده و نباید از استاجر و اینترن برای این کار استفاده شود گفت: ما باید کاری کنیم تا این عزیزان بتوانند نقش خودشان را به‌عنوان پزشکان آینده، به خوبی و درستی بازی کنند و مهارت خودشان را در ایفای نقش تکمیل کنند.

پیگیری ساخت سی‌تی‌اسکن و ساختمان نیمه‌کاره در ضیائیان
دکتر قناعتی با بیان اینکه دانشگاه از راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن و تکمیل ساختمان نیمه‌کاره بیمارستان ضیائیان حمایت می‌کند افزود: در بازدید امروز دستور دادم ظرف 6 ماه آینده این اتفاق بیفتد. سی تی اسکن نیز تا ماه آینده راه اندازی خواهد شد.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه در بیمارستان بهارلو همه‌چیز خوب بود و به‌جز یک مورد نقطه‌ضعف نکته دیگری دیده نشد افزود: باید کاری کنیم که بیماران حداقل توقف را در بخش اورژانس داشته باشند و آسایش بیماران در این بخش تأمین شود.

بازدید از مجتمع بیمارستانی امام و بیمارستان سینا
دکتر قناعتی با ابراز رضایت از بازدید خود از اورژانس این دو بیمارستان گفت: اورژانس‌ها در مقایسه با سال گذشته خلوت‌تر بودند و علت آن فروکش کردن موج کرونا بود که باعث شده کادر درمانی با آرامش بیشتر کار کنند و هم از لحاظ خدمت‌رسانی و هم به لحاظ سرعت خوب بودند و اتندهای محترم هم حضور داشتند که جای تشکر دارد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه وظیفه مسئولان این است که به واحدها سرکشی کنند و حداقل از کارکنانی که در تعطیلات، دور از خانواده‌شان در حال خدمت‌رسانی هستند قدردانی کنند افزود: در این بازدیدها اگر کمبودی و مشکلی دیده شود مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه بودن مدیر در محیط و «مدیر میدان بودن» مهم است گفت: مدیری که در دفترش بنشیند نمی‌تواند مشکلات را لمس کند درحالی‌که در میدان بودن مدیر این مزیت را دارد که می‌تواند به‌صورت مشخص مشکلات را ببیند و لمس کند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه پس از توحید، هیچ‌چیزی بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست افزود: من به سهم خودم تشکر می‌کنم و به آن‌ها آفرین می‌گویم و غبطه می‌خورم.
رئیس دانشگاه از برنامه‌ریزی برای نظارت محسوس و غیرمحسوس در دانشگاه خبر داد و گفت: سبک و سیاق من به این صورت است که بازرسی‌ها و نظارت‌ها به‌گونه‌ای اثربخش باشد زیرا بازدید رسمی و تشریفاتی ارزشی ندارد. عقیده من این است که باید مچ آدم‌ها را هنگام کار خوب گرفت و سیاست آینده دانشگاه هم این است که افراد خوب را تشویق و درعین‌حال با افرادی که پایشان را کج می‌گذارند برخورد کنیم.

بازدید از فارابی، روزبه و رازی
دکتر قناعتی پس از بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در منطقه انبار نفت در ادامه با حضور در بیمارستان‌های فارابی، روزبه و رازی با همراهی مسئولان این بیمارستان از اورژانس دیدن کرد و درد دل کارکنان، بیماران و همراهان بیمار را شنید.

بازدید هیئت‌رئیسه باعث نشاط و قوت قلب کادر درمانی می‌شود
دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه با تبریک سال نو گفت: عید مبارک و زیبای نوروز 1401 را تبریک می‌گویم. حضور مسئولان و هیئت‌رئیسه دانشگاه در بیمارستان‌ها باعث نشاط و قوت قلب همکاران می‌شود. امروز رئیس محترم دانشگاه از 7 بیمارستان و یک مرکز واکسیناسیون کرونا بازدید کرد که الحمدالله فضای خیلی خوب، صمیمانه ودوستانه‌ای حاکم بود. امیدوارم با همین رویکرد بتوانیم در سال 1401 ادامه دهیم و شاهد پیشرفت‌های متعدد دانشگاه در حوزه‌های مختلف باشیم.
وی افزود: بیمارانی از شهرستان‌ها به بیمارستان‌های دانشگاه منتقل می‌شوند که در آنجا پذیرش نشده‌اند. آنچه بیشتر در این بازدیدها مطرح شد مشکلات مالی بیماران بود و البته عموم آن‌ها از خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها ابراز رضایت می‌کردند.

تزریق روحیه به کادر درمانی در بازدیدها
دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران و پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه با بیان اینکه بازدیدهای نوروزی هیئت‌رئیسه، روحیه خوبی را به کارکنان بیمارستان‌ها می‌دهد گفت: باتوجه به اینکه هر ساله در روزهای اول سال با اعضای هیئت‌رئیسه از بیمارستان‌ها بازدید می‌کنم مشاهده کرده‌ام که کارکنان از اینکه رئیس دانشگاه در تعطیلات عید به آن‌ها سر می‌زند خوشحال می‌شوند و خیلی روحیه می‌گیرند و تأثیر خیلی خوبی روی عملکرد آنان دارد درعین‌حال مسئولان بیمارستان به مشکلاتی که در حضور هیئت‌رئیسه مطرح می‌شود تعهد پیدا می‌کنند و مشکل افراد را حل می‌کنند و به‌نوعی روحیه پاسخ‌دهی همکاران بالا می رود.
دکتر سلمانی در پایان گفت: در این بازدیدها هدف برنامه‌های ارتقایی نیست بلکه بیشتر به‌منظور دادن روحیه به کادر درمانی و گفتن خسته نباشید است.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *