مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست سرپرست دانشگاه با اعضای هیئت‌مدیره پروژه مهدی کلینیک

دکتر قناعتی: با کادر مجربی که می شناسم مهدی کلینیک پرچمدار بیمارستان های مدرن امروز جهان خواهد بود

دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه در جمع اعضای هیئت‌مدیره پروژه مهدی کلینیک حمایت کامل خود را از این پروژه اعلام و بر رویکرد سلامت‌محوری و تلاش برای ارائه خدمات بالینی منحصربه‌فرد در این مرکز تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یک‌شنبه 11 مهر 1400 دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه با حضور در نشست این هفته هیئت‌مدیره مهدی کلینیک از نزدیک در جریان مراحل پیشرفت و حمایت‌های موردنیاز برای اتمام این پروژه ملی قرار گرفت.

در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی سرپرست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر ذاکریان معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه و دکتر علی جعفریان نماینده هیئت‌امنای دانشگاه در پروژه مهدی کلینیک نیز حضور داشتند.

آمدیم خدا قوت بگوییم
سرپرست دانشگاه با قدردانی از تمامی کسانی که در پروژه مهدی کلینیک زحمت‌کشیده‌اند گفت: امروز آمدیم خدا قوت بگوییم. این‌که باوجود ناملایمات، سختی‌ها و ناپایداری‌های شرایط مدیریتی ما در کشور کار را به‌خوبی پیش بردید بیانگر رشد، بالندگی و شعور بالای شماست. از پیش شاهد این تلاش‌ها بودم و امیدوارم موفق باشید و با تمام توان این پروژه را پیش ببرید. من هم همه جور با تمام قوا در حدود اختیارات خودم به‌عنوان سرپرست دانشگاه از پروژه مهدی کلینیک حمایت می‌کنم.

تأکید بر رویکرد سلامت‌محوری
دکتر قناعتی با تأکید بر حفظ اهداف سلامت‌محوری در مدیریت مهدی کلینیک گفت: یکی از دغدغه‌های مهم من از زمانی که دانشجوی سال سوم پزشکی بودم و سال‌ها با یکی از دوستانم که الآن در کانادا است بحث می‌کردیم جنبه‌های مدیریتی نظام سلامت بوده و هست. تعریف سلامت یعنی اقداماتی که منجربه ارائه خدمات سلامت به صورت بهینه می شود. مهدی کلینیک راه می‌افتد و قطعاً برای مردم هم مفید خواهد بود ولی باید اهداف سلامت‌محوری در آن دیده شود.

توصیه به راه‌اندازی خدمات بالینی منحصربه‌فرد در مهدی کلینیک
وی بابیان این نکته که «حیف است مهدی کلینیک یک بیمارستان عادی شود که فقط به فکر پر کردن تخت‌هایش باشیم» افزود: باید تلاش کنیم خدمات کلینیکالی که در دنیا در حال انجام است ولی در کشور مطلوب نبوده در مهدی کلینیک راه‌اندازی شود. توصیه می‌کنم خدماتی مثل انکو اینترونشن، لاپاراسکوپی و سایر اقدامات کم تهاجمی و ... که شاه‌بیت‌های حرکت‌های درمانی امروز جهان است را از هم‌اکنون در مهدی کلینیک ببینید.

حمایت سرپرست مجتمع از پروژه مهدی کلینیک
دکتر دهقان نیز در ادامه گفت: من از قبل که معاون درمان مجتمع بودم و حالا که در جایگاه سرپرست مجتمع هستم در خدمت دوستان بوده و هستم. واقعیت این است که چیزی تغییر نکرده و همان مسیر ادامه خواهد داشت. ما در مجتمع با تمام قدرت هر کاری از دستمان برآید برای پیشبرد پروژه مهدی کلینیک انجام می‌دهیم و این را وظیفه خود می‌دانیم. امیدوارم این‌همه زحماتی که بزرگواران در طی این سال‌ها کشیدند به‌زودی مردم ثمرش را ببینند.

مهدی کلینیک از آغاز راه تاکنون به روایت فعالان آن
دکتر غلامحسین فیروزفر رئیس هیئت‌مدیره مهدی کلینیک با اشاره به فراز و نشیب‌های فراوانی که در تأمین مالی این پروژه وجود داشت و نقش مؤثر هر یک از افراد هیئت‌مدیره در تلاش برای جذب حمایت‌های مالی از بخش دولتی، خصوصی و خیرین سلامت، حضور دکتر علی جعفریان را در این پروژه موهبتی خواند و از دقت نظر و مدیریت خردمندانه دکتر صادق نیت در زمان تصدی ریاست مجتمع برای جلوگیری از ایجاد وقفه در مسیر پیشرفت پروژه مهدی کلینیک قدردانی کرد.
وی پروژه مهدی کلینیک را ازنظر تعداد تخت و موقعیت ساخت بزرگ‌ترین پروژه بیمارستانی کشور خواند و تصریح کرد: در نظام سلامت پس از انقلاب اسلامی تاکنون پروژه بیمارستانی با این وسعت فضای فیزیکی و تنوع تجهیزات مختلف در کشور نداشتیم. آنچه امروز شاهدش هستیم آیینه تمامی زحماتی است که در این مدت برای به ثمر نشستن این پروژه کشیده شده است.
دکتر فیروز فر همچنین مساعدت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه را در ادامه مسیر تکمیل و بهره‌برداری پروژه مهدی کلینیک بسیار مهم خواند و افزود: برای تأمین تجهیزات، نیروی انسانی موردنیاز و همچنین رفع مشکل دسترسی اساتید، بیماران و کارکنان به این مرکز و ایجاد همراه سرا برای کمک به ساماندهی همراهان بیمارانی که از سایر نقاط کشور به این مرکز مراجعه خواهند کرد نیاز به حمایت‌های جدی مسئولان مربوطه است.
دکتر علی اعتمادیان مدیرعامل موسسه محب سلامت مهدی نیز با ارائه گزارشی از پیشینه و وضعیت پیشرفت و وضعیت مالی پروژه بیمارستانی هزار تختخوابی مهدی کلینیک گفت: پایه‌گذار این حرکت مرحوم آقای گرامی بود و این پروژه به همت ایشان در سال 1390 آغاز و در ادامه مسیر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیئت‌امنای ارزی، مسئولیت اجرایی آن به موسسه سلامت ایرانیان (شمسا) و پس‌ازآن به شرکت آوای پردیس و در خرداد 1395 به موسسه محب سلامت مهدی در قالب قرارداد LBOT (مشارکت بخش خصوصی و دولتی) واگذار شد. این پروژه در مساحتی به وسعت 108 هزار مترمربع در 18 طبقه احداث‌شده و تا مرداد سال جاری بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تأمین‌کنندگان مالی آن از ابتدا تاکنون بانک ملت، شرکت آوای پردیس، دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت بوده‌اند.
دکتر جعفریان با اشاره به تغییرات مدیریتی بخش‌های مختلف مرتبط با مهدی کلینیک از آغاز پروژه تاکنون، حمایت‌های گروه‌های مختلف مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه، هیئت‌امنای ارزی و بخش خصوصی را در طی این سال‌ها رمز موفقیت و عامل اصلی تداوم این پروژه عنوان کرد و گفت: با حمایت مسئولان و با همین ترکیب این مسیر را تا تکمیل پروژه و بهره‌برداری آن ادامه می‌دهیم.
وی از فناوری اطلاعات به‌عنوان یک مسئله جدی یاد و بر تأمین تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای آماده‌سازی به هنگام این پروژه تأکید کرد و گفت: تکمیل زیرساخت‌های پروژه مهدی کلینیک اعم از انشعابات گاز منطقه، تأمین برق و ... کاری بسیار ارزشمند و حاصل تلاش و پیگیری هیئت‌مدیره و مسئولان ذی‌ربط است.

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *