مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: خودتان را در معرض نقد قرار دهید و از نقد شدن نهراسید

رئیس دانشگاه در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه گفت: تعرفه گذاری باید توسط کارشناسان دارای صلاحیت انجام شود نه اینکه بر اساس سلیقه و براساس اینکه منافع بیمه‌ها تأمین شود تصمیم‌گیری شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی در جلسه روز یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 در سالن مدافعان سلامت با خیرمقدم به دکتر مجتهدزاده به‌عنوان سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی و داروخانه های بیمارستان دانشگاه گفت: امیدوارم با همکاری معاون غذا و داروی دانشگاه مسائل و مشکلات داروخانه‌ها مرتفع و ان‌شاءالله نظارت بر داروخانه‌های شهری بیشتر شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به نگرانی‌های وزیر بهداشت در زمینه نحوه توزیع دارو در شهرری، برنامه‌ریزی جدی برای رسیدگی به این مهم را خواستار شد.
وی با تأکید به معاونان خود مبنی بر اینکه نظارت‌ها باید جدی گرفته شوند و حقوق مردم رعایت شود بحث تعرفه‌های پزشکی را یادآور شد و گفت: همه ما قبول داریم که تعرفه‌ها درست نیست، دولت هم باید این مسئله را مدنظر قرار دهد که تعرفه گذاری توسط کارشناسان دارای صلاحیت انجام شود نه اینکه بر اساس سلیقه و براساس اینکه منافع بیمه‌ها تأمین شود تصمیم‌گیری شود.
رئیس دانشگاه هشدار داد: اگر تعرفه گذاری‌ها درست انجام نشود و این روال ادامه پیدا کند بالاخره یک روز با کاهش جدی گروه پزشکی و پرستاری مواجه خواهیم شد چنانچه همین الان کوچ کادر درمانی به بخش خصوصی و به خارج از کشور نگران‌کننده است که امیدوارم مسئولان این واقعیت‌ها را ببینند و مسئله را حل کنند.
وی افزود: خوشبختانه مصوبه حذف سقف حقوق و مالیات پلکانی در حال نهایی شدن است که اگر این مهم رخ دهد مقداری از چالش‌های ما در حوزه درمان حل خواهد شد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه چیدمان مدیریتی تقریباً به پایان رسیده و با استقرار تیم جدید باید به سمت کارهای پیشرفته‌تر حرکت کنیم افزود: از معاونان می‌خواهم برنامه مشخصی را برای نشست با افراد صاحب صلاحیت و توانمند در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی به‌صورت چهار بار در یک فصل طراحی و تنظیم کنند تا افراد با گرایش‌های سیاسی مختلف بیایند صحبت کنند زیرا دانشگاه جای همین نقدهاست و بسیار مهم است که نقد بیرون از دانشگاه داشته باشیم بنابراین برنامه‌هایتان را برای این موضوع در هیئت‌رئیسه مصوب و پس از آن اجرا کنید.
رئیس دانشگاه با تأکید بر اینکه از نقد نهراسید افزود: من نیز به‌عنوان رئیس دانشگاه نباید فکر کنم که همه تصمیم‌هایی که می‌گیریم درست است بلکه نیاز به چکش‌کاری و مداخله دارد بنابراین خودتان را در معرض نقد قرار دهید و از نقد شدن نترسید.
دکتر قناعتی به ارتباطات بین‌المللی و به لزوم رعایت همه ضوابط اشاره کرد و گفت: من باور دارم که ارتباطات بین‌المللی برای رشد دانشگاه بسیار مهم است و شاخص‌ها و معیارهای رتبه‌بندی را افزایش می‌دهد بنابراین ضوابط بین‌المللی که باعث رشد دانشگاه در سطح‌بندی دانشگاه‌ها می‌شود را باید رصد کنید.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر مجید سیدقریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بخش‌هایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را همچون هفته‌های گذشته بررسی کرد.(مشروح سخنان)
در این جلسه دکتر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان گزارش برنامه چهارساله این بیمارستان را بیان و دکتر محمد تقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی گزارشی از ارزشیابی گروه آموزشی طب اورژانس ارائه کرد.
توضیح اینکه در این جلسه پویش یک دقیقه با مسئولان که این هفته اختصاص به مرکز قلب تهران داشت برای اعضای هیئت‌رئیسه پخش شد.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *