مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت روز استاد

دکتر قناعتی: دانشگاه علوم پزشکی تهران معدن اساتیدی ناب و بی‌نظیر است

دکتر حسین قناعتی در پیامی به مناسبت روز استاد نوشت: به‌عنوان سکاندار دانشگاه خاضعانه عرض می‌کنم که دانشگاه علوم پزشکی تهران معدن اساتیدی ناب و بی‌نظیر و ساحت این دانشگاه بستر پرورش بهترین وبرجسته‌ترین دانش آموزان کشور است. به‌عنوان خادم شما دست تمام اساتید را بوسیده و ان شاءالله با کمک شما در پرتو مدد الهی روز به روز اهداف بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران این امانت الهی را محقق خواهیم کرد تا در لحظه مرگ و ورود به آخرت با دلی پرامید و سرشار از ایمان و آرام از انجام تکلیف در محضر خدا حاضر شویم.

دکتر حسین قناعتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
فرارسیدن روز استاد (سالروز شهادت استاد مطهری) را تبریک عرض می‌کنم.
معلمی رسالتی بس بزرگ که پوشیدن ردای انبیا می باشد.
در گذر موقت انسان از این کره خاکی خداوند عالم به گونه مقدر نموده که معلمی و علم آموزی در بالاترین رتبه معنوی قرار دارد.
(انما یخشی الله من عباده العلما)
امروزه بشر در علم آموزی رتبه بالایی به دست آورده  است. دستاوردهای علمی موجب ارتقاء زندگی انسان شد اما از یک نقطه غافل مانده است و آن نگاه معنوی است.
اگر علم همراه با نگاه الهی و معنوی نباشد تیغ تیز است در دست زنگی مست و چه کرد  این بشر دور از خدا بر اساس علم.
با کمک علم بمب اتم و بمب شیمیایی ساخت و بر سر مردمان بی گناه فرو ریخت.
امروزه جهان به شدت از بی اخلاقی رنج می برد و لازمه وجود زندگی معنوی و نگاه الهی هرچه بیشتر آشکار شده است.
در حیطه ماموریت ما سلامت انسانها قرار داردو بنابر این ماموریت اخلاق مداری و نگاه الهی دوچندان مورد نیاز است.
نگاه به تاریخ ایران اسلامی بسی امیدوارکننده است.
نیاکان ما علاوه بر علم طب دارای اخلاق نگاه فلسفی و معنوی بوده‌اند و به گونه ای که علم و حکمت رابه هم آمیخته بودند و حکیم نامیده می شدند.
آنچه امروز رسالت معلمان و اساتید را دوچندان می‌کند خطر آلوده شدن جامعه سلامت به نگاه مادیگری صرف است. لذا از اساتید گرام که سرسلسله آنها ابوعلی‌ها دکتر قریب دکتر یلدا دکتر شمس شریعت دکتر بهادری و اساتید ارجمندی چون استاد یحیی عقیقی است انتظار می‌رود که پرچم علم و ایمان تقوا و دانش‌آموزی و تحقیق و یقین به روز بودن و به هوش بودن احساس مسئولیت و تلاش بی‌وقفه این مسئولیت عظیم را ادامه دهند و به حواشی و مشکلات کمتر توجه نموده و همه وجود خود را وقف رضای خدا و خدمت به خلق و تربیت بهترین عالمان و برترین انسان‌های فرهیخته مزین دانش و تقوی نمایند بدیهی است خداوند عالم ناظر اعمال ما و هرگونه کوتاهی در این زمینه شاید گناهی نابخشودنی باشد.
به‌عنوان سکاندار دانشگاه خاضعانه عرض می‌کنم که دانشگاه علوم پزشکی تهران معدن اساتیدی ناب و بی‌نظیر است و ساحت این دانشگاه بستر پرورش بهترین وبرجسته‌ترین دانش آموزان کشور است.
به‌عنوان خادم شما دست تمام اساتید را بوسیده و ان شاءالله با کمک شما در پرتو مدد الهی روز به روز اهداف بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران این امانت الهی را محقق خواهیم کرد تا در لحظه مرگ و ورود به آخرت با دلی پرامید و سرشار از ایمان  و آرام از انجام تکلیف در محضر خدا حاضر شویم.
برنامه جامع مدیریت ۴ ساله دانشگاه آماده شده است برای اساتید ارسال خواهد شد خواهشمند است با دقت مطالعه فرموده و ما را در رفع اشکالات آن یاری فرمایید تا نقشه علمی دانشگاه در این چهار سال با کمترین نقص اجرایی شود.
خدایا به حق محمد و آل محمد همه ما  را در پناه خود حفظ نموده از شر هوای نفس و شیطان حفاظت فرما. در پایان فرارسیدن عید فطر را نیز به عزیزان تبریک عرض می‌نمایم.
موفق و پیروز و سربلند باشید.

 

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *