مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست رئیس دانشگاه با گروه بیماریهای عفونی

دکتر قناعتی: رشته عفونی در بحران های پیش رو خط مقدم مواجه با بحران های احتمالی سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، پزشکان گروه عفونی را در رأس تحولات سلامت جهان عنوان کرد و افزود: برای پیشرفت دانشگاه باید با همکاری هم گام برداریم و هر کس برای بهبود وضعیت دانشگاه پیشنهادی ارائه دهد استقبال می‌کنیم.

 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست با گروه بیماریهای عفونی دانشگاه در 4 دی 1402، گفت: خیلی خوشحالم در جمعی حضور دارم که عطر وجود دکتر یلدا را با خود به همراه آورده اند. 
رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از خدمات گروه عفونی در دوران شیوع پاندمی کووید 19 گفت: شما با ایثار خود در دوران کرونا به مثابه، تخریبچی و غواصان دوران دفاع مقدس عمل کردید و تنها خدا می تواند زحمات شما را جبران کند.
وی افزود: بحران کووید 19 نشان داد که برای مقابله با بسیاری از حوادث، باید به آینده نگری و آینده نگاری سلامت، توجه داشت. بنابراین از شما می خواهم با طرح یک برنامه کوتاه مدت و بلندمدت جایگاه گروه عفونی را براساس نیروی انسانی، روش های آموزشی و...، برای مقابله با مسائل پیش رو مشخص کنید. 
دکتر قناعتی، با اشاره به اهمیت رشته بیماری‌های عفونی گفت: رشته عفونی تنها یک تخصصج پزشکی نیست؛ بلکه یک‌رشته استراتژیک با اهمیت برای امنیت اجتماع است و شما باید برای مواجهه با بحران‌های ویروسی آینده تحولات را پیش‌بینی و رویکردهای مختلفی را به کار گیرید. 
رئیس دانشگاه گفت: متخصصان رشته عفونی در نوک پیکان مسائل تحولی سلامت جهان قرار دارند و در دنیا برای پیشگیری از بیماری های عفونی و مقابله با پاندمیهای احتمالی سرمایه گذاری بسیاری می شود که یکی از این موارد، سرمایه گذاری در زمینه علم واکسیناسیون است. 
وی با اشاره به حمایت دانشگاه برای تامین نیروی انسانی، اختصاص فضای فیزیکی و تامین تجهیزات مورد نیاز گروه عفونی، بر اشتراک گذاری امکانات و تجهیزات گروه ها تاکید کرد و گفت: به منظور استفاده بهینه از امکانات دانشگاه و مدیریت هزینه، تجهیزات آزمایشگاهی همه گروه ها به اشتراک بگذارید. 
دکتر قناعتی با دعوت از گروه عفونی برای همکاری با دانشگاه بین‌المللی سبطین گفت: تجربه راه اندازی دانشگاه سبطین بسیار ارزشمند بود و توانستیم یک نمونه از دانشگاه مدرن را پایه‌گذاری کنیم. این  فرصت خوبی است تا شما هم تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.
رئیس دانشگاه گفت: برای پیشرفت دانشگاه در کنار هم و با هم گام برداریم. همه ما در حد اختیارات و امکانات خود مسئول هستیم. برای پیشرفت گروه عفونی نیز ما از پیشنهادهای اصلاحی  که بر مبنای مطالعه مدل‌های موفق جهان باشد استقبال می‌کنیم.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری