مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اساتید بین المللی برگزیده جایزه مصطفی

دکتر قناعتی: فعالیت های بین المللی قلب تپنده دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشد و توسعه علمی است

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیدار با پروفسور سامیا خوری و پروفسور محمد صائغ استادان دانشگاه امریکایی بیروت و پروفسور امید فرخ‌زاد دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد و برگزیدگان جایزه مصطفی، گفت: فعالیت های بین المللی قلب تپنده دانشگاه در رشد و توسعه علمی است بنابراین از تک تک اعضای هیئت علمی می خواهم، حداقل با یکی از اساتید برجسته بین المللی در رشته خود ارتباط برقرار و مقالات و پروژه های بین المللی تعریف کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پروفسور سامیا خوری و پروفسور محمد صائغ اساتید دانشگاه امریکایی بیروت و پروفسور امید فرخ‌زاد دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد و برگزیدگان جایزه مصطفی، 8 مهر 1402، با حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران تازه‌ترین دستاورده های حوزه پیوند، تحقیقات ام اس و درمان آن و توسعه نانوذرات در درمان بیماری‌ها را با استادان و فراگیران دانشگاه علوم پزشکی تهران به اشتراک گذاشتند.
دکتر قناعتی در نشست با دانشمندان بین المللی، تاریخچه دانشگاه، گستره خدمات و فعالیت ها و دستاوردهای آن در دو سال اخیر را معرفی کرد و گفت: در دانشگاه بیش از 180 تجهیزات پیشرفته پزشکی مانند اسپکت قلب، پروب تشخیص سرطان، دستگاه جراح رباتیک و همچنین داروهای با فناوری های پیشرفته تولید می شود. راه اندازی پارک علم و فناوری شهید سلیمانی و راه اندازی مرکز بین المللی علوم اعصاب ایرانیان نیز به ظرفیت های علمی و فناوری دانشگاه می افزاید.   
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه تیم بازدیدکننده، ارزیابی بسیار خوبی از فعالیت های دانشگاه داشتند افزود: این دستاوردها با کمک همه همکاران به دست آمده است و امیدوارم همچنان با کمک دوستان این افتخارات بیشتر شود و افرادی که از بیرون به دانشگاه نگاه می کنند افتخارات کشور عزیزمان را ببیند.  
دکتر قناعتی شمار دانشجویان بین الملل دانشگاه را حدود هزار و 500 نفر برشمرد و با تاکید بر توسعه فعالیت های بین المللی دانشگاه،  گفت: فعالیت های بین المللی قلب تپنده دانشگاه در رشد و توسعه علمی است. بنابراین از تک تک اعضای هیئت علمی خواهش میکنم، حداقل با یکی از اساتید برجسته بین المللی در رشته خود ارتباط علمی برقرار کرده و  مقالات و پروژه های بین المللی تعریف کنند.

پیشرفت های افتخارآمیز دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر فرخ زاد  نیز پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه نانوذرات در پزشکی را فوق العاده توصیف کرد و گفت: من از 10 سال پیش به دعوت دکتر دیناروند با دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری دارم و 7 سال پیش به دانشگاه آمدم و دیدم سطح دانشجویان و پژوهش هایی که در حوزه نانوذرات انجام می شود واقعا فوق العاده است.
وی با مقایسه پیشرفت های دانشگاه با هفت سال گذشته گفت: البته هنوز به طور کامل از قسمت های مختلف دانشگاه بازدید نکرده ام اما تکنولوژی هایی که در این دانشگاه ساخته شده مانند ربات جراح سینا افتخار امیز است. ساخت این تجهیزات بخصوص در زمان تحریم ها کار بزرگی است.

توسعه همکاری NIH با دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر صائغ نیز با اشاره به شناخت خود از دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در این سفر فرصت شد از مرکز پیوند دانشگاه بازید کنم. تجهیزات این مرکز بسیار به روز و درمان رایگان بیماران پیوندی بسیار عالی است.
وی ایران را از کشورهای صاحب نام در حوزه پیوند دانست و گفت: پیوند کبد شیراز و پیوند قلب و اعضای دانشگاه علوم پزشکی تهران در جهان معروف است و با رعایت پروتکل های جهانی انجام می شود.
دکتر صائغ بر توسعه همکاری های بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد و گفت: باتوجه به مسئولیتی که در NIH  دارم درحال برنامه ریزی در برگزاری دوره های فلوشیپ و در نظرگرفتن بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل اساتید هستیم و امیدوارم ظرفیت های جدید همکاری در آینده ایجاد شود.

ابراز شگفتی از پیشرفت های تکنولوژی دانشگاه

پروفسور خوری نیز  با ابراز شگفتی از پیشرفت های تکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: من مقالات زیادی از گروه تحقیقاتی ام اس دانشگاه علوم پزشکی تهران دیدم و دوست داشتم از نزدیک با این اساتید آشنا شوم. امیدوارم بازدید بعدی از  ساختمان جدید مرکز بین المللی علوم اعصاب ایرانیان باشد.
وی بر توسعه همکاری بیشتر با مرکز تحقیقات ام اس دانشگاه تاکید کرد و گفت: با دکتر صحرائیان درحال مذاکره و برنامه ریزی برای همکاری های آینده هستیم.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *