مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

آخرین نشست هیئت رئیسه دانشگاه در سال 1400

دکتر قناعتی: متخلق به اخلاق باشیم

در آخرین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در سال 1400، بر ضرورت آسیب شناسی حوزه فرهنگی و ارائه راهکارهای عملی در حوزه اخلاق تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، روز شنبه 21 اسفند 1400 در سالن مدافعین سلامت، ضمن خیر مقدم به دکتر غفارزاده، رییس داروخانه های بیمارستانی دانشگاه، ایشان را فردی مدیر خواند و گفت: خدا کمک کرده که بهترین های دانشگاه از نظر اخلاقی با دلسوزی گرد هم آمده اند و مشغول خدمت هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده، سال گشایش مالی برای دانشگاه باشد و بر ضرورت موضوعات فرهنگی تاکید کرد و گفت: قطعا به جزمعلمی، وظیفه منتوری را نیز بر عهده داریم وباید کاری کنیم که موضوعات فرهنگی میان همه دانشگاهیان به اشتراک گذاشته شود و همه درگیر اشاعه اخلاق نیکو باشند. مهم این است که مسئولین برای مسائل فرهنگی به گونه ای برنامه ریزی کنند که مشکلات فرهنگی دانشگاه حل شود و پیوست فرهنگی امور مشخص شود.

دکتر قناعتی، با بیان اینکه باید متخلق به اخلاق باشیم، تصریح کرد: موضوعات فرهنگی باید از دل بلند شوند. مگر در زمان طاغوت کار فرهنگی دولتی خاصی انجام می شد. چرا زمان در آن زمان بدون اینکه تشکیلاتی وجود داشته باشد کارهای فرهنگی بزرگی انجام شد؟ چرا اکنون این همه تشکیلات مختلف فرهنگی داریم که کارایی لازم ندارند؟

رییس دانشگاه، دکتر یلدا را به عنوان یکی از الگوهای عملی اخلاق معرفی کرد و عامل بودن ایشان را موجب تسری اخلاق دانست و گفت: مشکلات فرهنگی با پول و مدیریت حل شدنی نیست و باید راهی دیگر برای آن در نظر گرفت. باید آسیب شناسی کنیم و از دل آن برنامه خارج کنیم.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمجید سیدقریشی بخش‌هایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را همچون هفته‌های گذشته بررسی کرد و گفت: امیر در این نامه توصیه می کنند که نیروهایی را بر سرکار بیاورید که کم توقع هستند و اگر به زیر دستان ظلم کردند یا به ظالمین کمک کردند از آنها استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه فردی که خود متخلف است و بد عمل می کند، نمی تواند بر مسند باشد، یادآور شد: ایشان توصیه می کند که کسی را به بالاترین مسئولیت بگذار که قدرت انتقاد از شما را داشته باشد. گاهی انسان باید کسی را همراه خود داشته باشد که او توان انتقاد را داشته و تو را در راه خلاف همراهی نکند.

در جلسه این هفته دکتر سید ابوالفضل ذاکریان، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، از انعقاد قرارداد برای ساخت 2 هزار خوابگاه در سال جدید خبر داد.

در ادامه دکتر محمد حسین صادقیان، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، گزارش برنامه چهارساله این معاونت را تشریح کرد.

وی ضمن قدردانی از همراهی همگان در ساختار جدید معاونت گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی تقریبا، کل دانشگاه را تحت پوشش و حمایت دارد و باید به انها خدمت رسانی کند، لذا نیازمند کمک همگان نیز هست.

دکتر صادقیان، رسالت اصلی دانشگاه را پرورش و تولید نیروی انسانی برای کشور خواند و تصریح کرد: تفاوت دانشگاه علوم پزشکی تهران با سایر مراکز در این است که در نهایت از تولیدات خود استفاده می کند و اگر محصولات خوبی تولید کند سطح بهتری از خدمات را در آینده دریافت خواهد کرد.

وی سپس به بیان چشم انداز، اهداف، برنامه ها، چالش ها و فرصت های معاونت فرهنگی و دانشجویی پرداخت.

سپس دکتر مسعود میرمعینی، مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه، به ارائه مدل تصمیم گیری در مورد بازنشستگی اعضای هیات علمی پرداخت.

توضیح اینکه در این جلسه پویش یک دقیقه با مسئولان که این هفته اختصاص به مجتمع بیمارستانی یاس داشت برای اعضای هیئت‌رئیسه پخش شد.

کلمات کلیدی
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *