مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

هشتمین جلسه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

دکتر قناعتی: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یک مدرسه عشق است

در جلسه دی‌ماه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از خدمات ارزشمند دکتر سید علی دهقان منشادی، رئیس پیشین مجتمع تقدیرشد وهمچنین در این جلسه فرآیند ترخیص بیماران درمجتمع و انباشت بیماران در اورژانس موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هشتمین جلسه روسای بخش‌های این مرکز در سال جاری، چهارشنبه 14 دی 1401 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس مجتمع، معاونان پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بخش‌های بالینی در سالن شورای ریاست برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه، ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: بر طبق آیه 17 سوره رعد أنْزل من السّماء ماءً فسالتْ أوْدیةٌ بقدرها فاحْتمل السّیْل زبدًا رابیًا ۚ وممّا یوقدون علیْه فی النّار ابْتغاء حلْیةٍ أوْ متاعٍ زبدٌ مثْله ۚ کذٰلک یضْرب اللّه الْحقّ والْباطل ۚ فأمّا الزّبد فیذْهب جفاءً ۖ وأمّا ما ینْفع النّاس فیمْکث فی الْأرْض ۚ کذٰلک یضْرب اللّه الْأمْثال خداوند عالم خیلی از بالا و پایین ها را در زندگی ما قرار داده است درواقع این دنیا از دستی به دست دیگر می‌رود و ما باید همیشه در زندگی برنامه‌ریزی دائمی داشته باشیم و خداوند یک ارزش‌افزوده‌ای را برای ما انسان‌ها قائل شده که جهان مادی به آن توجه ای نکرده است.

وی افزود: سردار سلیمانی به‌واقع یک انسان بی‌نظیری بود که همه افراد خالصانه این انسان بزرگ را دوست داشتند انشا الله بتوانیم راه و روش این سردار بزرگ را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

رئیس دانشگاه با اشاره به افتتاح دانشگاه سبطین در کشور عراق گفت: دانشگاه سبطین عراق با تلاش عتبه حسینی و هزینه بسیار زیاد توسط ایشان به بهره‌برداری رسیده و مدیریت آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران است، این دانشگاه در حال حاضر در سه رشته پزشکی، پرستاری و مامایی دانشجو پذیرش کرده و درواقع افتتاح این دانشگاه بستر مناسبی را برای تعاملات علمی و فرهنگی فراهم می‌کند.

دکتر قناعتی بابیان این مطلب که مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یک مدرسه عشق است گفت: من همیشه شاگرد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) هستم و خواهم بود و درواقع این مرکز یک مدرسه عشق است، اگر کسی می‌خواهد بداند که چگونه می‌شود عاشقانه کارکرد باید این مرکز را ببینند که همه پزشکان، پرستاران و کارکنان آن با همه کاستی‌های موجود چگونه با عشق کار و تلاش می‌کنند.

در ادامه رئیس دانشگاه با اشاره به افتتاح قریب‌الوقوع پروژه بزرگ مهدی کلینیک گفت: با تلاش و همت روسای پیشین مجتمع و مسوولین فعلی بسیار از بخش‌های پروژه بزرگ مهدی کلینیک تقریباً آماده‌شده است و محوریت و مدیریت افتتاح آن به عهده معاون درمان دانشگاه است.

وی افزود: برای ارزیابی دقیق‌تر و ارائه نقطه نظرات کاربردی رئیس و اساتید مجتمع کارگروه تخصصی به‌صورت مستمر با معاون درمان دانشگاه برگزار کنند تا هر چه سریع‌تر این پروژه بزرگ ملی به چرخه خدمت‌رسانی وارد شود.

سپس دکتر قناعتی از خدمات ارزشمند دکتر دهقان رئیس پیشین مجتمع با اهدای هدیه تقدیر کرد و برای دکتر اینانلو رئیس جدید مجتمع آرزوی موفقیت نمود.

وی در پایان سخنان خود گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) خانه ما است و باید همه تلاشمان را کنیم دین خود را ادا کنیم و در حد توان برای مردم عزیز کشورمان کاری انجام دهیم.

در ادامه جلسه دکتر جعفریان گفت: ممکن است بدون برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی بخش‌های موجود مجتمع به مهدی کلینیک با مشکلات عدیده‌ای در آینده مواجه شویم که باید قبل از انجام هر اقدامی ضمن توجه ویژه به آن با رئیس و اساتید مجتمع هم‌اندیشی‌های لازم صورت پذیرد و نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز آن تأمین و در اولویت کارها قرار گیرد.

در ادامه دکتر صادق نیت افزود: با توجه به اینکه الآن همه منتظر هستند با بهره‌برداری پروژه بزرگ مهدی کلینیک بسیاری از محدودیت‌ها و کمبودها برطرف شود لذا باید از همین الآن تا زمان راه‌اندازی کامل مهدی کلینیک برنامه‌ریزی‌های لازم و نظرات اساتید مجتمع گرفته و مسائل، چالش‌ها و اصلاحات آن با کمک مسئولین بالادستی همچون گذشته برطرف شود.

در بخش دیگری از جلسه دکتر اورندی معاون درمان مجتمع به ارائه گزارش آماری فرآیند ترخیص بیماران، متوسط زمان فرآیند صدور صورت‌حساب به تفکیک هر ساختمان، متوسط زمان صدور دستور ترخیص در بخش‌ها، دلایل تأخیر فرآیند ترخیص، اهم اقدامات انجام‌شده و... پرداخت.

وی در ادامه به مهم‌ترین اقدامات پیشنهادی برای جلوگیری از

تأخیر فرآیند ترخیص بیماران در حیطه پزشکی اشاره کرد و گفت: بهتر است به‌منظور تسریع در فرآیند ترخیص بیماران در شیفتهای عصر و شب اورژانس دستیار سال بالا و همچنین فلو ها در اورژانس در رشته‌های دارای پروستیجر برای تعیین تکلیف بیماران حضور فعالی داشته باشد و از ظرفیت و امکانات درمانگاه پزشک عمومی استفاده شود.

 دکتر مهرداد صالحی رئیس بخش قلب با اشاره به راه‌اندازی مهدی کلینیک و جانمایی بخش‌ها گفت: بهتر است در خصوص جانمایی بخش‌ها و همچنین انتقال بخش‌های مجتمع به مهدی کلینیک ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات روسای بخش‌های مجتمع جلسات کارگروه مشورتی برگزار شود.

در پایان جلسه دکتر اینانلو رئیس مجتمع ضمن تشکر از حضور رئیس دانشگاه گفت: بنده و تیم مدیریتی مجتمع همه تلاشمان را می‌کنیم تا رضایت خداوند و خلق خدا برآورده شود و این امر محقق نمی‌شود مگر با تعامل و همکاری بیش از بیش اساتید برجسته این مرکز همچنین در این راستا جلسات هم‌اندیشی با رئیس و اعضای هیئت‌علمی گروه‌های تخصصی هر بخش باهدف شناسایی و بررسی میدانی مهم‌ترین چالش‌های پشتیبانی، آموزشی، پژوهشی و درمانی در نظر گرفته‌شده است.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *