مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

چهارمین هفته شنبه های نیکوکاری

دکتر قناعتی: پویش شنبه های نیکوکاری فرصت بزرگی برای مشارکت خیرین و ارکان دانشگاه علوم پزشکی تهران است

در چهارمین هفته شنبه های نیکوکاری دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت و هیئت همراه از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی امام محمد باقر (ع) در مرتضی گرد، بازدید کردند.

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از  مرکز خدمات جامع سلامت روستایی امام محمد باقر(ع)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه بازدید 31 تیر 1402، دکتر قناعتی با اشاره به اینکه منطقه مرتضی گرد از مناطق فقیرنشین است و حدود  30هزار خانوار شامل مهاجران افغانی هستند و در این منطقه سکونت دارند گفت: مسئولیت خدمات بهداشتی و سلامت این منطقه بر عهده دانشگاه است و با افزایش جمعیت بار مسئولیت ما نیز بیشتر می شود.
 
وی با اشاره به خدماتی که به مردم این منطقه ارایه می شود، ادامه داد: در این مرکز اقدامات خوبی از جمله خدمات دندانپزشکی به خانم های باردار و کودکان 6 تا 16 سال به صورت رایگان و همچنین خدمات آزمایشگاهی ارایه می شود.
 
دکتر قناعتی با تاکید بر ضرورت توسعه مراکز خدمات جامع سلامت افزود: گسترش مراکز خدمات جامع سلامت میتواند به مردم کمک کند تا از خدمات اولیه و ثانویه بهره مند شوند و از حضور در مراکز درمانی بزرگ و بیمارستان ها جلوگیری و مشکلات تراکم بیمار حل شود.
 
رئیس دانشگاه از افزایش بهره وری مرکز جامع سلامت روستایی امام محمد باقر(ع) خبر داد و گفت:  امروز تصمیم گرفته شد، نوبت بعدازظهر به پزشکان مرکز واگذار شود تا هم مردم منطقه خدمات بیشتری دریافت کنند و هم انگیزه های پرسنل افزایش یابد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه طرح شنبه های نیکوکاری بسیار مهم است افزود: از زمان آغاز این طرح تا کنون خیرین زیادی کمک کردند و اگر همه ارکان دانشگاه در این طرح مشارکت کنند و از نزدیک با مشکلات و فقر مردم آشنا شوند، کمک بزرگی در رفع مشکلات خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه اظهار امیدواری کرد: با همکاری کمیته امداد از سایر طرح هایی که در زمینه محرومیت زدایی است حمایت شود چرا که رشد و توسعه جامعه در هر زمینه ای نیازمند این است که نیازهای اولیه از جمله سلامت، آموزش، تغذیه و مسکن افراد تامین شود.
 
 
در ادامه دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به رسالت حوزه بهداشت و شورای نیکوکاری در رسیدگی به مشکلات بهداشت و درمان مناطق تحت پوشش دانشگاه گفت: همگام با کمک های بهداشتی رایگان، خانوارهایی شناسایی شده اند که به جز محرومیت و فقر شدید، مشکلات خاص سلامتی از جمله کودکان معلول، بیماری های مزمن و صعب العلاج دارند و طبق رسم ایجاد شده در دانشگاه شنبه های  هر هفته  به اتفاق برخی از اعضای هیئت رئیسه مدیران گروه ها، روسای دانشکده ها و سایر افرادی که دل در گرو کمک به محرومین دارند به مشکلات بهداشتی و درمانی خانواده ها از نزدیک رسیدگی می شود. همچنین برای  کسانی که مشکلات سوء تغذیه دارند بسته های غذایی در نظر گرفته شده و تحویلشان می شود و تحت پوشش حمایتی قرار می گیرند. 
 
 
 

 

نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *