مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد

دکتر کریمی بر ضرورت نگاه عمیق و تخصصی به مسائل فرهنگی دانشگاه تأکید کرد

در جلسه هیات رئیسه دانشگاه، فعالیت‌های معاونت بین‌الملل معرفی شد و چشم‌انداز و چالش‌های بین‌المللی سازی فعالیت‌های دانشگاه موردبررسی قرار گرفت.

گالری عکس
در جلسه هیات رئیسه دانشگاه، که صبح روز یکشنبه 19 آذر 96 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، ابتدا دکتر عباسعلی کریمی رییس دانشگاه، به ارزیابی خود از برنامه‌ها و جلسات هفته گذشته پرداخت و گفت: جشنواره دانشجویی ابن‌سینا همانند گذشته برگزار شد اما باتوجه به مسائلی که در حین و پس از برگزاری جشنواره و در نظرخواهی از دانشجویان شاهد بودیم به نظر می‌رسد که ارکان مختلف آن نیاز به بازنگری دارد تا شادابی و پویایی لازم را در دانشجویان ایجاد کند.
وی بابیان اینکه در دانشگاه باید به مسائل عمیق‌تر نگاه شود گفت: هر برنامه‌ای که در دانشگاه برگزار می‌شود نام دانشگاه علوم پزشکی تهران را به همراه دارد لذا باید میزان تأثیرگذاری آن در مجموعه  نیز موردتوجه قرار گیرد.
رییس دانشگاه، با اشاره به جلسه شورای فرهنگی که به‌تازگی برگزار شد گفت: مسائل فرهنگی دانشگاه بسیار عمیق و پیچیده است. لذا افرادی که می‌خواهند سطح فرهنگی دانشگاه را قضاوت کنند باید از وجهه دانشگاهی و فرهنگی غنی برخوردار باشند.
وی تصریح کرد: طی چهارسال گذشته، آقای دکتر جعفریان و دکتر امینی در زمینه تعهد حرفه‌ای برنامه‌ریزی بسیار خوبی داشتند و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نیز در بیمارستان‌ها صورت گرفته است که نشان می‌دهد مسائل فرهنگی دانشگاه باید به‌صورت تخصصی موردبررسی قرار گیرد.
دکتر کریمی با تأکید دوباره بر بهبود وضعیت خوابگاه‌ها گفت: خوابگاه‌های موجود باید در شأن دانشگاه باشد تا دانشجویان نخبه و استعداد درخشانی که از سراسر کشور جذب این دانشگاه می‌شوند در شرایط بهتری زندگی کنند.
وی افزود: اقدامات اصلاحی خوابگاه‌ها نیاز به همت و تلاش معاونان دانشجویی و توسعه دانشگاه دارد. بخشی از خوابگاه که درحال حاضر به‌عنوان قرائت‌خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند همانند گذشته به سالن غذاخوری و آشپزخانه مناسب دانشجویان تبدیل شود تا دانشجویان ساعتی را در کنار هم بگذرانند همچنین ظاهر بنای خوابگاه‌ها نیز باید آراسته‌تر شود.
در ادامه جلسه، دکتر رامین کردی معاون بین‌الملل دانشگاه به معرفی فعالیت‌های این حوزه پرداخت و گفت: به‌منظور تبیین مرجعیت علمی دانشگاه در منطقه، فرآیند بین‌المللی سازی باید در عرصه‌های مختلف تحقیقاتی، آموزشی و ارائه خدمات دانشگاه به‌صورت یکپارچه صورت گیرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه به تشریح برنامه‌های معاونت بین‌الملل پرداخت و با تأکید براینکه هنوز ابتدای راه بین‌المللی سازی دانشگاه هستیم گفت: چرخ بین‌المللی سازی دانشگاه هنوز یک دور به‌طور کامل نچرخیده، طبیعی است که رفع نواقص و بهبود کیفیت آن مستلزم صرف زمان بیشتری است.
دکتر کردی بین‌المللی سازی را در عرصه پژوهش و خدمات ضروری دانست و گفت: در این زمینه هنوز جای کاری بسیاری در دانشگاه وجود دارد.
در ادامه جلسه هریک از اعضای هیات رئیسه به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در زمینه بین‌المللی سازی دانشگاه پرداختند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: سید میثم عطری

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی