مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست 16 اردیبهشت 97 هیات رییسه دانشگاه

دکتر کریمی: اقتصاد درمان در دوره‌های آموزش عمومی فراگیران گنجانده شود

در نشست هیات رییسه دانشگاه، راهکارهای اداره بهتر بیمارستان‌ها با توجه به محدودیت منابع و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل بحث و بررسی شد.

گالری عکس
در این نشست که صبح روز یکشنبه 16 اردیبهشت 97 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، ابتدا دکتر کریمی رییس دانشگاه به تشریح سقف پرداختی بیمه سلامت به دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: آنچه در این شرایط به کمک اداره بیمارستان‌ها می‌آید توجه به اقتصاد درمان است.
تاکید بر توجه اقتصاد درمان
وی افزود: اقتصاد درمان به بیان ساده همان آموزش فراگیران است که هنگام تجویز نسخه و بکارگیری روش های درمانی برای بیمار، هزینه‌ها و اثربخشی آن را نیز درنظر بگیرند.
رییس دانشگاه با تأکید بر همفکری و مشورت برای اداره بهتر بیمارستان‌ها گفت: باید راه‌حل‌های علمی پیشنهاد شود که  در کوتاه‌مدت  و بلندمدت، بیمارستان‌ها بتوانند بهترین خدمت را ارائه دهند.
دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله ایمن‌سازی بیمارستان‌هاست که بتوانند در شرایط بحرانی مانند زلزله خدمت‌رسانی کنند.
وی بابیان اینکه بیمارستانی که قرار است در شرایط حساس خدمت‌رسانی کند باید ایمن و سرپا باشد افزود: با توجه به قدمتی که بنای بیمارستان‌های دانشگاه دارند این مسئله درحال بررسی است.
رییس دانشگاه بر لزوم همکاری معاونت‌های مختلف دانشگاه در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: مسئولیت این کار با معاونت درمان است و در صورت نیاز بایستی معاونت‌های دیگر نیز با آن همکاری و همفکری کنند.
لزوم همکاری معاونت ها در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل
سپس دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه به بیان وظایف و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری و امنیت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و  همچنین تداوم خدمات رسانی در حوادث غیرمترقبه است.
وی با تشریح ساختار پدافند غیرعامل در دانشگاه تأکید کرد: پیشرفت در این زمینه نیاز به  هم‌افزایی و هم کاری معاونت‌های مختلف دانشگاه دارد.
در ادامه نشست هریک از اعضای هیات رییسه به بیان پیشنهادات خود در زمینه اداره بهتر بیمارستان ها با توجه به سقف پرداختی بیمه سلامت و نحوه فعالیت حوزه پدافند غیرعامل پرداختند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: سید میثم عطری

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی