مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بازدید رییس دانشگاه از بیمارستان بهرامی

دکتر کریمی: بیمارستان بهرامی خدمتی ناب را در منطقه ای محروم ارائه می دهد

رییس دانشگاه و رییس دانشکده پزشکی، از بخش های مختلف بیمارستان بهرامی بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای بیمارستان قرار گرفتند.

گالری عکس
دکتر کریمی رییس دانشگاه، به همراه دکتر نفیسی رییس دانشکده پزشکی، روز شنبه 7 بهمن 1396 در هوای بارانی تهران، از اورژانس، PICU، NICU  داخلی و جراحی، اتاق عمل، بخش خون و انکولوژی، داخلی نوزادان، بخش داخلی 2، عفونی، رادیولوژی و NICU جدید، پاویون و دفتر پرستاری بیمارستان بهرامی به عنوان تنها بیمارستان کودکان در شرق تهران بازدید کردند.
ضرورت توجه به متخصصین اطفال
در این بازدید، دکتر پیمان صادقی، رییس بیمارستان بهرامی، جذب فوق تخصص نوزادان را یکی از مهم ترین چالش ها و دغدغه های بیمارستان خواند و گفت: با شروع طرح تحول سلامت و تاکید این طرح بر افزایش تخت های NICU، توانستیم 17 تخت NICU در بیمارستان آماده بهره برداری و فعالیت کنیم و این در حالی است که علی رغم تلاش ها، تا کنون موفق به جذب نیروی فوق تخصص نوزادان نشدیم.
وی افزود: جذب نیرو از طریق ماده 88 نیز نیازمند داشتن پروانه مطب در تهران است، بنابر این با رایزنی از چند متخصص خواسته ایم تا برای دریافت پروانه مطب خود اقدام نمایند و مراحل قانونی را طی کنند تا بتوانیم آنها را جذب کنیم.
دکتر صادقی، جذب نیروی انسانی را مستلزم بهبود پرداخت ها دانست و خواستار کمک دانشگاه در این زمینه شد و تصریح کرد: اصولا حیطه کاری اطفال موجب شده تا متخصصین آن نیز از مظلومیت خاصی برخوردار باشند از این رو از دانشگاه می خواهیم که نگاه ویژه ای به آنها داشته باشند.
رییس بیمارستان بهرامی، سپس از اصلاح ورودی های بیمارستان خبر داد و گفت: یکی از اشکالاتی که همواره در اعتبار بخشی بر بیمارستان وارد می شد، تعدد ورودی های آن بود؛ از این رو با خرید زمینی در ضلع جنوبی بیمارستان، اصلاح ورودی بیمارستان را در 3 فاز آغاز کردیم و فاز نخست آن هفته گذشته به پایان رسید.
دکتر صادقی، عدم جذب دانشجویان فلوشیپ به صورت مستقل را از دیگر دغدغه ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل فاصله فیزیکی این مرکز از ستاد، بسیاری از دانشجویان برای پایان نامه خود، بیمارستان بهرامی را انتخاب نمی کنند و در واقع مجموعه این عوامل موجب شده تا این مرکز نتواند به خوبی رشد کند.
وی در پایان تصریح کرد: اکثر اساتید این بیمارستان، وقت و انرژی زیادی برای راه اندازی و ایجاد رشته ای جدید در بیمارستان بهرامی صرف کرده و آن را با خون دل و زحمت فراوان ایجاد کرده اند لذا از دانشگاه می خواهیم که نگاه ویژه ای به آنها داشته باشد و در ارتقاء اعضا این مسئله را در نظر بگیرد.
احیاء روح امید و تلاش
سپس دکتر کریمی، رییس دانشگاه، فعالیت های انجام شده در بیمارستان بهرامی را با توجه به امکانات، بسیار خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه خدمتی ناب در منطقه ای محروم به بیماران ارائه می شود. همچنین فضای صمیمانه و جو مناسبی میان رییس بیمارستان و اعضای هیات علمی و همکاران برقرار بود.
وی ساماندهی در پرداخت های پرسنلی را امری ضروری خواند و تاکید کرد: در یک نگاه، بیمارستان بهرامی مجموعه خوبی است که باید کمبودهای آن به مرور زمان و با کمک همکاران حل شود. معتقدم بیمارستان باید دلی اداره شود و قطعا در شرایط کنونی به شیوه دستوری امکان پذیر نیست. توصیه می کنم که بیشترین وقت و انرژی خود را برای نیروی انسانی بگذارید و به سمت ساخت و سازهای بی مورد نروید.
رییس دانشگاه، سپس به مشکلات هیات علمی های ماده 88 اشاره کرد و گفت: به مشکلات آنها کاملا واقفم و همواره در دانشگاه سفارش کرده ام که حل مشکلات نیروی انسانی باید در اولویت قرار بگیرد.
دکتر کریمی، ضمن قدردانی از رییس، معاونین و پرسنل بیمارستان، ارتباط خوب و صمیمی میان آنها را نقطه قوت خواند و گفت: نسبت به بیمارستان بهرامی حس خاصی دارم و تقریبا اولین بیمارستانی است که برای بازدید انتخاب کرده ام؛ در این فضا دوران دانشجویی و انترنی را گذرانده ام و حتی 30 سال پیش فرزندم را در این بیمارستان بستری کرده ام. حتی اصابت موشک به این بیمارستان و تخریب ساختمان های آن را به خاطر دارم.
وی خطاب به دکتر صادقی توصیه کرد: امیدوارم انتقادهای پیرامون، موجب دلسردی و خستگی نشود. از آنجا که تجربه حضور در بیمارستان را دارم، احساس شما را نسبت به انتقادهای پیرامون درک می کنم اما توصیه می کنم در این شرایط قدری حوصله کنید و تحمل خود را افزایش دهید تا خدای نکرده دلسرد نشوید.
رییس دانشگاه، سپس از رییس بیمارستان خواست تا فعالانه نسبت به ارتقای اساتید هیات علمی اقدام نماید و خاطر نشان کرد: باید پرونده اعضای هیات علمی را بررسی کرده و درخواست ارتقاء اعضا را به جریان بیندازید. حتی با همفکری با دکتر نفیسی نسبت به تکمیل و اصلاح پرونده ها اقدام نمایید؛ این مسئله اثرگذاری زیادی در مجموعه خواهد داشت و می تواند نگاه دیگران را نسبت به فعالیت ها و خدمات شما تغییر دهد.
وی بر ضرورت یافتن راهکارهای لازم برای رشد مجموعه تاکید کرد و افزود: من اهل شعار نیستم و معتقدم باید عملیاتی فکر کنیم. شما نماینده دانشگاه هستید و باید پیام ما را به اعضای هیات علمی منتقل کنید، از این رو لازم است تا با اعضای هیات علمی خود جلسه بگذارید و روح امید و تلاش را در آنها زنده کنید.
دکتر کریمی، همچنین جذب سرمایه از خارج از دانشگاه را امری ضروری خواند و گفت:  روزانه 10 درصد از وقتتان را برای جذب سرمایه از خارج دانشگاه اختصاص دهید تا بتوانید محیطی مناسب برای بیماران ایجاد کنید. مطمئن باشید، تاثیر و ثواب اینکار از فعالیت درمانی شما کمتر نیست.
حمایت از ارتقاء اساتید
در ادامه دکتر نفیسی، رییس دانشکده پزشکی، با اشاره به پتانسیل و ظرفیت مناسب بخش های مختلف بیمارستان بهرامی برای فعالیت بیشتر گفت: با همفکری می توان راه حل و طرح مناسبی برای استفاده بهتر از این ظرفیت ها ارائه داد و دانشکده آمادگی لازم  برای این همکاری را دارد.
وی همچنین در خصوص جذب دانشجویان فلو برای بیمارستان بهرامی گفت: باید تلاش کنیم این مرکز را رشد دهیم و مشکلات آموزش، پژوهش و ارتقای اعضای هیات علمی را بررسی و حل نماییم. همچنین کمک می کنیم تا اساتید آموزشی بتوانند مسیر ارتقاء خود را طی کنند.
در حاشیه بازدید از اتاق عمل
هنگام بازدید از اتاق عمل بیمارستان بهرامی، دکتر کریمی در نشست با دکتر پورنگ، دکتر ملائیان و دکتر اسکندری، در خصوص جذب فلوشیپ در رشته جراحی اطفال به گفتگو پرداخت.
در ابتدا دکتر اسکندری به معرفی فعالیت های اتاق عمل پرداخت و گفت: این بیمارستان با داشتن 2 اتاق عمل، در حدود 300 تا 400 عمل در ماه را در چند رشته مختلف از جمله ارتوپدی اطفال انجام می دهد. همچنین 50 درصد جراحی های این مرکز را عمل های اورولوژیک و مرتبط با آن شامل می شود.
سپس دکتر پورنگ، با بیان پیشینه ای از راه اندازی جراحی اطفال در بیمارستان بهرامی گفت: جراحی اطفال به صورت آکادمیک، با تلاش های دکتر محرابی در سال 59 از بیمارستان بهرامی آغاز شده است و تقریبا اولین فلوی جراحی کودکان نیز از این مرکز فارغ التحصیل شد.
وی تخصصی شدن برخی از رشته های جراحی اطفال همچون اورولوژی را مناسب ندانست و گفت: اینکار به جراحی اطفال لطمه زده است.
دکتر مولائیان، با اشاره به شرایط  رشته جراحی اورولوژی اطفال در دنیا گفت: به نظر می رسد ایران در زمینه جراحی اورولوژی اطفال، اکنون در شرایط  گذار است و شاید در آینده به نتیجه برسیم که باید این رشته تخصصی شود.
دکتر کریمی، جراحان اطفال را افرادی زحمت کش توصیف کرد و گفت: دکتر محرابی برای راه اندازی این رشته در بیمارستان بهرامی بسیار زحمت کشیدند و پس از آن دکتر مولائیان همواره در این مرکز از جان مایه گذاشتند. اگر چه این بیمارستان در منطقه ای محروم و به دور از ستاد مرکزی قرار گرفته، اما همواره فعالیت های خود را به خوبی انجام داده است و باید کمک کرد تا خدمات آن بهتر دیده شود.
معرفی بیمارستان بهرامی
توضیح اینکه، این بیمارستان با ۱۲۱ تخت فعال، ۱۰ بخش بستری و سرپایی، دو اتاق عمل و بیش از ۲۰ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، دومین بیمارستان اطفال تهران از نظر قدمت است و از بدو تاسیس (سال ۱۳۳۷) تا کنون با تربیت متخصصان اطفال تحت نظر اعضای هیئت علمی برجسته کشور سهم بسزایی در نظام درمانی کشور دارد.

خبرنگار: نسیم قرائیان
عکس: سیدمیثم عطری

تهیه کننده:

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

مسعود

مسعود

78/10/11 - 00:00

توامان حضور بابرکت آقای دکتر کریمی ریاست محترم دانشگاه وباران رحمت ، نوید بخش آینده روشنی است.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *