مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست صمیمی رئیس دانشگاه با نمایندگان شورای صنفی دانشجویان

دکتر کریمی: دانشجویان امروز، مسئول حل مسائل فردای دانشگاه هستند

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه، در نشستی با نمایندگان شورای صنفی دانشجویان، از نزدیک در جریان مسائل دانشجویی قرار گرفت و برای حل آن راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

گالری عکس
در این نشست که بعدازظهر دوشنبه 31 شهریور 99 در سالن شورای حکیم برگزار شد، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی و دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی حضور داشتند و نکاتی را که از سوی دانشجویان مطرح می‌شد یادداشت و پاسخ دادند.

بیان دغدغه‌ها و  خدمات دانشجویی

ابتدا دبیرکل شورای صنفی دانشجویان و نمایندگان شورای صنفی چالش‌های حوزه دانشجویی و  اقداماتی را که در زمینه همه‌گیری کووید 19 انجام داده‌اند بیان کردند. یکی از این اقدامات مراجعه  دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی به منزل 153 بیمار شیمی‌درمانی و ارائه مراقبت‌های دارویی به این بیماران بود.


افزایش کمک‌هزینه کارورزان، طرح سرباز نخبه، مسائل برخی گروه‌های آموزشی در تعامل با دانشجویان، افزایش هزینه پایان‌نامه‌ها و سازوکاری که هزینه پایان‌نامه‌ها در اختیار دانشجویان قرار گیرد؛ کمبود تجهیزات و امکانات آزمایشگاه‌ها، طولانی شدن برخی پایان‌نامه‌ها به دلیل تأمین مواد موردنیاز آن از خارج، طرح توانمندسازی پرستاران و نقش آن در انگیزه دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری، نبود تناسب بین امکانات دانشکده پرستاری و مامایی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان، آموزش مجازی و چالش‌های مربوط به کیفیت محتوای آموزشی و در اختیار قراردادن اینترنت دانشجویی، تبیین دستورالعمل‌های آموزش مجازی و تعیین زمان برای تعیین سؤالات آزمون مجازی، تغییر زمان ارزیابی اساتید، پرداخت شهریه دانشجویان پردیس بین‌الملل، امکان حضور دانشجویان علاقه‌مند دندانپزشکی برای آموزش بیشتر در این دانشکده، تعیین زمان کارآموزی دانشجویان پیراپزشکی، افزایش بودجه امکانات رفاهی دانشجویان خوابگاه، نبود پشتوانه کافی آموزشی برای دانشجویان در دانشکده‌ها و... ازجمله مسائلی بود که از سوی نمایندگان شورای صنفی مطرح شد.

توصیه رئیس دانشگاه به دانشجویان

دکتر کریمی پس از شنیدن دغدغه‌های نمایندگان شورای صنفی، در توصیه خود به دانشجویان گفت: من از زمان دانشجویی وارد این دانشگاه شدم و تمام مراحل رشد، پیشرفت و خدمتم را در آن گذرانده‌ام و سال‌هاست که به‌عنوان عضو هیئت‌علمی  تمام‌وقت فعالیت دارم.

چالش‌های دانشجویی آموزش راه و رسم زندگی
رئیس دانشگاه، دست‌وپنجه نرم کردن با چالش‌های دانشجویی را آموزش راه و رسم زندگی دانست و گفت: زمانی که ما دانشجو بودیم با مسائل بیشتری که شما امروز به گوشه‌ای از آن را اشاره کردید؛ دست‌وپنجه نرم می‌کردیم. می‌توانم بگویم امروز هم با همان تجربیاتی که از آن دوران کسب کرده‌ام؛ دانشگاه را هدایت می‌کنم و اگر در کارم موفق بودم و بیمارستانی را با روش جدید مدیریتی راه‌اندازی کردم حاصل همان دست‌وپنجه نرم کردن دوران دانشجویی است. لذا قدر این دوران را بدانید و فکر نکنید اگر کمبودی را پیگیری می‌کنید  و ممکن است به نتیجه برسید یا نرسید؛ بازنده شده‌اید چراکه به‌زودی زمانی فرامی‌رسد که همین تجربیات به کمکتان می‌آید.
دکتر کریمی با یادآوری این نکته که بعضی کارها را نمی‌توان در هرزمانی انجام داد افزود: هرچند باید درس بخوانید اما کتاب را می‌توان در هرزمانی خواند. بعضی کارها را نمی‌توان در هر وقتی انجام داد؛ همیشه شرایط دانشجویی را ندارید که بتوانید مسائل را پیگیری کنید. درواقع با این چالش‌ها، راه و رسم زندگی کردن را یاد می‌گیرید.   

دانشجویان درصورت برخورداری از امکانات رفاهی با خیال آسوده به درسشان می‌رسن
د
رئیس دانشگاه بابیان اینکه همیشه طرفدار دانشجویان هستم و حس دانشجویی هنوز در من زنده است افزود: همیشه روحیه کمک به دانشجویان را دارم و با همین روحیه است که خوابگاه‌های دانشجویی را که قدمت 50 ساله دارند تخریب و جای آن خوابگاه نو می‌سازیم. برنامه‌ای که برای نوسازی خوابگاه‌ها دارم و ممکن است موردانتقاد بعضی‌ها باشد؛ به این دلیل است که من به درد دل دانشجویان در آموزش و امکانات رفاهی واقفم. دغدغه‌های دانشجویی داشتن خوابگاه خوب، سالن مطالعه، سالن ورزشی، زیرساخت‌های آموزش مجازی و سرعت اینترنت، غذا و سایر امکانات رفاهی اولیه است که اگر دانشجو از آن برخوردار باشد با خیال راحت می‌تواند درسش را بخواند.

تلاش دانشگاه در تأمین حداقل‌های موردنیاز دانشجویان

رئیس دانشگاه، با تأکید بر تلاش دانشگاه در تأمین حداقل‌های موردنیاز دانشجویان گفت: در این سه سال، ما همه تلاشمان را کردیم تا حداقل‌های موردنیاز دانشجویان را فراهم کنیم. من  در تمامی جلسات، وقتی در مورد دانشجویان صحبت می‌شود، بیشتر از همه خوابگاه امیرآباد، تنهایی عصر جمعه و غربت دانشجویی را درک می‌کنم و وقتی به‌عنوان رئیس دانشگاه از خوابگاه امیرآباد بازدید کردم با دیدن وضعیت خوابگاه‌ها از اینکه چقدر باید کار می‌شد و یا باید بشود ناراحت شدم. به همین دلیل در این شرایط سخت که همه اظهار کمبود بودجه می‌کنند، سالن مطالعه و چند خوابگاه دانشجویی ساخته و درحال ساخته‌شدن است. آشپزخانه صنعتی خوابگاه نیز آبان ماه راه‌اندازی می‌شود.هزینه همه این پروژه‌ها نیز از خارج از دانشگاه تأمین‌شده است.

مسائلی که به‌آسانی حل نمی‌شوند

دکتر کریمی بابیان اینکه مسائل به‌سادگی حل نمی‌شوند افزود: زمین سالن ورزشی که در امیرآباد قرار است ساخته شود؛ از سی سال پیش متعلق به دانشگاه بوده، اما در اختیار دانشگاه قرار نداشته و  برای به دست آوردن آن  پیگیری بسیار صورت گرفته است. وقتی برای زمینی که متعلق به دانشگاه است؛ رئیس دانشگاه، انقدر وقت می‌گذارد؛ نشان می‌دهد که مسائل به این سادگی حل نمی‌شود. من فکر می‌کنم ساخت‌وساز به‌مراتب کار راحت‌تری از تغییر رفتار در اساتید گروه یا بخش آموزشی است.

حل مسائل دشوار؛ اما قابل نقد و پیگیری

رئیس دانشگاه، با تأکید براینکه هرچند کار سخت است اما توصیه نمی‌کنم پیگیری و انتقاد نکنید افزود: دانشجویان را قشر تحصیل‌کرده،  روشن‌فکر و با ایده حل مسئله می‌دانم. شما خود را  در جایگاهی می‌بینید که می‌توانید مشکلات را حل کنید. هرچند کار سخت است اما حرفتان را منطقی و با تعامل بگویید و راه‌حل ارائه دهید. اگر هم راه‌حلی به ذهنتان نمی‌رسد؛ مسائلتان را  با دکتر سهراب پور و دکتر پورغریب و من در میان بگذارید.

وظیفه مسئولان دانشگاه در پاسخگویی به دانشجویان

دکتر کریمی بابیان اینکه وظیفه ما پاسخگویی به دانشجویان است افزود: ما نگاه مطالبه گرانه از شما نداریم و وظیفه خود می‌دانیم که پاسخگوی شما باشیم. بارها تأکید کرده‌ام دانشجویانمان، بسیار بسیار خوب هستند و ما وظیفه‌داریم تا جایی که می‌توانیم به آنان کمک کنیم. اگر هم کاری که مورد انتظار شما است انجام‌نشده؛ مطمئن باشید که از اختیارمان خارج بوده است.

دانشجویان امروز مسئول حل مسائل فردا

رئیس دانشگاه دانشجویان امروز را مسئول حل مسائل فردای دانشگاه دانست و گفت: مشکلاتی که امروز مطرح کردید؛ در آینده در جایگاهی قرار می‌گیرید؛ که خودتان باید آن را حل کنید.  دکتر سهراب پور دانشجوی دیروز و معاون آموزشی امروز دانشگاه است. دکتر پورغریب نیز روزی مانند شما در شورای صنفی فعالیت می‌کرده بنابراین معاونان دانشگاه شرایط شما را به‌خوبی درک می‌کنند.

نگران نقد مسائل نباشید

دکتر کریمی در پایان سخنان خود، بابیان اینکه ما معتقدیم دانشجوی نخبه‌ای که از شهرستان به این دانشگاه می‌آید حیف است از امکانات رفاهی مناسب برخوردار نباشد افزود:  از اینکه با صدای بلند حرفتان را با ما می‌زنید نگران نباشید  من کاملاً شما را درک می‌کنم و تلاش می‌کنیم که مشکلاتتان را حل کنیم.

خبر خوش معاون دانشجویی به دانشجویان

دکتر پورغریب با اشاره به ساخت مجموعه ورزشی کوی دانشگاه گفت: ایجاد یک زمین چمن، زمین تنیس و یک سالن چندمنظوره در دستور کار معاونت دانشجویی قرارگرفته است. دانشگاه تاکنون مجموعه ورزشی برای دانشجویان نداشته و این خبر خوشی برای دانشجویان است.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *