مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست مجازی مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در کلان منطقه آمایشی 10

دکتر کریمی: دانشگاه‌های علوم پزشکی برای همگرایی بیشتر در کنار کارهای علمی، باید کارهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند

نشست مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در کلان منطقه آمایشی 10، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان رئیس کلان منطقه و معاون آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

گالری عکس
در این نشست که بعدازظهر شنبه 15 آذر 99 در سالن مدافعان سلامت برگزار شد، متولیان و مسئولان بسته‌های آموزشی و مأموریت‌های ویژه، گزارشی از فعالیت‌هایی که تاکنون انجام‌شده است را ارائه کردند.

همگرایی دانشگاه‌ها نیازمند راه طولانی کار فرهنگی

در ادامه نشست دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه با قدردانی از تلاش‌های دکتر حق‌دوست، دکتر امامی رضوی، دکتر سهراب پور و دکتر قنبری و دیگر همکارانی که گزارش اقدامات حوزه‌های مربوطه را ارائه کردند گفت: برای رسیدن به هم‌افزایی و برای اینکه دانشگاه‌ها بتوانند باهم تعامل بیشتری داشته باشند به راه طولانی کار فرهنگی نیاز داریم.

ایجاد رقابت سالم میان دانشگاه‌ها

وی افزود: با شناختی که از دانشگاه دارم؛ می‌دانم؛ گاهی نزدیک کردن دو بخش تحقیقاتی و آموزشی با دیوارهای مشترک کار راحتی نیست و به نظر می‌رسد دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنار کارهای علمی، آموزشی و پژوهشی خود باید کارهای فرهنگی را نیز در دستور کار قرار دهند تا اساتید، فلوشیپ ها و رزیدنت‌ها در مراکز مختلف بااحساس رقابت سالم و نزدیکی بیشتر علوم با یکدیگر به همگرایی برسند.

امید به آینده

رئیس دانشگاه با اشاره به تفاوت کار دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها گفت: قدمت و سابقه دانشگاه‌ها و حضور شخصیت‌های برجسته در آنان فرصت است. لذا باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم همین‌که امروز دورهم جمع شده‌ایم و گزارش فعالیت‌ها را ارائه می‌دهیم نشان می‌دهد که باید به فعالیت‌های آینده امیدوار باشیم.

نسل جوان و خلق ایده‌های جدید با نگاه ملی

دکتر کریمی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با حضور نسل جدیدی از اساتید و محققان با ایده‌های جدید و نگاه ملی، همگرایی دانشگاه‌ها تقویت شود.

بررسی 12 بسته تحول آموزشی و 18 مأموریت ویژه

سپس در حاشیه این نشست دکتر امیرعلی سهراب پور، دبیر کلان منطقه 10 با اشاره به ارزیابی معاون آموزشی وزارت بهداشت از این نشست گفت: 11 بسته تحول آموزشی و یک بسته پایش، همچنین 18 مأموریت ویژه به دانشگاه‌های کلان منطقه 10 محول شده که متولیان هریک از این بسته‌ها و مأموریت‌ها، گزارشی از فعالیت‌های خود را ارائه کردند و قرار شد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، بازخوردها را به‌صورت مکتوب به دبیرخانه کلان منطقه 10 ارائه دهد.
وی افزود: دکتر حق‌دوست در این گزارش به دو نکته مهم  تأکید کردند که یک مورد آن مربوط به افزایش هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مؤسسات کلان منطقه 10 در تحقق اهداف مشترک و فعالیت‌های آموزشی است. دیگری نیز مربوط به طراحی نقشه کلان منطقه 10در رشته مقطع‌های مختلف، در افق 5 ساله است که طی دو سه هفته آینده نتیجه اقدامات انجام‌شده در این خصوص به وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

جایگاه نخست دانشگاه در اغلب بسته‌های تحول و نوآوری آموزشی

دکتر حسین قنبری مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 10 در دانشگاه نیز هدف از تشکیل این نشست را پایش برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانست و افزود : در این جلسه مأموریت‌های ویژه‌ای که از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها این منطقه واسپاری شده موردبررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به مأموریت‌هایی که به کلان منطقه 10 محول شده افزود: با احتساب مأموریت آموزشی بیماری‌های غیر واگیر که خود به سه مأموریت قسمت تقسیم می‌شود درمجموع 18 مأموریت آموزشی به دانشگاه‌های این کلان منطقه واسپاری شده و دانشگاه علوم پزشکی تهران متولی شماری از این مأموریت‌هاست.
دکتر قنبری مأموریت‌های ویژه «توسعه دانش مرتبط با بیماری‌های غیر واگیر با تأکید بر بیماری‌های متابولیک، بیماری‌های قلب و عروق و بیماری‌های تنفسی»، «طب سالمندی»، «توسعه دانش پزشکی هسته‌ای»، «توسعه دانش اخلاق پزشکی و بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای»، «توسعه دانش مرتبط با نانوفناوری پزشکی و تبیین جایگاه آن در آینده نظام سلامت» را بخشی از مأموریت‌های محول شده به دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد و گفت: این مأموریت‌های ویژه ملی، براساس توانمندی دانشگاه‌ها به آنان محول شده  و با  همکاری اعضای کلان منطقه 10 اجرایی می‌شود.
مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 10، در پاسخ به پرسش میزان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی تهران در هریک از این بسته‌های تحول و نوآوری آموزشی گفت: یکی از شاخص‌های رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌ها، شاخص ارزیابی «راد» است که براساس آن دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌غیراز یک بسته، در تمامی بسته‌ها رتبه نخست را کسب کرده و این نشان می‌دهد حجم کار زیادی در تحول و نوآوری آموزش پزشکی در دانشگاه صورت گرفته است.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *