مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

دکتر کریمی: لازمه پیشرفت، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم است

رییس دانشگاه در مراسم تودیع و معارفه معاونین پیشین و جدید بین الملل، بر ضرورت تربیت مدیران جوان و واگذاری مدیریت به آنها برای کسب تجربه تاکید کرد.

گالری عکس
در مراسم تکریم و معارفه معاونین پیشین و جدید بین الملل دانشگاه، که روز یکشنبه 14 آبان  1396 در سالن اجلاس برگزار شد، دکتر عباسعلی کریمی، رییس دانشگاه، از مجموعه بین الملل به عنوان خانواده ای در دل خانواده بزرگ دانشگاه یاد کرد و گفت: شاید از حدود 30 سال پیش در اولین سفر علمی خارجی که با دکتر خردمند همراه بودم، به نوعی بین المللی سازی در خون ایشان جریان داشت. ایشان علی رغم سن و سال، فردی پر انرژی، جنگنده، خوش فکر، پر تلاش و البته اتونوم هستند.
وی حرکت بر اساس فکر و برنامه را در شرایط سخت و منابع محدود کشور ضروری خواند و گفت: دانشگاه به دلیل تحمیل بار درمان و پاسخگویی در این حوزه، قدری تحت فشار است اما در این شرایط برای پیشرفت دانشگاه، چاره ای جز حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم نداریم.
رییس دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران محصول تلاش انسانهای شریفی است که از سال 1313 تا کنون تلاش کرده اند و ما موظفیم که این تلاش ها را خوب ببینیم و خوب تحلیل کنیم. مطمئنا دانشگاه تا کنون خردمندهای فراوانی داشته است و قطعا خردمندهای جوان زیادی نیز خواهند آمد. نسل قدیم باید به تربیت مدیر بعدی خود بیاندیشید و مدیران جوان خوبی تربیت نماید.
دکتر کریمی، واگذاری مدیریت به نیروهای جوان و خوش فکر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز زمان آن نیست که فردی 30 سال در یک دانشکده ریاست کند. بنده در پست ریاست مرکز قلب نیز همواره دغدغه ام این بود که چگونه با ظرافت پست را به نسل بعدی واگذار کنم تا آنها نیز در عرصه بیایند و این موقعیت را تجربه کنند. بنابراین جابه جایی مدیران به معنای خداحافظی نیست و ما تصمیم نداریم از خانه خود خداحافظی کنیم.
رییس دانشگاه سپس به صحبت های دانشجویان مبنی بر یتیم شدن پس از دکتر خردمند اشاره کرد و گفت: دانشگاه بزرگتر از آن است که کسی در آن یتیم شود. خوشبختانه امروز در دانشگاه پدران بسیاری داریم که در جایگاه های مختلف جا به جا می شوند و این به معنای یتیم شدن نیست.
وی با بیان اینکه 'احساس دکتر خردمند را امروز درک می کنم چرا که بنده نیز مرکز قلب تهران را از صفر راه اندازی کرده ام و قطعا احساس مشابهی دارم' تصریح کرد: ما هیچگاه انتظار و توقعی برای قدردانی و تشکر نداریم که البته این نافع مسئولیت دیگران برای قدردانی نیست اما با شناختی که از دکتر خردمند دارم می دانم که ایشان با صداقت کار کرده اند و افرادی که با دلسوزی کار می کنند همیشه نگرانند، بنایی که نهاده اند خراب نشود.
وی گفت: به دکتر خردمند این نوید را می دهم که دکتر کردی نیز فردی با سابقه و آشنا با محیط های دانشجویی و بین المللی است. ایشان قدری از ما جوان تر هستند و در کوه نوردی نیز همواره پیشتاز بودند لذا امیدوارم سبلان ها و دماوندهای معاونت بین الملل را نیز به خوبی طی کنند.
دکتر کریمی در پایان یادآور شد: چه خوب است که افراد همچون دکتر خردمند، زمانی مجموعه را ترک کنند که در اوج هستند و  نهال آنها به بر نشسته و فعالیت های خوبی در مجموعه انجام داده اند. به ایشان توصیه می کنم که همانند بنده در دانشگاه بمانند تا خاک دانشگاه را طوطیای چشم کنیم.

خبر: نسیم قرائیان
عکس: سید میثم عطری

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *