مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

دیدار رییس دانشگاه با خانواده شهیدان پورات و کریمی در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)

دکتر علی جعفریان و هیئت همراه به مناسبت 22 اسفند روز شهید به دیدار خانواده دو کارمند شهید دانشگاه شهید پورات و کریمی رفتند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران، رئیس دانشگاه به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محقق مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، دکتر نداف سرپرست دبیرخانه هیئت اجرای جذب، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران شامگاه شنبه 22 اسفند 94 به دیدار خانواده شهیدان پورات و کریمی رفتند.
شهید حسن پورات با بیش از بیست سال خدمت به بیماران بیمارستان سینا و با وجود 70 درصد جانبازی و سال‌های طولانی تحمل آثار زیان‌بار گازهای شیمیایی در سال جاری به شهادت رسید و از نامبرده دو فرزند یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
شهید مرتضی کریمی فرزند رجبعلی کریمی از همکاران بازنشسته دبیرخانه هیئت جذب حدود دو ماه قبل در راه دفع از حریم اهل‌بیت در سوریه به شهادت رسید.
در این دیدار دکتر جعفریان ضمن شنیدن سخنان و خاطرات خانواده معظم شهدا، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت و برای دلجویی از خانواده شهید پورات با فرزند پسر شهید مچ اندازی کرد و او را مورد تفقد قرار داد.
وی با بیان این نکته که شهدای ما با روحی زلال هنر شهادت را نیز با پوست و استخوان خود درک کردند و برای دفاع از این مرزوبوم به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند افزود: شهدا سرمایه‌های معنوی کشور هستند ما باید یاد شهدا را زنده نگه داشته و ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.
وی تأکید کرد: عزت و سربلندی کشور در عرصه‌های مختلف مرهون جان‌فشانی‌های شهداست که باید قدردان آنان بود.
در ادامه این دیدار دکتر محقق مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران با بیان اینکه این دیدارها هیچ‌وقت جای خالی فرزندان و پدران خانواده شهدا را پر نخواهد کرد تأکید کرد: وظیفه ما این است که جویای احوال آن‌ها باشیم. ما برکت زندگی خود را در دیدار با خانواده شهدا می‌بینیم.
وی خاطرنشان کرد: شهدا بالاترین درجه تقرّب به خدا را دارند و زبان و قلم از شرح مقام شهدا قاصر است، شهدا بذل جان و مال کردند و نهایت ایثار را به نمایش گذاشتند.
سپس دکتر عیسی زاده نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار داشت: نگاهمان به شهدا عتیقه‌ای نیست بلکه نگاه ما به شهدا نگاه فرهنگی است و نگاه ما به شهدا بهره‌وری به آخرت است. شهدا تمام وجودشان درراه خدا گذاشتند و با تمام وجودشان در میدان جهاد و مبارزه با دشمن درونی یعنی هوای نفس و با دشمنان بیرونی مبارزه کردند درواقع به‌نوعی مقصد و معیار در زندگی شهدا الهی و خدایی بود.
دكتر احسان مقيمي مدير دفتر ايثارگران، با اشاره به اينكه هفته پاياني اسفندماه را به‌منظور تجليل از شهدا و خانواده شهدا به نام اين عزيزان نام‌گذاری کرده‌اند؛ گفت: ایثارگران و خانواده شهدا هميشه بايد مورد تکریم، تجليل و تقدير قرار بگيرند پیشرفت، آرامش و امنیتی که امروز ما شاهد هستيم حاصل جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و صبر و مقاومت خانواده محترم شهدا است.
در پایان این دیدارها لوح سپاس و هدایایی به‌رسم یادبود از طرف دکتر جعفریان و حجت‌الاسلام دکتر عیسی زاده تقدیم خانواده‌های این دو شهید بزرگوار شد.
خبر: اسماعیلی
عکس: گلمحمدی

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس