مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: بحران و مشکلات کشور باید ازنظر علمی تحلیل شوند؛ پیشرفت‌های علمی ایران قابل‌انکار نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های علمی کشور قابل‌انکار نیست و عرصه‌های مختلف مشهود است، گفت: بحران‌ها و مسائلی‌ که در کشور به وجود می‌آیند باید ازنظر علمی تحلیل شوند تا منشأ و راهکارهای آن‌ها را یافت و اجازه نداد بحران‌ها تداوم یابند.

به گزارش ایسنا علوم پزشکی تهران – دکتر حسین قناعتی در هجدهمین همایش نکوداشت «مقام استاد» ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر مراکز علمی کشور معدن استعدادهای بزرگ و بی‌نظیر است که این استعدادهای علمی از برکات سرزمین ایران هستند.
وی نسبت به هجمه‌های تخریبی در فضای مجازی هشدار داد و اشاره کرد: به نغمه‌هایی که در فضای مجازی شنیده می‌شود، توجه نکنید. طبق آمار هجمه و میزان دروغ‌پردازی در فضای مجازی و ایجاد تنش و بحران درباره ایران، ۱۸۰ برابر کشورهای دیگر است بنابراین همه افراد علاوه بر اینکه نباید هر داده و اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود را باور کنند، نیازمند دانش فضای مجازی نیز هستند.
دکتر قناعتی ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند، جایگاه علمی کشور را ناچیز جلوه دهند این در حالی است که پیشرفت‌های علمی ما قابل‌انکار و پنهان نیست. قبل از پیروزی انقلاب، تعداد پزشکان ایرانی بسیار کم بود و در مواقع نیاز از سایر کشورها پزشک به کشور وارد می‌شد، اما امروز در همه عرصه‌های پزشکی، پزشکان و دانشمندان شاخصی در حال فعالیت هستند و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تکنولوژی و مهندسی پزشکی و ساخت وسایل پزشکی در جایگاه ویژه‌ای است و صادرات متنوع زیادی را به کشورهای مختلف دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه عرصه علمی کشور در مسیر شکوفایی و پیشرفت روزافزون قرار داد، اظهار کرد: بحران‌ها و مسائلی‌ها که در کشور به وجود می‌آیند باید ازنظر علمی تحلیل شوند تا منشأ و راهکارهای آن‌ها را یافت و اجازه نداد بحران‌ها تداوم یابند. معتقدم که دانشجو باید قدرت تحلیل داشته باشد و بتواند مسائل مختلف اجتماعی را ببیند. اصولاً ۷۰ درصد طبابت یا به بیان بالاتر ایجاد سلامت در جامعه وابسته به مسائل غیرپزشکی است بنابراین باید ارتباطات اجتماعی با وزارتخانه‌ها و مسئولان مختلف داشته باشیم. نمی‌توانیم طبیب خوبی باشیم و به مسائل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و... آگاه نباشیم.
دکتر قناعتی گفت: در عصری هستیم که پیچیدگی‌ها و هجمه‌های بسیاری علیه ما وجود دارد و می‌خواهند ما را از فرهنگمان جدا کنند؛ برای مقابله با این هجمه‌ها باید بر اشتراکاتمان ازجمله ایرانیت و انسانیت بیشتر توجه و تمرکز کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دانشجویان گفت: تلاش و جهاد علمی فراوان داشته باشید، زحمت بکشید همان‌طور که اساتید برجسته ما ساعت‌ها، روزها، ماه‌ها و سال‌ها سختی‌های فراوان کشیدند تا به این درجات علمی‌رسیدند. اجازه ندهید دستاوردهای اخلاقی و داشته‌های شما را به‌راحتی از شما بگیرند. برخی صحبت از مهاجرت می‌کنند. نباید با هر سختی و فشاری به فکر رفتن از کشور افتاد و نباید فراموش کرد که بسیاری از افراد برای حفظ این کشور از جان خود گذشتند.
دکتر قناعتی در پایان تأکید کرد: مسئولیت‌پذیر باشید. بسیاری از اساتید که هم‌اکنون مشغول درمان بیماران هستند، بی‌نیاز هستند اما همچنان با مهربانی مردم را درمان می‌کنند و همچنان به دانشجویان علم می‌آموزند. اگر می‌خواهید شکوفا شوید، خودخواهی‌ها را فراموش کنید و خودتان را فدای جامعه و مردم کنید، همه وجود خود را به خدا بسپارید که در این صورت به‌جایی می‌رسید که بسیار شیرین است.

۱۰ استاد برگزیده هجدهمین همایش نکوداشت مقام استاد
به پیشنهاد دانشگاهیان و به انتخاب دانشجویان از ۱۰ هیئت علمی برگزیده دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله دکتر سید حسین میرمجلسی: ادیب و استاد پیشکسوت فوق تخصص گوارش و کبد دانشکده پزشکی، دکتر محمد علی سجادیه: استاد پیشکسوت چشم پزشکی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ و زبان، دکتر نصرت الله عشقیار: استاد پیشکسوت گروه آسیب شناسی فک، دهان و صورت دانشکده دندانپزشکی، دکتر ایرج راگردی کاشانی: استاد گروه آناتومی دانشکده پزشکی،  دکتر عظیم میرزازاده: استاد گروه داخلی دانشکده پزشکی، دکتر بهمن سراج: استاد دندان پزشکی کودکان، دکتر حمیدرضا نمازی: استاد گروه اخلاق پزشکی، دکتر مهدی محبعلی: استاد گروه انگل شناسی پزشکی دانشکده بهداشت، دکتر یلدا حسین زاده اردکانی: استاد گروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی و دکترمحمدعلی چراغی: استاد گروه پرستاری ویژه دانشکده پرستاری و مامایی تقدیر به عمل آمد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *