مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بهره‌برداری از ۲۶ پروژه ملی-افتتاح پروژه ساختمان جدید بیمارستان رازی با 176 تخت

رئیس دانشگاه: بیمارستان رازی باید از تک تخصصی به یک بیمارستان جنرال تبدیل شود

رئیس‌جمهور در بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور ۲۶ پروژه ملی ازجمله ساختمان جدید بیمارستان رازی را با 176 تخت و زیربنای 21 هزار و 500 مترمربع افتتاح کرد.

دریافت فیلم

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم افتتاح این پروژه که حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه 27 شهریور 99 به‌صورت مجازی آن را افتتاح کرد، رئیس دانشگاه، معاونان توسعه، آموزشی، درمان و دانشجویی، مدیر امورمالی و روابط عمومی دانشگاه و رئیس و مدیر بیمارستان رازی و جمعی از کارکنان این بیمارستان حضور داشتند.
رئیس‌جمهور در مراسم آغاز بهره‌برداری از ۲۶ پروژه ملی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و جمعیت هلال‌احمر گفت: افتتاح این طرح‌ها، موجب رفاه و آسایش مردم به‌ویژه در شرایط خاص مقابله و جنگ با کرونا خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح 8 طرح مهم بیمارستانی و درمانی با 1400 تخت بیمارستانی و تخت مراقبت‌های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی، اظهار داشت: این روند نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید همچنان طرح تحول سلامت را به‌عنوان یک اولویت مهم تا آخرین روزهای خدمت خود مدنظر دارد.
رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش همه کادر درمانی کشور و آرزوی علو درجات برای شهدای بخش درمان کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان همپا با توسعه بخش‌های سخت‌افزاری حوزه بهداشت و درمان، در حوزه نرم‌افزاری این بخش نیز در حال یک تلاش شبانه‌روزی هستند.

یاد خاطرات دوران جبهه و جنگ افتادم
دکتر کریمی هم با بیان اینکه شاهد افتتاح و ساخت یک بیمارستان در جنوب شهر تهران با همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرارگاه سازندگی خاتم هستیم گفت: دوستان ما در قرارگاه خاتم همان بچه‌های قدیم جبهه و جنگ و همان کسانی هستند که در سال 62 پل خیبر را ساختند. در آن سال من رزیدنت جراحی همین دانشگاه بودم و 25 اسفند سال 62 از پل شناور خیبر به جزیره مجنون رفتیم؛ پل شناوری که حدود 13 کیلومتر روی آب بود. همان بچه‌هایی که در جنگ این پل را ساختند تجربیاتشان دست‌به‌دست منتقل‌شده است و امروز وقتی بیمارستان و همکاری دانشگاه را با این قرارگاه دیدم یاد خاطرات دوران جبهه و جنگ افتادم. امیدوارم این روحیه‌ای که در آن زمان بین همه همکاران بود امروز در سازندگی کشور هم ادامه داشته باشد.
وی افزود: ما دو مجموعه در قالب یک گروه هستیم و برای مردم کار می‌کنیم امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند و فاصله‌ها کمتر شود و همکاری مشترک همچنان وجود داشته باشد و خاطرات خیلی خوبی را مثل دوران دفاع مقدس باقی بگذارد.
رئیس دانشگاه با اشاره به قدمت بالای 80 سال این بیمارستان گفت: بیمارستان رازی از سال 1312 شروع به کار کرده و به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی و مشهور کشور در زمینه پوست مطرح بوده و هست و دانشجویان پزشکی و بیماران خاطرات بسیار خوشی از اینجا دارند. من خودم خاطرات دانشجویی و اینترنی خودم با اساتید بسیار خوب اینجا را در 46 سال قبل فراموش نمی‌کنم.
دکتر کریمی با بیان اینکه بیمارستان رازی امروز در حال یک جهش است و باید از حالت تک تخصصی پوست به بیمارستانی جنرال تبدیل شود گفت: این بیمارستان با مصالح مرغوب، سلیقه خوب و نقشه زیبا ساخته شده است و امیدوارم دانشگاه بتواند در کوتاه‌ترین زمان از جنبه‌های مختلف نیروی انسانی که اصل است و با تأمین هیئت‌علمی و پرستار به این هدف کمک کند و دکتر عابدینی هم کمک کنند این بیمارستان به یک بیمارستان جنرال خوب در جنوب شهر تبدیل شود و در خدمت توده مردم باشد.
وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس بیمارستان رازی گفت: زحمات دکتر عابدینی را ارج می‌نهیم و خسته نباشید وخداقوت می‌گویم؛ امیدوارم در کوتاه‌مدت اینجا به یک بیمارستان جنرال خیلی خوب تبدیل شود و البته با همان سبقه پوستی خدمت‌رسانی کند.

هم‌افزایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرارگاه سازندگی خاتم
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع با بیان اینکه پروژه ساختمان جدید رازی پروژه‌ای بود که از سال 1384 زمین‌گیر شده بود گفت: در سال 1395 با قرارگاه خاتم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که به نظرم تحولی را در این زمینه ایجاد کرد و به دلیل اینکه هر دو مجموعه سیستم دولتی هستند بوروکراسی‌های خشن اداری کمتر این پروژه را تحت تأثیر قرارداد و با تفاهم و مشارکت توانستیم مشکلات را حل کنیم.
دکتر محمود بیگلر افزود: منابع قرارگاه در مقاطعی به پیشرفت این پروژه کمک کرد و درجاهایی هم که دانشگاه می‌توانست، منابع را در اختیار قرارگاه داد تا قرارگاه خریدها را انجام دهد که به نظرم یک هم‌افزایی اتفاق افتاد و توانست پروژه را در یک مقطع زمانی کاملاً منطقی به پایان برساند.
دکتر بیگلر با بیان اینکه کیفیت مصالحی که در این پروژه به‌کاررفته بی‌نظیر بود گفت: امیدوارم این پروژه سالیان سال با همین کیفیت باقی بماند و همکاران من در بیمارستان بتوانند امانت‌دار خوبی باشند و الان که ازنظر سخت‌افزاری کامل شده درد بیماران را کاهش دهند و نیروی انسانی و تجهیزات مرتبط هم وارد این پروژه شود و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در عرصه‌های مختلف به بیماران ارائه دهد.
دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم هم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تشکر و قدردانی ویژه‌ای از خدمت‌رسانی کادر درمان وزارت بهداشت و مدافعان سلامت می‌کنم. این قرارگاه به‌نوبه خود تلاش می‌کند در عرصه سلامت کمک کند به‌طوری‌که هم‌اکنون در کشور حدود 6200 تخت در 11 استان را در دست اجرا دارد.
وی افزود: الحمدالله رابطه خوبی با همکاران وزارت بهداشت داریم و تلاش می‌کنیم تجربه فنی مهندسی قرارگاه به احداث بیمارستان‌ها در سراسر کشور سرعت دهد. ما موفق شدیم ساختمان جدید بیمارستان رازی را در یک دوره زمانی چهارساله که زمان خوبی برای احداث پروژه بیمارستانی محسوب می‌شود به بهره‌برداری برسانیم.
دکتر محمد با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در ایران پایین‌تر از استاندارد جهانی است گفت: امیدوارم با همین توسعه‌ای که در همه استان‌ها در حال انجام است هر چه سریع‌تر این فاصله‌ها کوتاه شود. قرارگاه تمام تلاشش این است که با کیفیت و باسرعت در بخش بهداشت و درمان در خدمت وزارت بهداشت باشد.
توضیح اینکه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی از خدمات مسئولان قرارگاه خاتم و همچنین دفتر فنی مهندسی دانشگاه با اهدای لوح، قدردانی شد.
بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید بود، بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم‌الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توان‌بخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به‌طور رسمی آغاز شد.
برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.




کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *