مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

سیزدهمین جلسه کمیته فناوری دانشگاه با حضور رییس دانشگاه برگزار شد

سیزدهمین جلسه کمیته فناوری دانشگاه، با دستور جلسه ارائه گزارش عملکرد سه‌ساله مراکز رشد دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
سیزدهمين جلسه کمیته فناوری دانشگاه سه‌شنبه 1 تیر 95 در سالن شوراي معاونت تحقیقات و فناوری با حضور دکتر جعفریان رئیس دانشگاه، دكتر يونسيان معاونت تحقیقات و فناوری، دكتر منظم اسماعيل‌پور مدير دفتر ارتباط با صنعت و روسای مراکز رشد دانشگاه و سایر اعضای کمیته تشكيل شد.
در این جلسه هر یک از روسای مراکز رشد گزارشی از فعالیت‌های خود در سه سال اخیر پرداختند.
در ادامه دکتر جعفریان به جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده پرداخت و گفت: مراكز رشد در كاربردي نمودن دانش جديد نقش اساسي دارند و يكي از رسالت‌هاي اصلي دانشگاه را در عرصه‌ي كسب‌وكار كنوني تشكيل مي‌دهند.
وی نقش دانشگاه را در عملکرد مراکز رشد نقش حمایتی خواند و افزود: مشکل نبود منابع برای مراکز رشد بسیار جدی است و در زمان‌های ضروری، لازم است از سرجمع بودجه‌ دانشگاه اختصاص یاید چنانچه تاکنون به این روش بوده است.
دکتر جعفریان ادامه داد: ارزش‌افزوده مراکز رشد درواقع اعضای هیات علمی، دانشجویان و فناورانی هستند که ممکن است مراکز رشد در تعاملات برایش ارزشی قائل نشوند درصورتی‌که این ارزش‌افزوده باید شناسایی‌شده و در جهت توسعه مراکز رشد مورداستفاده قرار گیرد.
وی تأکید کرد: دانشگاه به دنبال کسب منافع مالی از مراکز رشد نیست بلکه توقع این است که مراکز با شناسایی ارزش‌های موجود، سرمایه‌های انسانی و ارزش‌های دانشگاهی ونیز تعامل با شرکت‌های مرتبط و جذب منابع خارج دانشگاهی و همچنین برنامه‌ریزی‌های منظم و منطقی بتوانند منابع حاصله را در جهت توسعه این مراکز استفاده کنند تا شاهد پیشرفت چشمگیر و روزافزون مراکز رشد دانشگاه باشیم.
وی در پایان از روسای مراکز رشد دانشگاه خواست، برنامه 4 ساله‌ای را برای این مراکز تدوین کنند تا پس از بررسی و تصویب به مرحله اجرا درآید.

خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی

کلمات کلیدی
فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم