مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

شمارش مجدد، تعدادی از آرای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران

در پی اعتراض شماری از پزشکان به آراي هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران، بيش از 20 درصد آرا با حضور نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر دوره هفتم انتخابات نظام پزشکی کشور، رئیس هیئت نظارت تهران بزرگ، رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران بازشماری شد.

گالري عکس
بازشماری آراي هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران روز دوشنبه 9 مرداد 96 با نظارت دکتر قربانی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر دوره هفتم انتخابات نظام پزشکی کشور، دکتر نیک نژاد رئیس هیئت نظارت تهران بزرگ، دکتر جعفریان و دکتر علی پور در محل موزه تاریخ علوم پزشکی ایران انجام شد.
هیئت نظارت پس از برگزاری جلسه‌ای کوتاه، در محل نگهداری صندوق رأی حاضر شدند و صندوق را به کتابخانه موزه انتقال دادند.
دکتر علی پور، معاون درمان و عضو هیات اجرایی انتخابات قبل از بازگشایی صندوق در خصوص نحوه‌ی شمارش، جمع‌آوری و پلمپ صندوق در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی توضیحاتی ارائه داد.
پس از باز کردن درب صندوق توسط دکتر نیک نژاد، یکی از بسته‌های 500 تایی آرا که شامل ده درصد کل آرا بود بین 4 گروه که مسئولیت شمارش مجدد را به عهده داشتند تقسیم و شمارش شد.
پس از اتمام شمارش اولیه به‌منظور تأیید و سلامت آراء قبلی، مجدداً یک بسته‌ 500 تايي ديگر بازگشایی و شمارش شد و نتیجه برای هیئت نظارت قرائت شد. در پایان پس از تنظیم صورت‌جلسه مقرر گردید نتیجه‌ی نهایی از طریق هیئت مرکزی نظارت بر دوره هفتم انتخابات نظام پزشکی کشور اطلاع‌رسانی شود.


صحت و سلامت انتخابات مورد تایید است
در حاشیه این مراسم، دکتر قربانی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر دوره هفتم انتخابات نظام پزشکی کشور در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و هیئت‌های نظارت و اجرایی سراسر کشور، هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی با تمامی چالش‌های فرارو و فضاهایی که ایجادشده بود با صحت و سلامت برگزار شد. ما برای حصول نتیجه‌ی بهتر و اطمینان کامل به‌خصوص در تهران بزرگ و برای رسیدن به ضریب اطمینان بالاتر دستور بازشماری صندوق تهران را صادر کردیم.
وی ادامه داد: از صبح دوشنبه 9 مرداد 96 در قالب 4 تیم منتخب، آراء مجدداً با نظارت هیئت اجرایی، حراست وزارت بهداشت و نظام پزشکی با صورت‌جلسه بسیار دقیق و حساب‌شده بازشماری شد.
دکتر قربانی افزود: آرا در بسته‌هاي 500 عددي قرار داده شده بود که ابتدا دستور بازگشایی یک بسته صادر شد که پس از بازگشایی آرا تفاوتی با شمارش قبلی به‌جز یک شمارش نداشت اما برای حصول نتیجه‌ بهتر، بسته 500 تایی دیگری بازگشایی و شمارش شد که این بار نیز یک رأی در بین نفر دهم و یازدهم مشهود بود و نفر دهم یک رأی بالاتر آورد و فاصله‌ها با نفر نهم و یازدهم بیشتر شد با این تفاسیر نهایتاً به همین نتیجه اکتفا کردیم.
وی تأیید کرد که نتایج آرا شمارش‌شده همان نتیجه اعلام‌شده قبلی است هرچند که نتیجه نهایی پس از برگزاری جلساتی در این خصوص در محل هیئت مرکزی نظارت اعلام خواهد شد.


به دلیل اطمینان از صحت انتخابات، از دستور بازشماری آرا استقبال کردیم
دکتر نیک نژاد رئیس هیئت نظارت انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ، نیز گفت: ما به کار خود در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی اطمینان کامل داشته و داریم. شمارش آراء قبلی از 11 شب روز انتخابات تا 4 بعدازظهر روز بعد با صحت و سلامت کامل برگزار و شمارش شد.
وی افزود: به نظر ما و هیئت اجرایی انتخابات به‌طور صحیح و کامل انجام شد حتی در جلسه‌ای که بنده به هیئت نظارت مرکزی احضار شدم توضیحات کامل این انتخابات را ارائه دادم که موردقبول هم واقع شد اما دیشب ساعت 9 با تماس تلفنی از هیئت مرکزی انتخابات، از بنده خواسته شد تا تعدادی از آرا مورد بازشماری قرار گیرد.
دکتر نیک نژاد با ابراز خرسندی از قبول شمارش مجدد آراء گفت: البته ما از این بازشماری استقبال کردیم به دلیل اینکه به صحت انتخابات انجام‌شده ایمان داشتیم و امروز با همکاری صمیمانه دکتر جعفریان و دکتر علی پور این بازشماری مجدداً انجام شد که با شمارش قبلی مطابقت کامل داشت.

نتیجه بازشماری توسط هیات نظارت مرکزی انتخابات اعلام می‌شود
دکتر جعفریان، رييس هيئت اجرايي انتخابات هم در گفتگویی تصمیم بازشماری آراء را با دستور هیئت مرکزی عنوان کرد و افزود: در شمارش قبلی هیئت نظارت تهران شمارش آراء را تأیید کرده بود و با توجه به انعکاس اعتراضات شماری از پزشکان به هیئت نظارت مرکزی تصمیم گرفته شد که برای 6 نفر مجدداً بازشماری انجام گیرد.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که صبح امروز قبل از بازشماری با حضور هیئت اجرایی، هیئت نظارت تهران، هیئت نظارت مرکزی و نماینده کاندیداها برگزار شد توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد 10 درصد آراء شمارش شود و اگر اختلاف بین افراد بیش از 10 درصد آراء شمارش‌شده قبلی بود تعداد بیشتری از بسته‌ها بازشماری شود که با بازشماری يکهزار برگه از آرا، نتیجه شمارش اختلاف تأثیرگذاری نداشت و نهایتاً بازشماری متوقف و نتیجه در صورت‌جلسه‌ای تنظیم و به هیئت مرکزی تسلیم شد تا تصمیمات نهایی برای اعلام نهایی اتخاذ شود.
خبر: مقدم
عکس: میثم عطری

 

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم