مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور و فعالان قرآنی برگزار شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، یکی از مهم ترین وظایف فعالان قرآنی را تبیین مفاهیم قرآنی دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این مراسم روز دوشنبه 30خرداد ۱۴۰۱ با حضور دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان فعال قرآنی در سالن شورای حکیم برگزار شد.

در ابتدای مراسم و بعد از تلاوت قرآن کریم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملک محمدی، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه، ضمن عرض خیرمقدم،  گزارشی از  عملکرد و اهم فعالیتهای مرکز در سه ماهه اول سال ارائه کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید قریشی ضمن تشکر از مجریان این همایش، برگزاری چنین مراسمیی  را امری مهم تلقی کرده و اظهار داشت: امروزه بشریت دچار یک خلا هویتی بوده و این خلا، زندگی وی را بی معنا ساخته است، و تنها راه نجات از این بی معنایی پناه آوردن به رب و خالق خویش است. با توجه به فرموده قرآن، بشر مرده است و تحت تربیت و نرم افزار الهی زنده می شود، با اینکه حیات حیوانی و گیاهی دارد اما در اصل مرده محسوب می شود و در واقع فردی که با یاد من زنده نمی شود، مرده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره های مشابه و تربیت این نیرو ها، اتفاقی بزرگ است. وظیفه قرآنی ما مسلمانان می بایست تبیین باشد و در واقع دنیای امروز به این تبیین نیاز دارد. باید به همه بگویید که دشمن کجاست و هیچ گاه دوست و دشمن را اشتباه نگیرید و نکند که آرزو کنید در مأمن دشمن زندگی کنید. بر فرض مثال طبق آیه « فى قلوبهم مرض»، منافقین را تبیین کنیم. ما یک بار به دنیا آمده و تا ابدیت زنده ایم و این نکته را نباید از یاد ببریم. بنابراین با تشریح قرآن به همه چیز میرسیم. امروزه جامعه ما دچار مشکلات و مسائلی است که شما فعالان قرآنی باید در حد توان و وسع خویش، بر اساس آن مسائل، آیات را تبیین کنید. در واقع هر چه می توانید سلاح و قدرت خویش را بر علیه دشمن قدرتمند سازید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان سخنان خود، ضمن اشاره به اینکه تبیین و مبارزه با جنگ رسانه ای دشمن وظیفه شرعی و ایمانی هر کسی است، افزود: با ویروس هایی که بندگی و ایمان را به خطر می اندازند باید مبارزه کرد. آیات مبارکه قرآن کریم، همانند تکرار شمس و قمر همواره جدید و به روز است، از این رو باید در پی افزایش ایمان و دانش خود در آن باشیم.

در ادامه مراسم، دکتر قناعتی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و بیان این موضوع که تزکیه موضوع بسیار مهمی است اظهار داشت: در واقع خدا به قلب های آدمیان نگاه می کند نه عمل و حرف آنها.
وی همچنین افزود: تئوری هزار خنجر، توطئه دشمن علیه ملت ماست. امثال شهید همت و باکری و سلیمانی ها محصول جمهوری اسلامی بوده و صد البته جنبه منفی هم داشتیم و شاهد وجود افرادی بودیم که لباس تقدس بر تن کرده و از شیطان هم بد ذات تر هستند.

وی در ادامه  گفت: حرکات ما باید منسجم بوده و باید شبکه سازی کنیم و مدیریت روز را بر حسب قرآن یاد بگیریم. همچنین خجالت نکشیم و حرف و حدیث ها را به دل نگیریم که این عامل رشد خواهد بود. طبق گفته قرآن، مومن باید بهترین و با اخلاق ترین باشد. کار کنید و اثر کار را به خدا واگذار کنید و نگران نباشید، زیرا خداوند به موقع نصرت می آورد.

توضیح اینکه در پایان مراسم از فعالان و برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

ابوالفضل علیزاده
تهیه کننده:

ابوالفضل علیزاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *