مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

مراسم تکریم دکتر جلیلی معاون پیشین و معارفه دکتر سهراب پور معاون جدید آموزشی دانشگاه برگزار شد

دکتر کریمی با اهدای نشان دانشگاه، از تلاش‌های دکتر جلیلی در زمان تصدی معاونت آموزشی قدردانی و حکم انتصاب دکتر سهراب پور را ابلاغ کرد.

گالری عکس
در مراسم تکریم دکتر جلیلی معاون پیشین و معارفه دکتر سهراب پور معاون جدید آموزشی که 3 آبان 96 در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، دکتر میرزازاده، رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت و مدیر مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به قدمت دیرینه آشنایی و همکاری خود با دکتر جلیلی گفت: ایشان مدیری تیزهوش، با دقت نظر و قدرت تحلیل بسیار و دارای اشراف و تسلط کامل به حوزه آموزش هستند.
وی افزود: همه انسان‌ها محدودیت‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند لذا آنچه درباره دکتر جلیلی می‌گویم تعارف نیست بلکه اعتقادی است که به توانمندی‌هایشان دارم. ایشان در طول این مدت با هدایت، حمایت و نظارت کامل خود بر امور آموزشی، خدمات ارزشمندی را ارائه کردند که جا دارد از تلاش‌هایشان قدردانی کنم.
دکتر میرزازاده با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر سهراب پور و نقشی که ایشان در توسعه و نشاط آموزشی در دانشکده پزشکی و بیمارستان‌های امام خمینی و شریعتی داشتند گفت:  دکتر سهراب پور مدیری خوش‌فکر، مشارکت طلب، باهمت و انگیزه و احساس تعهد بسیار هستند و از اینکه در این دوره مسئولیت معاونت آموزشی را پذیرفتند تشکر می‌کنم.
در ادامه، دکتر جلیلی معاون پیشین آموزشی دانشگاه، اقدامات انجام‌شده در این حوزه را محصول تلاش تمامی همکاران خود دانست و گفت: از اینکه پس از 75 ماه، انتظارم به پایان می‌رسد و برای اولین بار در طول این سال‌ها مراسم تودیع را تجربه می‌کنم خوشحالم.
دکتر جلیلی به چالش‌های متعددی که در طول این دوران با آن مواجه بود از ادغام و انتزاع، تا جابه‌جایی زودهنگام چند رییس دانشگاه و مشکلات اعتباری و اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: باوجود همه این افت‌وخیزها، تجربه این کار برایم شیرین و لذت‌بخش بود.  در این مدت تلاش کردیم با شفاف‌سازی، کوتاه و غیرحضوری کردن فرآیندها، امکان کارهای توسعه‌ای و ارتقا کیفی آموزشی را فراهم و زیرساخت‌های موجود را تقویت کنیم.
وی با ذکر یادی از دکتر لاریجانی، دکتر منصوری و دکتر جعفریان سه رییس دانشگاهی که در زمان آنان تصدی معاونت آموزشی را برعهده داشت و تشکر از دکتر کریمی که با حضور خود، با سرعت و جدیت کارها پیش گرفتند گفت: از دکتر سهراب پور که این مسئولت را قبول کردند تشکر می‌کنم و در این مدت سعی کردم هرچه را که لازم است به ایشان منتقل کنم.
پس‌ازآن، دکتر سهراب پور معاون جدید آموزشی دانشگاه، عشق خود را معلمی دانست و گفت: همیشه شوق آموزش دادن و آموزش دیدن را داشتم و افتخار می‌کنم از اینکه به  عشق معلمی‌ام درجایی می‌پردازم که سرآمد کشور است. می‌دانم که این جایگاه کمی نیست و قدر آن را می‌دانم.
دکتر سهراب پور، با اشاره به برنامه‌های خود در معاونت آموزشی گفت: ارتقا کیفیت آموزشی از جنبه‌های مختلف، تقویت شوق  آموزش و کاهش دغدغه‌های اساتید، تقویت زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی ابزارهای آموزشی و ارتقا بین‌المللی آموزش دانشگاه و.. ازجمله اولویت‌های معاونت آموزشی است.
وی با تأکید بر بهره‌مندی از ایده‌ها و تجربه‌های اعضای هیات علمی گفت: مسئولیت درجایی به من سپرده‌شده که سرشار از فکرها و ایده‌های سازنده است. هر 1800 عضو هیات علمی حداقل 1800 نظر دارد  که ممکن است باهم همساز و هم‌جهت نباشد لذا تلاش خواهیم کرد با طراحی مکانیسمی، نظرات صائب را از محیط دریافت کنیم.
سپس دکتر کریمی رییس دانشگاه،  حوزه آموزش را از پرمشغله  و پرکارترین حوزه‌های معاونتی دانشگاه خواند و گفت: گستره آموزش در دانشگاه ازنظر تعداد استاد، دانشجو و گروه‌های آموزشی بسیار وسیع است که این خود حجم انبوهی از کارهای روزمره را به ستاد دانشگاه تحمیل می‌کند. در کنار آن نیز بایستی برنامه‌های آموزشی متعددی متناسب با تحولات آموزشی روز تدوین شود و برای آموزش‌گیرندگان به اجرا درآید.
رییس دانشگاه، با تأکید براینکه آموزش نباید قربانی درمان شود گفت: هجمه و تقاضای بی‌شمار بیماران و جامعه  در حوزه درمان، بدنه دانشگاه را تحت‌فشار قرار می‌دهد که این مطمئنان منجر به قربانی شدن حوزه آموزش خواهد شد لذا یکی از وظایف معاونت آموزشی مراقبت از این حوزه است.
وی با قدردانی از تلاش‌های دکتر جلیلی گفت: این جلسه تودیع نیست بلکه تکریم زحمات شماست. قرار نیست از خانه خود بروید بلکه در قسمت دیگری از آن  فعالیت خواهید کرد. هرچند که من نگرانم بعدازاین جلسه، با پیشنهادهای دیگری نگذارند شما در این خانه بمانید.
دکتر کریمی از دکتر سهراب پور که این مسئولیت را پذیرفتند تشکر کرد و گفت: ایشان به‌ظاهر جوان و در باطن بسیار باتجربه، بامعلومات و بااستعداد و پرانرژی و از یک خانواده فرهنگی و دانشگاهی هستند وامیدوارم در حوزه آموزش برای دانشگاه مفید و مؤثر باشند.
وی با تأکید براینکه دانشگاه دارای سرمایه‌های انسانی بی‌شماری گفت:  پذیرش مسئولیت در دانشگاه به معنای قدرت و شهرت‌طلبی نیست. همین‌که یک نفر به‌عنوان دانشجو، استاد و یا کارمند وارد دانشگاه می‌شود بسیار ارزشمند است و نیاز به شهرت بیشتر ندارد. براین اساس باید افراد شایسته دانشگاه را شناسایی کنیم و مسئولیت را برعهده آنان قرار دهیم تا اهداف دانشگاه را پیش ببرند.
در پایان مراسم نشان دانشگاه و هدایایی به دکتر جلیلی اهدا و حکم دکتر سهراب پور ابلاغ شد.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

کلمات کلیدی
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

هیاتعلمی

هیاتعلمی

78/10/11 - 00:00

کارشان خوب بود. بسلامت.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *