مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بیمارستان بهرامی برگزار شد

در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بیمارستان بهرامی رییس دانشگاه از تلاش‌های دکتر علی‌اکبر رهبری منش قدردانی و با اعطای حکم دکتر پیمان صادقی، رییس جدید بیمارستان بهرامی را به‌طور رسمی معرفی کرد.

گالری عکس
در این مراسم که 29 تیر 95 در بیمارستان بهرامی برگزار شد، ابتدا دکتر هوشنگ پورنگ استاد پیشکسوت جراحی بیمارستان بهرامی، در سخنانی با اشاره به سابقه حضور خود در دانشگاه از مهرماه سال 1355 تاکنون گفت: در این مدت مدیران متعددی بیمارستان را اداره کردند و رفتند آنچه اهمیت دارد اینکه همکاران چه قضاوتی درباره آنان می‌کنند.

مادیات آرامش وجدان نمی‌آورد
دکتر پورنگ با بیان اینکه هیچ شغلی به‌اندازه پزشکی برای انسان آرامش بخش و افتخار آفرین نیست افزود: مادیات و جاه و مقام برای انسان آرامش وجدان نمی‌آورد بلکه این خدمت به انسان‌هاست که لذت آفرین است.
وی با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی دکتر رهبری منش گفت: ایشان استادی حلیم وپرکار و پرتلاش در امر آموزش و درمان است که در مقطعی بنا بر تکلیفی که برعهده اش گذاشته شد ریاست بیمارستان را بر عهده گرفت و در حد توان خود به وظیفه‌اش عمل کرد.
دکتر پورنگ با اشاره به ویژگی‌های بیمارستان بهرامی خواستار حمایت بیشتر دانشگاه از این مرکز شد و گفت: امیدوارم با حضور دکتر صادقی و حمایت‌های دانشگاه، این بیمارستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

موفقیت نتیجه کار تیمی است
در ادامه دکتر رهبری منش رییس پیشین بیمارستان بهرامی، دستاوردهای این مرکز را حاصل کار تیمی دانست و افزود: ازآنجاکه بیمارستان‌ها به‌عنوان سازمان‌های پیچیده شناخته می‌شوند اداره این مراکز از دشواری بسیاری برخوردار است و هر فعالیتی که در آن انجام می‌شود حاصل کار تیمی است.
وی با اشاره به اقداماتی که در طول 7 سال مسئولیت خود به انجام رسانده افزود: تعداد اعضای هیات علمی را از 15-16 نفر به 35 نفر افزایش دادیم و از 14 رشته جهانی فوق تخصص کودکان، 12 رشته‌ای که در ایران وجود دارد به‌طور کامل در این مرکز آموزش می‌دهیم.
دکتر رهبری منش از افزایش زیرساخت‌ها و تجهیزات بیمارستان بهرامی خبر داد و گفت: با اجرای طرح تحول بخش‌ها بازسازی و ظرفیت بخش‌های ویژه  از 22 تخت به 41 تخت افزایش یافت. همچنین با تهیه دستگاه سی تی اسکن و نصب آن در آینده نزدیک، کمبودی که در این زمینه وجود داشت برطرف می‌شود.
رییس پیشین بیمارستان نقطه قوت این مرکز را بخش جراحی اطفال با تیم بیهوشی بسیار ماهر  و استقبال فراگیران برای گذراندن دوره‌های آموزشی در این مرکز دانست و افزود: از مهرماه نخستین دوره فلوشیپ انکولوژی اطفال راه‌اندازی می‌شود.
دکتر رهبری منش با اشاره به ظرفیت بیمارستان بهرامی گفت: این مرکز با 180 تخت مصوب، 124 تخت فعال، 35 عضو هیات علمی، 218 پرستار و 130 کارمند اداری خدمات تخصصی و فوق تخصصی اطفال را ارائه می‌دهد.
وی در پایان سخنان خود به اولویت‌بندی نیازهای بیمارستان پرداخت و گفت: برای بازسازی اورژانس و پاویون دستیاران و کارورزان، تأمین نیروی متخصص دفتر توسعه پژوهش و نیروی پرستاری بخصوص در بخش‌های ویژه نیاز به حمایت دانشگاه داریم.

تاکید بر پرهیز از رقابت ناسالم

پس‌ازآن، دکتر صادقی رییس جدید بیمارستان، با بیان اینکه این مراسم به منظور قدردانی از زحمات استادی برگزار می‌شود که اخلاق‌مداری او زبان زد همگان در دانشگاه است و افزود: امروز، روز تجلیل از اخلاق حسنه است که با حضور استاد قوامی در بیمارستان جاری و در زمان دکتر رهبری منش در بیمارستان تثبیت‌شده است.
رییس جدید بیمارستان با تاکید بر پرهیز از هرگونه رقابت ناسالم، خواستار همیاری اساتید و کارکنان در اداره بیمارستان شد گفت: رئوس برنامه و اهداف دانشگاه توسط مسئولان ابلاغ و مسیر دستیابی به این اف با نظر و درایت جمعی گروه کودکان مشخص‌شده است و امروز وظیفه ماست که با پرهیز از هرگونه رقابت ناسالم و با استفاده از بستر به میراث رسیده از بزرگانی همچون دکتر قوامی و رهبری منش و ظرفیت‌های فکری و اجرایی موجود، در این زمینه تلاش کنیم.

عصاره رفتار حرفه‌ای، اولویت دادن به حقوق بیماران
سپس، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، با بیان اینکه بیمارستان بهرامی گرچه ازنظر فضای فیزیکی و تعداد تخت بیمارستانی بزرگ نیست ولی از جایگاه مهمی برخوردار است افزود: این بیمارستان کمبود بخش بستری در منطقه شهر تهران را با پاسخگویی به مراجعان سرپایی بسیار زیاد پوشش می‌دهد.
رییس دانشگاه با رد این تصور که مراکز کوچک‌تر و دورتر از ستاد دانشگاه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند افزود: دانشگاه موظف به حمایت از واحدهای زیرمجموعه خود است بخصوص از مراکزی مانند بیمارستان بهرامی که به دلیل ماهیت و شرایطی که در تراز مالی خود دارند حمایت می‌کند تا خدمت مطلوبی ارائه شود.
وی فعالیت بیمارستان بهرامی را در عرصه آموزش بسیار موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: آموزش در این مرکز موردتوجه و تقاضای فراگیران است و باوجود اساتید برجسته‌ای چون دکتر پورنگ و ملاییان و... اینجا به‌عنوان مرکز برجسته جراحی اطفال در کشور شناخته می‌شود.
دکتر جعفریان با اشاره به محدودیت‌های پژوهشی در این مرکز گفت: بیمارستان بهرامی ازنظر تعداد بیماران بستری از ظرفیت کمی برخوردار است و این سبب می‌شود محققان حجم نمونه مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی خود را در اختیار نداشته باشند و نتوانند طرح‌های بزرگ را به انجام برسانند لذا ضمن برنامه‌ریزی عملیاتی متناسب با شرایط موجود، باید امکان همکاری این بیمارستان با مرکز طبی کودکان فراهم شود.
رییس دانشگاه ضمن تاکید مجدد بر رعایت اصول رفتار حرفه‌ای در دانشگاه گفت: بسیاری از مسائلی که جامعه پزشکی با آن مواجه است از کم‌توجهی به اصول رفتار حرفه‌ای ناشی می‌شود.
وی با تقسیم‌بندی دانش پزشکان به دو بخش دانش تجربی و نحوه ارائه محصول آن دانش، به بیمار و همراهان گفت: پزشکان وقتی دانش لازم را کسب می‌کنند اغلب بخش دوم را نادیده می‌گیرند که این اشتباه بزرگی است چراکه برای عموم جامعه، میزان دانش و مهارت پزشک ملموس نیست بلکه این رفتار پزشک است که نشان می‌دهد چقدر در کار خود حرفه‌ای است.
دکتر جعفریان بر آموزش و ارزیابی صحیح رفتار حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: اصول رفتار حرفه‌ای در همه جای دنیا جزء ضوابط آموزشی محسوب می‌شود و آن را به‌طور جدی ارزیابی می‌کنند و اگر فراگیری امتیاز لازم را به‌دست نیاورد اجازه نمی‌دهند ادامه تحصیل بدهد.
رییس دانشگاه با بیان اینکه عصاره رفتار حرفه‌ای این است که مردم بدانند منافعشان در اولویت قرار دارد افزود: وقتی جامعه ببیند که کادر پزشکی، دلسوز بیمار است و نسبت به نگرانی بیمار و خانواده‌اش واکنش مناسبی نشان می‌دهد؛ اعتمادشان جلب می‌شود.
وی با اشاره به شایعات اخیری که به دلیل شهرت یکی از بیماران گسترش پیدا کرده افزود: وقتی موضوعی در سطح جامعه رواج می‌یابد و همگان بدون داشتن دانش و تخصص لازم درباره آن اظهارنظر می‌کنند تبعات و واکنش‌های غیرمنطقی را به دنبال داشته و فضای منفی ایجاد می‌شود.
دکتر جعفریان بیمارستان بهرامی را الگوی رفتار حرفه‌ای دانست و افزود: وقتی از بیمارستانی هیچ شکایتی در طول یک سال گزارش نشود نشان می‌دهد که این موضوع موردتوجه قرارگرفته و امیدوارم در بیمارستان بهرامی این روند ادامه پیدا کند.
رییس دانشگاه ضمن تشکر از تلاش‌های دکتر رهبری منش، مسئولیت اداره بیمارستان را فرآیندی سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: دکتر رهبری منش در طول 7 سال گذشته تلاش‌های بسیاری داشتند و نتایج خوبی هم به‌دست آورند امیدوارم با انتصاب دکتر صادقی پیگیری برنامه‌ها با جدیت بیشتری در داخل و خارج از بیمارستان ادامه پیدا کند.
وی با تاکید بر ضرورت واگذاری مدیریت به جوانان گفت: براساس دستورالعملی که از سوی وزیر بهداشت ابلاغ شد روسای بیمارستان‌ها باید تمام‌وقت باشند لذا باید گروه‌های بعدی را به گونه‌ای تربیت کنیم که بتوانند مدیران موضوعی یا ارشد آینده دانشگاه شوند و ایده‌های نو خود را به اجرا درآورند.
دکتر جعفریان با بیان اینکه هر جا که مدیریت جوانی به‌کار گرفته‌شده از خود اثر مثبتی برجای گذاشته است افزود: دانشگاه با 15 هزار کارمند، 4 هزار تخت بیمارستانی، هزار و 650 عضو هیات علمی و 13 هزار دانشجو، بنگاه بزرگ آموزشی، پژوهشی، درمانی و اقتصادی است که برای اداره آن تا وقتی که رشته‌های تخصصی مدیریتی ایجاد  نشده ناچاریم از اعضای هیات علمی استفاده کنیم. بنابراین باید شرایط رشد توانمندی‌های آنان را فراهم نماییم.
رییس دانشگاه در جمع بندی سخنان خود تاکید کرد: دوری و نزدیکی به ستاد دانشگاه مهم نیست بلکه هر واحدی برای رسیدن به آنچه برنامه‌ریزی‌شده باید مرتب با ما در تماس باشند و ما هم سعی می‌کنیم با روش‌های مختلف منابع موردنیاز آنان را تأمین کنیم.
در پایان مراسم به پاس قدردانی از تلاش‌های دکتر رهبری منش نشان دانشگاه و هدایایی از سوی رییس دانشگاه و دیگر همکاران تقدیم ایشان شد.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: میثم عطری

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

یعنی واقعا رییس محترم دانشگاه از تربیت متخصص مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی با کلیه گرایش های وابسته به آن (اقتصاد سلامت، سیاستگذاری سلامت و...)در دانشگاه بی اطلاع هستند که می فرمایند:"تا وقتی که رشته‌های تخصصی مدیریتی ایجاد نشده ناچاریم از اعضای هیات علمی استفاده کنیم. " ؟! جهت مزید اطلاع ایشان عرض می کنم که دانشگاه علوم پزشکی تهران و بسیاری از دانشگاههای معتبر دیگر کشور سالیان متمادی است در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناس ارشد و دکتری تخصصی مدیر بهداشت و درمان تربیت می کند ولی متاسفانه از انبوه فارغ التحصی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

آقای دکتر جعفریان کی نوبت بقیه بیمارستان ها می شود

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *