مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان و معارفه فراگیران جدید مرکز قلب تهران با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد

با حضور دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر حمیدرضا پورحسینی رئیس مرکز قلب تهران مراسم تقدیر از فلوشیپ ها و دستیاران فارغ التحصیل و معارفه دستیاران جدید در جمع خانواده های آنان و اساتید و کارکنان مرکز قلب تهران برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، عصر پنجشنبه 11 مهر 98 مراسم تقدیر از دانش آموختگان و آشنایی با فراگیران رشته های مختلف قلب و عروق در این مرکز آموزشی و درمانی با حضور رئیس دانشگاه و رئیس بیمارستان، دکتر مجتبی سالاری فر معاون آموزشی، دکتر سعید صادقیان معاون پژوهشی و رئیس پژوهشکده قلب و عروق، اساتید، پزشکان، کارکنان، فلوشیپ ها و دستیاران جدید و خانواده های آنان در سالن اجتماعات مرکز قلب تهران برگزار شد.
دکتر کریمی در سخنانی با تبریک به دانش آموختگان و فراگیران حضور آنان را به جمع بزرگ خانواده مرکز قلب تهران تبریک گفت و با اشاره به خاطرات روزهای راه اندازی این مرکز بزرگ درمانی افزود: من بنایم بر این است که کمتر حرف بزنم ولی دکتر صادقیان از من پرسید که چه حسی دارید از جلسه امشب و حضور گرم همکاران؟ هرچه با خودم فکر کردم دیدم چیزی به یاد ندارم مگر 18 سال قبل همین روزها که بنا بود مرکز قلب راه اندازی شود و جزو اولین کسانی که با من بودند از دکتر سالاری فر و دکتر زینعلی میتوانم اسم ببرم و به ترتیب همه همکاران اضافه شدند.
دکتر کریمی افزود: ما آن روز فکر کردیم در مرکز قلب یک خانواده درست کنیم بالاتر از یک بیمارستان و اگر جواب دکتر صادقیان را بخواهم بدهم این است که خیلی خوشحالم که این خانواده تشکیل شده و هر روز هم در حال بزرگتر شدن است.
این استاد و جراح قلب در ادامه گفت: همانطور که دکتر پورحسینی گفتند، مرکز قلب تهران حدود 1300 عضو دارد و این تعداد در حال افزایش است، البته در این جلسه فقط اعضای هیئت علمی، فارغ التحصیلان، دستیاران و برخی کارکنان حضور دارند، لذا من به همه همکارانی که از امروز به جمع ما می پیوندند عرض می کنم، خانواده بزرگ مرکز قلب تهران شکل گرفته و به ثمر نشسته است و به همه دست اندرکارانی که در این شکل گیری سهیم بودند خسته نباشید گفته و دست تک تک آنها را می بوسم. اما به کسانی که از مرکز رفتند و دوره ای که در خدمتشان بودیم تمام شده هم عرض می کنم که اتصالتان را با مرکز قلب داشته باشید و به دوستان عزیزی که امروز به این خانواده می پیوندند خوشامد می گویم و به خانواده مرکز قلب هم می گویم که از مهمان های جدید که امروز خودشان را به ما معرفی کردند خوب پذیرایی کنید که ان شاءالله چهار یا سه سال دیگری که جلسه ای داشتیم خیلی خیلی گرمتر از امروز باشد.
در ادامه مراسم دکتر پورحسینی رئیس مرکز قلب تهران با تقدیر از حضور دکتر کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خطاب به جمع حاضر گفت: از همه استادان، همکاران گرامی جناب آقای دکتر مهرانی و جناب آقای دکتر بزرگی تشکر می کنم. دو جمله ای را میخواستم عرض کنم، یکی اینکه همه دوستان، فارغ التحصیلان امسال مثل فارغ التحصیلان سال های قبل، مرکز قلب را همیشه خانه خودشان بدانند که اگر  مشکلی بود با استادان و دوستان مشورت کنند و ان شاءلله سال های بعد هم از همین الان دعوت هستید که تشریف بیاورید. نکته دوم از باب تشکر است، هم اکنون از ریاست محترم دانشگاه که ما در این مرکز هر چه داریم از برکت وجود ایشان هست و از همه استادان و میهمانان ارجمند و خانواده هایشان تشکر کنم.
وی افزود: در زمان جنگ معمول بود که 10 نفر باید پشت جبهه کار کنند تا یک نفر در خط مقدم جنگ بتواند کار خودش را به نحو مطلوب انجام دهد در بیمارستان هم به همین ترتیب است، بیش از ده ها نفر کار میکنند که ما و شما بتوانیم خدمت رسانی کنیم، شما بتوانید آموزش ببینید و انجام وظیفه کنید.
این استاد قلب ادامه داد: من وظیفه دارم به سهم خودم از همه دوستانی که تلاش می کنند از همکاران محترم گروه پرستاری، گروه پشتیبانی، اداری، خدمات و سایر دوستانی که در بیمارستان زحمت میکشند و باعث میشوند شما بتوانید اینجا راحت آموزش ببینید و از فضا استفاده مناسب کنید، تشکر کنم. من معمولا به رزیدنت ارشد می گویم در روز اولی که دستیاران تور بیمارستان گردی دارند، از همه قسمت ها بخصوص بخش های تاسیسات، بخشهای پشتیبانی و واحد فنی مهندسی، CSR و واحدهایی امثال اینها بازدید کنند، چون ممکن است در طول این 4 سال فرصت بازدید از این واحدها را نداشته باشند. در پایان مجدداً از همه دوستان تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم انشاءالله همیشه موفق و مؤید باشید.
دکتر مجتبی سالاری فر معاون آموزشی مرکز قلب تهران هم گفت: خیلی خوشحال هستیم که این برنامه را مرکز قلب تهران برگزار می کند و امیدوار هستیم که در سالیان آینده و روز به روز این جلسه بزرگتر شود. 
این متخصص قلب و عروق با ارائه آماری از فراگیران خطاب به حاضران افزود: درواقع ورودی ما از سال 85 بوده و ما از سال 88 که اولین گروه، فارغ التحصیل شدند تاکنون بالغ به 178 نفر فارغ التحصیل مرکز قلب در رزیدنتی و فلوشیپی داشتیم از این تعداد هم اکنون 23 نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران عضو هیئت علمی بوده و در مراکز مختلف از جمله در مرکز قلب، بیمارستان امام، بیمارستان شریعتی، بیمارستان سینا و ضیاییان حضور دارند، گروه قلب اکنون 69 نفر هستند و23 نفر دقیقا یعنی یک سوم اعضای گروه قلب به نحوی دستیار یا فلوشیپ این مرکز بودند که این دو تا پیام دارد یک اینکه مرکز قلب مرکز تاثیرگزار بوده است دوم اینکه دوستانی که زحمت میکشند درس میخوانند میبینند که چرخش نسل ها در حال انجام است.
وی افزود: نیاز به رقابت ندارید شما وقتی اینجا با هم کار میکنید هر کدام ارزشها و اهمیت خودش را دارد و اگر با خودتان رقابت کنید و آن توانمندیهای تان را به منصه ظهور برسانید بهتر است تا اینکه با دوستان دیگرتان بخواهید رقابت کنید درواقع بهتر است رفاقت داشته باشید.
وی گفت: ما باید خودمان را مدیون مردم وجامعه بدانیم درست است که شما بهترین فرزندان کشور هستید به قول من مثبت ترین بچه ها هستید ولی دینی که جامعه نسبت به شما دارد را فراموش نکنید، کار تیمی بکنید و فکر نکنید که میدان مسابقه است خودتان را با توانمندی های خودتان اثبات کنید،  بیشتر از اینکه به IQ وابسته باشید نیاز به ٍEQ دارید نیاز به این دارید که هوش هیجانی و اجتماعی تان را بکار بگیرید.
در ادامه مراسم با پخش کلیپ های متعدد از فارغ التحصیلان دوره های گذشته، انیمیشن های آموزشی، فیلم و عکس های دوران آموزشی فلوشیپ ها برای شرکت کنندگان خاطرات گذشته مرور شد.
دکتر مهرانی و دکتر بزرگی مجریان این مراسم بودند که دوره های فلوشیپی را در همین مرکز گذرانده بودند و هم اکنون از استادان این مرکز درمانی هستند، آنها با ارائه برنامه های متنوع، پرسش و پاسخ و غیره لحظات مفرح و خاطره انگیزی را برای حاضران رقم زدند.
در ادامه مراسم، رزیدنتهای جدیدالورود ضمن معرفی، تاریخچه مختصری از زندگی خود را برای حاضران بیان داشتند.
در انتهای مراسم از 23 فارغ التحصیل رشته های مختلف قلبی عروقی به رسم یادگار با تندیس و لوح یاد بود تقدیر به عمل آمد، فلوشیپ های دانش آموخته جوایز و لوح های خود را از دست رئیس دانشگاه، رئیس مرکز قلب، معاونان و استادان خود که طی 4 سال تحت آموزش آنان قرار گرفته بودند دریافت کردند.
اسامی بیست و سه فارغ التحصیل مرکز قلب به این شرح است.
1-دکتر مریم کربلایی زاده 2- دکتر سید علی صدر بافقی 3- دکتر سید بهنام اشرف واقفی 4- دکتر شهرام خسروی نژاد 5- دکتر طاهره داورپسند 6- دکتر تیمور اعتماد 7- دکتر فارس احمد سلوم 8- دکتر مهدی محسنی بدل آبادی 9- دکتر سمیرا محرابی پری 10- دکتر حسین آرایش خواه 11- دکتر نسرین اعتصامی فرد 12- دکتر عمار عاشوری 13- دکتر سید محمد سعادت آگاه 14- دکتر کاوه حسینی ماچک پشتی 15- دکتر سیده نسیم ترابی 16- دکتر بهنام هدایت 17- دکتر فاطمه قدیری فروشانی 18- دکتر سوسن سادات هاشمی طامه 19- دکتر رویا طیب 20- دکتر علیرضا نعمت اللهی 21- دکتر سحر اصل فلاح 22- دکتر معصومه نظری 23- دکتر امین متینی فر

 

کلمات کلیدی
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی