مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

دکتر قناعتی: تغییرات در بیمارستان‌ها با هماهنگی روسای بیمارستان قابل‌اجراست

نشست رئیس دانشگاه با روسای بیمارستان‌ها برگزار شد

ساختمان‌های فرسوده، محدودیت اختیارات روسای بیمارستان‌ها، کمبود دارو در داروخانه‌های بیمارستانی، تغییر سیستم HIS، نحوه پرداخت هزینه افغان‌ها، ایمن‌سازی و استانداردسازی ساختمان‌ها، کمبود نیروی انسانی و جابجایی نیروها بدون هماهنگی با روسای بیمارستان‌ها، جذب نیروهای طرحی، بدهی بیمه‌ها و اجرای دستورالعمل پوشش حرفه‌ای از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در نشست امروز رئیس دانشگاه با روسای بیمارستان‌ها بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که صبح روز شنبه 21 خرداد 1401 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، پس از شنیدن گزارش روسای بیمارستان‌ها گفت: تلاش می‌کنم تا کوچک‌ترین مانعی بر سر راه روسای بیمارستان‌ها وجود نداشته باشد. بر این اساس هرگونه تغییرات و جابجایی نیروی انسانی باید با هماهنگی رئیس بیمارستان انجام شود. معاونین نیز برای اجرای برنامه‌های مرتبط با هر بیمارستان هماهنگی لازم را با روسای بیمارستان‌ها داشته باشند.
وی در پاسخ به این موضوع که اختیارات روسای بیمارستان‌ها محدود است، خاطرنشان کرد: اختیارات و وظایف روسا در شرح وظایف وچارت مشخص است. از تک تک شما می‌خواهم که بررسی کنید و اگر پیشنهاد سازنده‌ای برای تغییر داشتید مطرح کنید.
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه «از ایده ال های بنده ساده‌سازی و سرعت دادن به امور است»تصریح کرد: همه یک خانواده هستیم و از شما می‌خواهم هر کاری که در جهت بهبود امور و بهبود نیروی انسانی در نظر دارید مطرح کنید.
وی بر ضرورت پرداخته‌ای به‌موقع تأکید کرد و گفت: حق مقیمی باید به‌موقع پرداخت شود و تأخیر پرداختی بیش از دوماه قابل‌قبول نیست. در همین راستا به معاونت توسعه نیز تأکید کرده‌ام که هیچ پرداختی نباید بالای سه ماه عقب بیافتد.
دکتر قناعتی، ایمن‌سازی بیمارستان‌ها را از اولویت‌ها خواند و تأکید کرد: در این ارتباط بسیار جدی باشید و کوتاهی نکنید چرا که در صورت بروز حادثه عواقب دشواری گریبان گیر خواهد شد. مانورهای متعدد برگزار کنید و پله‌های فرار را چک کنید تا مشکلات ایمنی بیمارستان‌ها مشخص شود. همچنین در چند ماه آینده گزارش جامعی از وضعیت ایمنی ساختمان‌ها با همکاری دفتر فنی بدهید تا درنهایت گواهی ایمنی ساختمان‌ها اخذ شود. از سوی دیگر اصلاح سیستم سرمایشی و گرمایشی را در دستور کار قرار دهید تا منجر به کاهش مصرف حامل‌های انرژی شود.
رئیس دانشگاه، سپس از آماده‌سازی نامه‌ای برای رئیس‌جمهور و بیان چالش‌ها و مشکلات حوزه سلامت خبر داد و از روسای بیمارستان‌ها خواست تا ذیل آن را امضا کنند و افزود: نامه خوبی برای ایشان آماده کرده‌ایم و تقریباً اغلب مشکلاتی که امروز مطرح شد در آن دیده شده است.
وی یادآور شد: همگی یک تیم هستیم و در این مسیر قرار است که عاشقانه کار کنیم بر این اساس باید قدری تحمل داشته باشید. بنده نیز تا زمانی که مسئولیت دارم در کنار شما هستم و کمک خواهم کرد.
دکتر قناعتی، ضمن قبول درخواست برای افزایش بازدیدهای میدانی گفت: قطعاً مخالف متمرکز کردن کارها در ستاد هستم چرا که معتقدم خلاقیت مدیران را کم می‌کند. به روسای بیمارستان‌ها نیز توصیه می‌کنم که کاری را در انحصار نگیرند. باید به یکدیگر اعتماد کنیم و برای مشکلات راهکار بیابیم.
رئیس دانشگاه، بر ضرورت پرداخت حق بیمارستان‌ها پس از کسر سهم دانشگاه تأکید کرد و افزود: وقتی انتظار داریم که رئیس بیمارستان خوب کار کند، باید دست او را هم باز بگذاریم. در زمینه مشکلات کارپردازی و هزینه‌ها نیز، درخواست می‌کنم که هر راهی که منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود را انتخاب کنید و برای آن راهکار بیابید.
وی ضمن ابراز نگرانی از تأخیر بیمه‌ها در پرداخت بدهی، ادامه این روند را موجب ورشکستگی بیمارستان‌ها خواند و تصریح کرد: اگر بیمه‌ها به این روند ادامه دهند، به کیفیت خدمات در بیمارستان‌ها صدمه جدی وارد می‌شود.
دکتر قناعتی، اصلاح HIS بیمارستان‌ها را امری ضروری دانست و گفت: سیستم های موجود در کشور، از پایین ترین سطح امکانات برخوردار هستند و با سیستم های پیشرفته دنیا بسیار فاصله داریم.
رئیس دانشگاه، برخی مسائل را وابسته به شرایط سیاسی کشور دانست و گفت: تا جایی که بتوانم برای رفع مشکلات در کنار شما هستم.
وی از راه اندازی 2 شعبه از فروشگاه هفت در بیمارستان‌های امام و شریعتی خبر داد.
 از سوی دیگر قصد داریم تا آشپزخانه بیمارستان‌ها را به صورت آشپزخانه سانترال درآوریم چرا که از این طریق کنترل کیفیت غذا نیز راحت تر خواهد شد.
دکتر قناعتی از بیمارستان‌ها خواست تا شرایط اصلاح و بهبود پارکینگ را بررسی و گزارش های لازم را اعلام کنند. وی افزود: به منظور افزایش راندمان کاری، بیمارستان‌ها، لیست کارکنان ناکارآمد، جایگاه شغلی و مسئولیت آنها را اعلام کنند. قطعاً اصلاح این سیستم می تواند راندمان کاری را افزایش دهد.
وی افزود: هزینه پروسیجرها و فرآیندهای درمانی، نباید به ضرر بیمارستان باشد. در ارتباط با پذیرش بیماران افغان‌ها نیز، در موارد غیراورژانس، 50 درصد از هزینه‌های احتمالی درمان را پیش از بستری شدن آنها دریافت کنید.
رئیس دانشگاه در پایان گفت: گاهی در سربالایی‌ها افراد خسته می‌شوند و به یکدیگر فشار می‌آورند اما مراقب باشیم که یکدیگر را خسته نکنیم.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

ف.ح

ف.ح

01/03/22 - 04:55

آقای دکتر قناعتی با سلام و احترام به عنوان عضو کوچکی از مجموعه عظیم دانشگاه از جنابعالی استدعا دارم در رابطه با مطالبات به حق و حقوق ضایع شده پرسنل در بیمارستان ها که ناگزیر منجر به ناکارآمدی احتمالی ایشان میشود، فکری بفرمایید. کارکنانی که تحت فشار روانی تحمیل شده از سوی مدیران ارشد بیمارستان هستند و در این اوضاع بد اقتصادی با تهدید بر اخراج شدن و... به سکوت جبری و بردگی سازمانی محکوم می‌شوند، ایشان بعد از خدا به مدیریت شما امیدوارند. با تشکر

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *