مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست صمیمی رییس دانشگاه با دانشجویان نمونه کشوری

دکتر کریمی رییس دانشگاه، پس از برگزاری بیست و ششمین جشنواره نمونه کشوری، در نشستی صمیمی با پنج دانشجوی نمونه دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

گالری عکس
در این نشست که شامگاه سه‌شنبه 15 اسفند 96 در دفتر رییس دانشگاه تشکیل شد، ابتدا دانشجویان به معرفی خود و رشته تحصیلی‌شان پرداختند.
سپس دکتر حلب چی معاون دانشجویی دانشگاه به نحوه برگزیده شدن آنان در جشنواره نمونه کشوری اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که در سه محور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امتیازات لازم را بدست می‌آوردند به‌عنوان دانشجوی نمونه دانشگاهی در سطح کشور معرفی می‌شوند.
وی افزود: از بین هزار و 250 داوطلبی که در این جشنواره نام‌نویسی کرده بودند، 470 نفر حداقل امتیاز لازم را کسب کردند که پس از ارزیابی‌های مختلف، از این تعداد 13 نفر به‌عنوان سهمیه وزارت بهداشت انتخاب شدند که 5 نفر از آنان از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
معاون دانشجویی دانشگاه تصریح کرد: برگزیدگان دانشگاه سه نفر در مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی،  یک نفر در مقطع دکترای تخصصی پرستاری و یک نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد علوم تغذیه هستند.
سپس دکتر کریمی رییس دانشگاه، خطاب به دانشجویان گفت: نمونه بودن خوب است اما مهم‌تر از آن حفظ نمونه ماندن است.
رییس دانشگاه بابیان اینکه انتظار از دانشجویان نمونه این است که کارآفرین، نوآور و مبدع  باشند افزود: دانشجویی که وارد دانشگاه تهران می‌شود باید دورنمای آینده خود را ترسیم کند و باوجود همه مشکلات ببیند که آیا این رشد در آینده هم ادامه پیدا می‌کند؟
وی افزود: رشد شما تاکنون با شیب تند همراه بوده است اما ادامه این مسیر سخت‌تر می‌شود. لذا نباید فکر کنید که اکنون‌که نمونه شدید دیگر کار تمام است بلکه این تازه آغاز راهی برای آینده خواهد بود.
رییس دانشگاه نقش دانشگاه را تربیت انسان کامل دانست و گفت: دانشگاه نباید فقط متخصصان ماهر تربیت کند بلکه باید در کنار آموزش علم، مهارت‌های  اجتماعی را به آنان بیاموزد تا بتوانند با بیمار، همراهان بیمار و جامعه ارتباط مؤثری برقرار کنند.
وی در پایان سخنان خود به دانشجویان توصیه کرد، در کنار علم‌آموزی، ورزش کنند، کتاب غیردرسی بخوانند و روی مهارت‌های ارتباط خودکار کنند و گفت: تشویق گاهی هدیه یک جمله زیبا و یا یک اشاره استاد است که می‌تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد همه ما استادانی را داشتیم که دیدن رفتار آنان باعث پیشرفتمان شده است.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: سیدمیثم عطری

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

انتخاب خانم دکتر بهرام نژاد را که فردی معلم، پژوهشگر و پرستاری عالم هست به دانشکده پرستاری و مامایی و دانشگاه علوم پزشکی تهران تبریک عرض می کنم. برای همه منتخبین دانشگاه آرزوی توفیقات عالی دارم.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *