مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه با گروه روسای بیمارستانی شش به علاوه یک

در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه با گروه روسای بیمارستان‌های 1+6، مسائل شش بیمارستان جنرال دانشگاه، شامل مجتمع بیمارستانی امام خمینی، سینا، شریعتی، امیراعلم، بهارلو، ضیائیان و همچنین مرکز قلب در مواجه با بیماران مبتلابه کووید 19 بررسی شد.

گالری عکس
در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای بیمارستان‌های پذیرنده مبتلابه کووید 19، که 15 تیر 99 در تالار دارالفنون برگزار شد، رئیس دانشگاه با اشاره به افزایش مراجعه بیماران مبتلابه کووید 19 به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانشگاه گفت: در دانشگاه تا 10 روز پیش شاهد روند نزولی خوبی بودیم؛ اما به مدت 10 روز است که حوزه بهداشت و بیمارستان‌ها، با افزایش بار مراجعه مواجه شده‌اند.

سیر فزاینده کووید 19 در بیمارستان‌ها

وی افزود:  با توجه به سیر فزاینده بیماری، امکان اینکه فقط یک بیمارستان، پذیرش بیماران را برعهده بگیرد؛ وجود ندارد و بایستی تمامی بیمارستان‌های جنرال بزرگ سطح شهر پذیرای بیماران باشند.

جداسازی محل عبور بیماران در بیمارستان‌ها

دکتر کریمی با تشریح سیاست‌های معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از نکات مورد تأکید معاونت درمان، جداسازی راه‌های ورود و خروج بیماران عادی و مبتلابه کووید19 در بیمارستان‌هاست. امیدوارم باتجربه‌ای که در 4 ماه گذشته کسب کردیم بتوانیم از این موج نیز با موفقیت عبور کنیم.

ادامه فعالیت‌های آموزشی در بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه بابیان اینکه با تعطیلی آموزش مشکلی حل نمی‌شود افزود: به بهانه کووید 19 نمی‌توان آموزش را تعطیل کرد. در زمان جنگ نیز آموزش تعطیل نبود. ما در عملیات کربلای 4 امتحان بورد داشتیم که از امتحان گذشتیم و به عملیات رفتیم. تازه بازگشته بودیم که عملیات کربلای 5 شروع شد؛ اما به‌هرحال امتحان بوردمان را دادیم لذا معتقدم با تعطیل کردن مشکلی حل نمی‌شود.

کنترل کووید 19 و ضرورت مدیریت هوشمندانه و باتدبیر در دانشگاه
دکتر کریمی در پایان سخنان با قدردانی از کادر بهداشت و درمان و روسای بیمارستان‌ها و اعضای هیئت‌رئیسه گفت: شهادت می‌دهم در این مدت مسئولان واحدهای مختلف دانشگاه، یکی از دیگری، بهتر به وظایف خود عمل کردند و هنوز هم دوستان می‌آیند و می‌گویند؛ کار دیگری هست انجام دهند. امیدوارم با استفاده از تجربه 4 ماهه گذشته، هوشمندانه‌تر و  باتدبیر، هماهنگی و تجربه بیشتر کارها را پیش ببریم و هیجان و نگرانی خود را کمتر کنیم.
در ادامه هریک از اعضای هیئت‌رئیسه به بیان مسائل و نقطه نظرات  خود پرداختند.

دیدگاه روسای بیمارستان ها و اعضای هیئت رئیسه
دکتر دلاوری معاون بهداشت دانشگاه، تعامل دکتر فتوحی و گروه اپیدمیولوژی با حوزه بهداشت را مؤثر دانست و گفت: این همکاری زمینه تصمیم‌گیری درست را فراهم می‌کند.
دکتر علامه معاون درمان دانشگاه، درخصوص برنامه‌ریزی روند ارجاع بیماران در سه دانشگاه شهر تهران و بیمارستان‌ها توضیح داد.
دکتر مهرپور، رییس بیمارستان شریعتی با اشاره به آمار افزایش مراجعه‌کنندگان کووید 19 به این مرکز، بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه تأکید کرد.


دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی،  تدوین پروتکل آموزشی یکپارچه در دوران کووید 19 را برای دانشجویان عمومی و تخصصی ضروری دانست.
دکتر نفیسی رییس دانشکده پزشکی، بابیان اینکه دانشگاه در زمینه آموزش دستیاران و کارورزان سخت‌گیری نمی‌کند، تأکید کرد: حضور فراگیران متناسب با اصول حفاظت فردی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
دکتر طالب پور رئیس بیمارستان سینا، بابیان اینکه، در این دوره بحران کووید 19 را پشت سر گذاشته‌ایم گفت: درحال حاضر نیاز به ارتباط پویا با شبکه بهداشت جنوب تهران داریم که برنامه‌ریزی لازم برای تریاژ بیماران کووید 19 در خارج از بیمارستان انجام شود.

دکتر سعید ناطقی رئیس بیمارستان بهارلو، به مقایسه شرایط کووید 19 با دفاع مقدس پرداخت و  آمادگی این بیمارستان را در موج دوم اعلام کرد.
دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، بابیان اینکه آموزش ادامه دارد، بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و به‌کارگیری فضای مجازی در حوزه آموزش تأکید کرد.
دکتر پورغریب معاون دانشجویی دانشگاه، از اختصاص خوابگاه ویژه برای قرنطینه دانشجویان مبتلابه کووید 19 خبر داد.
دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، بر استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌ها در کووید 19 تأکید کرد و گفت: از رسانه به‌عنوان فرصت باید بهره گرفت تا امکان معرفی خدمات ویژه بیمارستان‌ها فراهم شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

لیلا محسنی

لیلا محسنی

99/04/16 - 11:43

با سلام اینجانب مسئول بهداشت بیمارستان بهارلو، با توجه به اشغال بالای تختهای بیمارستانی و به دنبال آن درگیری و ابتلای همکاران شاغل در بیمارستانها به کوید 19، پیشنهاد و نظر جناب آقای دکتر طالب پور مبنی بر گسترش فعالیتهای مراکز بهداشت جهت بکارگیری پزشکان و پرستاران برای ویزیت و مداوای بیماران (خصوصا در شرایطی که چند نفر در یک خانواده مبتلا هستند) در منزل بسیار مناسب بوده و برنامه ریزی در این راه باعث کاهش خروج بیماران مبتلا از منزل ،در نتیجه مراجعه و بستری کمتر در بیمارستاها میگردد.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *