مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست نهایی هیئت داوران بیست و دومین جشنواره ابن سینا برگزار شد

در نشست نهایی هیئت داوران بیست و دومین جشنواره ابن سینا، 15 برگزیده از دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب و 2 برگزیده از دانشگاه تهران معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جشنواره ابن سینا به منظور قدردانی از فعالیت ها و دستاوردهای برجسته اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
در نشست 5 بهمن 1401 هیئت داوران بیست و دومین جشنواره ابن سینا، 17 برگزیده از دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب و 2 برگزیده از دانشگاه تهران معرفی شد.

انتخاب 7 برگزیده در حوزه آموزش

دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه در توضیح محورهای آموزش جشنواره گفت: برگزیدگان آموزشی جشنواره در سه حیطه پیشکسوت آموزشی، تلاشگر در عرصه توسعه آموزش پزشکی و آموزشگر برگزیده انتخاب می شوند.
معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به افزایش جوایز بخش آموزشی جشنواره از شش جایزه به هفت جایزه گفت: باتوجه به تعداد بالای نامزدها در حوزه پیشکسوت آموزشی، امسال به این حیطه یک برگزیده اضافه شد.
دکتر علامه با اعلام شمار داوطلبان و برگزیدگان حیطه پیشکسوت آموزشی گفت: هیئت رئیسه دانشکده ها، 27 نامزد را در این حوزه معرفی کرده بودند که پس از چند دوره داوری و مشاهده مستندات و رای نهایی داوران، 2 برگزیده انتخاب شدند.
معاون آموزشی دانشگاه، شمار داوطلبان حیطه تلاشگر عرصه توسعه آموزش را 12 نفر برشمرد و گفت: در این حیطه، براساس سنتی که وجود دارد، یک دوره، از بین اعضای هیئت علمی جوان و دوره بعد  از بین اعضای هیئت علمی که یک عمر در این حوزه تلاش کرده اند؛ انتخاب صورت می گیرد. در این دوره نیز از بین 12 نامزد یک عضو هیئت علمی جوان انتخاب شد.

دکتر علامه حیطه تلاشگر آموزشی را مربوط به اعضای هیئت علمی شاخص و الگو در حوزه آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: براساس شناسایی و استعلام دانشکده ها و داوری هایی که صورت گرفت، از بین 25 نامزد در این حیطه، 4 عضو هیئت علمی برگزیده شدند.

معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه در مجموع 7 جایزه به حوزه آموزش اختصاص یافت گفت: قطعا تعداد بیشتری از اعضای هیئت علمی دانشگاه مستحق دریافت جوایز هستند که به دلیل محدودیت های جشنواره، این تعداد انتخاب شدند و قطعا در دوره های بعد از اعضای هیئت علمی برجسته دیگری قدردانی خواهد شد.

دکتر علامه با اشاره به جوایز جشنواره گفت: افزون بر پایه تشویقی، لوح قدردانی، تندیس یادبود و جایزه نقدی به برگزیدگان اهدا می شود.

انتخاب 7 برگزیده در حوزه پژوهش

دکتر فرزانه شیرانی مدیر برنامه ریزی بیست و دومین جشنواره ابن سینا، با اشاره به انتخاب 7 برگزیده در عرصه پژوهش گفت: در محورهای پژوهشگر برگزیده، پژوهشگر جوان برگزیده، مقاله برگزیده، کتاب تالیفی برگزیده و فناور برگزیده با رای نهایی هیئت داوران 7 نفر انتخاب شدند.
مدیر برنامه ریزی جشنواره، با اشاره به نحوه داوطلب شدن افراد در جشنواره گفت: پژوهشگران براساس ثبت نام شخصی، معرفی از سوی مراکز تحقیقاتی و گزارش علم سنجی وارد مرحله داوری شدند.
دکتر شیرانی محور پژوهشگر برگزیده را ویژه پژوهشگرانی که حداقل 5 سال سابقه فعالیت علمی دارند بیان کرد و گفت: در این حیطه 15 شرکت کننده، 7 نفر در عرصه علوم پایه و 8 نفر در عرصه علوم بالینی نام نویسی کردند که براساس گزارش علم سنجی و داوری های صورت گرفته 2 پژوهشگر انتخاب شدند.
مدیر برنامه ریزی جشنواره، شمار داوطلبان محور پژوهشگر جوان را 18 پژوهشگر برشمرد و گفت: محور پژوهشگر جوان به پژوهشگران زیر 40 سال اختصاص دارد. در این دوره از جشنواره 7 پژوهشگر در حوزه علوم بالینی و11 پژوهشگر در حوزه علوم پایه نام نویسی کردند که براساس گزارش علم سنجی و داوری های صورت گرفته، یک پژوهشگر جوان از علوم پایه و یک پژوهشگر جوان از علوم بالینی انتخاب شد.
دکتر شیرانی با اشاره به دو محور مقاله برگزیده و کتاب تالیفی برگزیده  گفت: از بین 21 مقاله ثبت نام شده و شمار بسیاری از مقالات بررسی شده در سامانه علم سنجی، یک مقاله به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شد. در محور کتاب تالیفی نیز از بین 2 کتاب منتشر شده بین المللی و 8 کتاب فارسی، یک کتاب برگزیده شد.
مدیر برنامه ریزی جشنواره در توضیح محور فناور برگزیده گفت: براساس رای هیئت داوران در حوزه فناوری (شاخص در فعالیت های دارویی و تجهیزات فناورانه ) یک نفر انتخاب شد.
وی درخصوص برگزیدگان دانشگاه تهران گفت: براساس آئین نامه جشنواره، یک پژوهشگر و یک طرح پژوهشی برگزیده نیز از دانشگاه تهران معرفی شد.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *