مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

پانزدهمین نشست کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران برگزار شد

پانزدهمین جلسه کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران با حضور دکتر عبدالحسین روح‌الامینی نماینده تهران در مجلس و رئیس کمیته سلامت، مهندس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه و روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه ایران، دانشگاه بقیه‌الله و فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه و ارتش و نمایندگان در حوزه سلامت در ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر روح‌الامینی در ابتدای نشست روز دوشنبه 29 آذر 1400 گفت: جلسات ما در 14 جلسه گذشته با مشارکت کمی و کیفی خوبی انجام ‌شد و در اکثر جلسات ما استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر، فرماندهان سپاه و ناجا، نماینده قوه قضائیه، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با بحث‌های متنوع ازجمله کرونا، ترافیک تهران و تأثیر حمل‌ونقل و عوامل مرتبط با سلامت حضور داشتند که در سال جاری اولین جلسه ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص پیش‌بینی و برآورد بودجه بخش سلامت استان تهران برای سال 1401 برگزار می‌شود و مجمع نمایندگان تهران مسائل مرتبط با سلامت استان تهران را بررسی می‌ کند.
دکتر روح‌الامینی افزود: سرانه استان تهران نسبت به وضعیت بهداشتی و درمانی حاشیه‌ها در مقایسه با سطح کلان کشور از متوسط پایین‌تر است خصوصاً در حاشیه‌های استان نبود عدالت و یکنواختی در دسترسی‌های بهداشتی و درمانی وجود دارد که تلاش شده این موارد در بودجه دیده شود.
در ادامه دکتر حسین قناعتی گفت: از شروع به کار دوره دولت جدید و از زمان تصدی من به‌عنوان رئیس دانشگاه، تغییراتی که باید انجام می‌شد در دستور کار قرار گرفت و برنامه جامع عملیاتی 4 ساله «تحقیق و توسعه» تهیه شده است، همچنین برنامه‌های استراتژیکی تنظیم‌شده را عملیاتی کرده‌ایم و هیچ اقدامی بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام نمی‌شود.
دکتر قناعتی با ارائه گزارش آماری به وضعیت تخت‌های بیماران بستری و بار مراجعین به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه پرداخت و گفت: تعداد چهار هزار و 750 تخت بیماران بستری بیمارستان های دولتی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه 69 درصد تخت های محدوده جنوب شهر تهران عمدتا در حیطه دانشگاه علوم پزشکی تهران است، افزود: متاسفانه در بررسی هایی که انجام شد میزان همگنی تخت ها در مناطق تهران قابل قبول نیست و با توجه به موقعیت جغرافیایی این محدوده از هیچ یک از شاخص های بهداشتی برخوردار نیستند.
وی در ادامه افزود: از لحاظ ساخت و ساز نیز در سال جاری امید است دو هزار و 586 تخت در بیمارستان هایی از جمله؛ مهدی کلینیک، مرکز طبی دو، شریعتی 2 و انستیو کانسر که توسط خیرین ساخته شده اضافه می شود که تجهیزات این بیمارستان ها به ما سپرده شده است و نیاز است بیش از نه هزار کارمند گرفته شود که بودجه لازم دارد.
رئیس دانشگاه همچنین به مشکلات پزشکان تمام وقت جغرافیایی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد انگیزه بیشتر پزشکان ضرورت دارد که بودجه ای به این امر اختصاص داده شود.
دکتر قناعتی با اشاره به قدمت و فرسودگی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه تصریح کرد: این بیمارستان‌ها نیاز به بازسازی دارند و لازم است بودجه‌ای نیز برای بازسازی فضای فرسوده در نظر گرفته شود.
دکتر قناعتی در مورد پرداختی کارانه اعضای هیات علمی اشاره کرد سیستم پلکانی و مالیات ۳۵ درصد ضربه سنگینی به اعتماد اعضای هیئت علمی به خصوص اعضای هیئت علمی تمام وقت خواهد زد.
توضیح اینکه، اعضای شرکت کننده در جلسه در خصوص موارد مطرح شده در جلسه بحث و تبادل نظر کردند.
خبرنگار: زهرا حری - نسیم اخگر

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *