مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز پزشک

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه در پیامی به مناسبت فراررسیدن اول شهریور، زادروز تولد ابوعلی سینا، روز پزشک را تبریک گفت.

بسمه تعالی
یکم شهریور ماه سالروز ولادت حکیم ابوعلی سینا یا روز پزشک بهانه ای است که درگیرودار امور جاری و مسایل و مشکلاتی که با آن روبرو هستیم تاملی بر تلاش مجدانه پزشکان خدوم و متعهد داشته باشیم که در بزنگاه های تاریخ این مرز و بوم باوجود تمام مشکلات و تنگناها وظیفه حرفه ای خود را نصب العین خود قرارداده و آن را در بهترین کیفیت مقدور به انجام رسانده اند.
هیچگاه نقش ممتاز جامعه پزشکی کشور در رخدادهای به یادماندنی ایام انقلاب و جنگ از خاطره تاریخ نخواهد رفت. به اعتقاد من شرایط امروز کشور از جهاتی اگر سخت تر از دوران دفاع مقدس نباشد قطعا پیچیده تر است. تحریم های ظالمانه دشمنان این مرز و بوم نه تنها توان تامین منابع لازم را تضعیف کرده بلکه امکان دسترسی را نیز حتی با داشتن منایع کافی از دولتمردان گرفته است. این درحالی است که در این سالها جایگاه تجهیزات و تکنولوژی های نوین در طب بسیار پررنگ تر و کلیدی تر از دهه های آغازین انقلاب است. از دیگر سو قدرت خیره کننده فضای مجازی در سال های اخیر همه ما را در اتاق های شیشه ای قرار داده و کوچکترین لغزش از سوی جامعه پزشکی در کسری از ساعت توسط هزاران بیننده نقاد رویت می شود و لحظه لحظه آن در معرض قضاوت افکار عمومی قرار می گیرد. بر ماست که بیش از پیش با مدیریت مناسب منابع و با اتخاذ سیاست ها و تصمیم های هزینه اثربخش تر، با کمترین تنش و سختی برای جامعه از تحریم های ظالمانه عبور کنیم.
همچنین با توجه بیشتر به تعهدات و اصول اخلاقی که دوام و قوام پزشکی بر آن استوار است تهدید فضای مجازی و رسانه ای متنوع و متکثر امروز را به فرصتی برای افزایش اعتماد جامعه به پزشکان تبدیل کنیم. چنین مهمی عملی نخواهد شد مگر اینکه جامعه دریابد که ما پزشکان مانند گذشته منافع گیرندگان خدمات سلامت را بر منافع خود در اولویت قرار می دهیم و بیش از گذشته سوء استفاده از کسوت طبابت را از سوی اقلیتی هر چند ناچیز از همکاران خود برنمی تابیم.
به نظر می رسد شان پزشکی و پزشکان در جامعه، تابعی از برداشت جامعه از توجه ما به این دو اصل کلیدی خواهد بود. به عنوان رییس بزرگترین و اصیل ترین نهاد اموزش عالی علوم پزشکی کشور که خود را وامدار بزرگان علم و اخلاق از امیرکبیر (بانی دارالفنون) تا علی اکبر سیاسی (حافظ کیان دانشگاه) و از قریب تا شمس و یلدا می داند روز پزشک را به یکایک همکاران خود در سراسر کشور خصوصا در دانشگاه تبریک عرض کرده و از خداوند متعال عزت و سلامت و برکت را برای یکایک ایشان مسالت می نمایم.
دکتر کریمی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران
کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

حسین علیمددی

حسین علیمددی

78/10/11 - 00:00

سلام دکترکریمی عزیز وسخت کوش: خداقوت اینکه درشرایط محدودیتهای منابع کنونی با تمام توان وهمت فردی وتیمی پرداخت منظم حق الزحمه پزشکان را نصب العین خودقرارداده اید وبه هیچ قیمتی آن رافروگزارنکرده اید بزرگترین تبریک روزپزشک برای ماها بویژه پزشکان تمام وقت است والبته شاخصی محکم برتوانمندی مدیریتی شما. متقابلا روزپزشک راخدمتتان تبریک عرض میکنم وازخدای متعال توفیقات روزافزونتان راخواستارم. نویدبخشی حسین علی مددی هیات علمی مرکزطبی کودکان

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
ذره بین

ذره بین

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر کریمی به عنوان یک خواننده دائمی سایت و یک غیر پزشک خدمتتان سلام عرض می کنم و با احترام کامل می گویم که جنابعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هستید و در این دانشگاه به غیر از پزشکان، فارغ التحصیلان رشته های دیگری هم کار می کنند که انها که هم روز دارند و فکر می کنم بد نباشد به روابط عمومی بسپارید که در همه مناسبت ها از طرف شما پیام تبریک بگذارند. چون بر خلاف نظر قبلی که یک پزشک نوشته بودند ما دریافتی هایمان تاخیر دارند و اگر... اگر پیام تبریکی از طرف شما در سایت باشد کمی دلخوش می شویم. هدیه کم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *