مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس 1402

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، رشادت های جانبازان با صلابت، دلاوریهای رزمندگان غیور و صبر و استقامت خانوده های معظم شهدا، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا… الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، متن پیام به شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
یا أیّها الّذین آمنوا هلْ أدلّکمْ على تجارةٍ تنْجیکمْ منْ عذابٍ ألیمٍ *  تؤْمنون باللّه ورسوله وتجاهدون فی سبیل اللّه بأمْوالکمْ وأنْفسکمْ ذلکمْ خیْرٌ لکمْ إنْ کنْتمْ تعْلمون.
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید آیا شما را به تجارتى راهنمایی کنم که شما را از عذابى دردناک مى ‏رهاند؟ به خدا و فرستاده او بگروید و در راه خدا با مال و جانتان جهاد کنید،
این [گذشت و فداکارى] اگر بدانید، براى شما بهتر است.

دوران دفاع مقدس مقطع بی‌نظیری در تاریخ کشور ما بود که جنبه‌های مختلفی از ایثار، گذشت و اوج معیارهای اخلاقی که باید در یک جامعه بشری باشد در آن به منصه ظهور رسید. دورانی که به نماد مقاومت و سمبل پیروزی بر پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌های جنگی قدرت‌های نظامی و اقتصادی دنیا تبدیل شد.

امروزه مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس در طول سال‌های جنگ تحمیلی به ثمر نشسته و اکنون شاهد افتخارآفرینی و رشد بالنده جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های علم و فناوری، حتی در زمان اعمال سنگین‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های دشمنان نظام هستیم.

به لطف الهی مقاومت، جهاد و ایثار در همان مسیر دفاع مقدس ولی در سنگرهای آموزش، درمان، بهداشت، پژوهش و...ادامه داردحضور پرتلاش و ایثارگرانه همکاران دانشگاه در سخت‌ترین شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ با ارائه خدمات جهادی به بیماران مبتلا به کرونا، پیشرفت‌های چشمگیر علوم و فنون از جمله ساخت دستگاه ربات سینا و حضور مجرب‌ترین اساتید و نخبه‌ترین فراگیرندگان، بهترین نتایج آزمون‌ها و برترین رتبه‌ها در اکثر رشته‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد این ادعا هستند.
اما مهم‌ترین دستاورد دوران دفاع مقدس رشد و تعالی معنوی انسان است، رزمندگان دفاع مقدس بدون توجه به دنیای مادی با والاترین درجه اخلاقیات حضور پیدا کردند و با اتحاد و همبستگی بر دشمنان تا بن دندان مسلح چیره شدند. بنا برین در شرایط حساس امروز که با انواع جنگ‌های ترکیبی و نرم مواجهه هستیم باید از الگوهای معنوی و الهی آنان استفاده کنیم.

در هفته دفاع مقدس از مدافعان سلامت که با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های خود خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نیز از شهدای این عرصه یاد کنیم. مردان و زنان بی ادعایی که در راه کمک به مردم عزیز کشورمان از هیچ کوششی دریغ نکردند و دلاورانه پای‌کار ایستادند و به امید خداوند متعال تا ریشه‌کن‌کردن ویروس کرونا از پای نخواهند نشست.

 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گران‌قدر، رشادت‌های جانبازان باصلابت، دلاوری‌های رزمندگان غیور و صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا، فرارسیدن هفته دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا… الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران، به‌ویژه اساتید و اعضای محترم هیئت‌علمی، کارکنان گرامی و دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و توفیق ادامه راه شهیدان را از خداوند منّان مسئلت می‌نمایم.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *