مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها

دکتر حسین قناعتی، سرپرست دانشگاه در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها نوشت: نگاه ما، نگاه امیدوار به آینده و تربیت دانشجویانی متخصص، متعهد و وفادار برای تقویت حرکت پرشتاب علمی و شکوفایی و بالندگی کشور عزیزمان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از تأسیس مدرسه طب جندی‌شاپور بیش از 17 سده می‌گذرد و در این رهگذر دانشمندان و حکیمان ایرانی در زمان‌های مختلف، ستاره‌های درخشان آسمان دانش بشری بوده‌اند و گستره علمی جهان، چندین قرن متمادی متأثر از اندیشمندان ایرانی به‌خصوص طبیبان مسلمانی همچون رازی، ابن‌سینا، اهوازی، فارابی، بیرونی و جرجانی بوده است.
 شکل‌گیری طب نوین، با تأسیس دارالفنون در سال ۱۲۳۰ خورشیدی به ابتکار میرزا تقی‌خان امیرکبیر شرایطی را در کشور رقم زده است که اکنون با گذشت 170 سال از آن زمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی نوین کشور و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی، میراث‌دار این تاریخ پرگوهر است و بزرگانی چون یلدا، قریب و... را به جامعه علمی معرفی کرده است.
یکی از بزرگ‌ترین افتخارات دانشگاه، تعبیر ارزشمند مقام معظم رهبری از این دانشگاه به‌عنوان «نماد آموزش عالی کشور» است.
اشتیاق جوانان نخبه و برترین های کنکور برای تحصیل در این دانشگاه، مسئولیت استادان و مسئولان در مراقبت از این سرمایه‌های بی‌بدیل را صدچندان می‌کند.
نگاه ما، نگاه امیدوار به آینده و تربیت دانشجویانی متخصص، متعهد و وفادار برای تقویت حرکت پرشتاب علمی و شکوفایی و بالندگی کشور عزیزمان است.
امسال نیز در حالی به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم که سایه کرونا همچنان بر سر جهان و کشور عزیزمان سنگینی می‌کند و تلاش همه کادر درمان و جهادگران و ایثارگران عرصه سلامت این است که هرچه زودتر با واکسیناسیون جمعیت هدف، راه را برای حضور دانشجویان عزیز در دانشگاه و جاری شدن دوباره شور و شوق در کلاس‌های درس هموار سازند.
شما دانشجویان عزیز امید رهبر انقلاب و مردم هستید. آینده این سرزمین با دستان شما ساخته می‌شود بنابراین کمر همت بربندید و امیدوارانه دست در دست هم برای آبادانی کشورمان به‌پیش برویم.
دکتر حسین قناعتی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *