مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان استاد

پیکر مطهر استاد دکتر محمدمهدی اصفهانی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر استاد دکتر محمدمهدی اصفهانی، رئیس افتخاری مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب و عضو پیشکسوت کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مراسم از ساعت 9 صبح روز جمعه 25 فروردین 96 در مسجد محمدیه، واقع در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان خیابان شهید مرادی (باستیون شرقی) آغاز شد.
پس از مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکرین اهل‌بیت علیهم‌السلام، نماز میت بر پیکر استاد اقامه شد.
در ادامه پیکر استاد اصفهانی بر روی دستان دوستداران ایشان از مسجد به سمت منزل تشییع و سپس برای تدفین، به بهشت‌زهرا (سلام‌الله علیها) منتقل شد.
در این مراسم شخصیت‌هایی چون دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و وزیر اسبق بهداشت، دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشي وزارت بهداشت و رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمع زیادی از استادان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.

دکتر جعفریان: استاد اصفهانی سمبل ساده زیستی، صداقت و درستکاری بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به صفای باطن استثنایی دکتر اصفهانی، گفت: اگر بخواهیم دکتر اصفهانی را در یک‌کلام توصیف کنیم، یک عالم عامل و جزء معدود کسانی بودند که با اعتقاد به آنچه می‌دانستند درست است، رفتار می‌کردند و سمبلی از ساده زیستی، صداقت و درستکاری و درعین‌حال انسانی دانشمند در عرصه‌ای که فعالیت می‌کردند؛ بودند و حقیقتاً فقدان ایشان برای همه ما بسیار دردناک است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده: دکتر اصفهانی شخصیتی کم نظیر در دوران ما بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تسلیت درگذشت دکتر اصفهانی به جامعه دانشگاهی کشور گفت: حقیقتاً دکتر اصفهانی شخصیتی کم‌نظیر در دوران ما بود؛ دانشمند متخلقی که به‌واقع متعهد بود و تواضع و فروتنی، درستکاری و صداقت بسیار زیاد از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان بود و قطعاً فقدان این استاد اخلاق و دانشمند باتقوا، ثلمه ای بزرگ بر بدنه جامعه علمی کشور خواهد بود و امیدوارم در این ماه رجب - که ایشان خودشان از متعبّدین در این ماه بوده‌اند - خداوند ایشان را با اولیا خود محشور فرماید.

دکتر شمس اردکانی: نهضت علمی استاد اصفهانی در احیای علوم گذشته در تاریخ ثبت خواهد شد

استاد دانشکده داروسازی و رئیس سابق دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به فضیلت‌های اخلاقی دکتر اصفهانی گفت: علاوه بر شخصیت اخلاقی و شخصیت فردی مورداحترامی که همه افراد و در همه سطوح ایشان را به‌عنوان یک استاد تمام می‌شناختند؛ از بزرگ‌ترین و ماندگارترین کارهایی که ایشان انجام دادند، تلاش و همت ایشان در احیای علومی است که امروزه در همه زمینه‌ها - به‌خصوص علوم پزشکی - به کار خواهد آمد و قطعاً این مسئله در تاریخ ثبت خواهد شد و امیدوارم روزی نقش مؤثر و پررنگ استاد در این حوزه برای همگان روشن شود.

دکتر نیکنام: استاد اصفهانی یک مدل عملی برای به‌کارگیری توانمندی‌های عملی در راستای ارزش‌های معنوی بود

استاد و مدیر گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به درجات بالای معنوی استاد اصفهانی گفت: در مراتب اسلام و ایمان، درجات متفاوتی داریم که به‌حق دکتر اصفهانی به درجات بالایی از ایمان رسیده بودند و نمونه کاملی از یک انسان متقی درعین‌حال توانمند در عرصه‌های علمی بودند و چهره بی‌نظیر استاد اصفهانی یک مدل عملی برای به‌کارگیری توانمندی‌های عملی در راستای ارزش‌های معنوی و دینی بود.

دکتر محققی: استاد دکتر اصفهانی یک دانشمند بی‌ادعا و یک معلم اخلاق واقعی بود
استاد گروه جراحی و جراح انستیتو کانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن تسلیت درگذشت دکتر اصفهانی گفت: دکتر اصفهانی دانشمندی بی‌ادعا و انسانی عارف بود که دانشگاه علوم پزشکی تهران باید به وجود ایشان افتخار کند و در روزگاری که مسئله اخلاق، مهم‌ترین مسئله همه ماست باید تلاش کنیم زوایای پنهان زندگی سراسر معنوی استاد برای آیندگان تبیین شود و با فوت ایشان، این استوانه اخلاق و معرفت به فراموشی سپرده نشود.
توضيح اينکه مراسم ختم آن مرحوم  جمعه 25 فروردين  بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد محمدیه برگزار شد و روز یکشنبه 27 فروردين نيز مراسم يادبودي از ساعت 15:30 تا 17 در نمازخانه ساختمان وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

خبر: میر حامد حسینی
عکس: مهدی کیهان

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی