مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور رئیس دانشگاه در مرکز قلب تهران

جشن روز کارگر با حضور پرشور کارکنان مرکز قلب تهران برگزار شد.

گالری عکس
روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ۹۸ در مراسم باشکوهی جشن روز جهانی کارگر در سالن اجتماعات مرکز قلب با حضور دکتر کریمی، رئیس دانشگاه، دکتر پورحسینی، رئیس مرکز قلب تهران، معاونان، اساتید، پزشکان، کارکنان سایر بخش های درمانی، پاراکلینیک، اداری، پشتیبانی و خصوصاً کارگران شاغل در همه واحدهای امور عمومی مرکز قلب برگزار و با برنامه های متنوع این روز گرامی داشته شد.
در ابتدای جلسه دکتر پورحسینی ضمن تقدیر از حضور رئیس دانشگاه در این مراسم و تبریک این روز به حاضرین خصوصاً کارگران شاغل در این مرکز درمانی گفت: به رسم وظیفه،  فرا رسیدن روز کارگر  را حضور همه عزیزان در مرکز قلب و همکاران ارجمندم تبریک می گویم ان شاالله که امروز مانند همه روزها ایامی بسیارخوب و پرثمر برای عزیزان شود.
وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته مراسم روز کارگر را  برای درگذشت یکی از همکاران نداشتیم و چقدر کار خوبی بود که در شروع مراسم یاد بودی را داشتند از همه عزیزانی که در بیمارستان زمانی حضور داشتند و در حال حاضر در میان ما نیستند.
رئیس مرکز قلب بیان داشت: دکتر کریمی بر ما منت گذاشتند و در مراسم امروز شرکت کردند یک جمله ای را خدمت دکتر کریمی عرض می کنم که شما یک یادگاری را در این بیمارستان گذاشتید و یک همدلی و همبستگی بین تمام واحدهای بیمارستان به یاد بود قرار دادید که ما خوشبختانه این راه را همچنان ادامه می دهیم و همینجا به شما قول می دهیم که تا روزی که توان داریم این همبستگی، اتحاد و یگانگی را بین همه گروه های مختلف پزشکی شاهد باشیم و با همین هماهنگی که وجود دارد خدمت رسانی به بیماران که وظیفه اصلی ما است به حداکثر خودش خواهد رسید.
دکتر پورحسینی با بیان این مطلب که امسال بر حسب اعلام هایی که در فضای رسمی و فضای مجازی داشتیم که سال سخت تری است در مقایسه با سال های گذشته است اما من آنطوریکه به یاد دارم در 30 سال گذشته همیشه اول سال می گفتند که خیلی سال سختی خواهد بود ان شاالله با همین هماهنگی که بین ما وجود دارد امسال را هم به بهترین وجه به سرانجام می رسانیم و در پایان سال شاهد این خواهیم بود که خدمت رسانی ما به بیماران از الان که اینجا هستیم بهتر خواهد بود.
در ادامه مراسم دکتر کریمی با تبریک این روز خجسته به کارکنان این مرکز اظهار داشت: قرار نبود امروز اینجا صحبت داشته باشم چون امروز مناسبت های مختلفی است و من بر اساس حال و هوای دلم اینجا شرکت کردم و اگر می خواستم غیر آن باشد، به جلسه دیگری می رفتم ولی حیفم آمد اما حالا که آمدم از دلم هم صحبت می کنم.
وی در خصوص خدماتی که در مرکز قلب تهران در سالیان متمادی داشته گفت: خیلی خوشحالم به چند دلیل، اول این است که امروز هجدهمین سالی می گویم که هجده سال قبل اولین آجرهای تشکیل خانواده مرکز قلب گذاشته شد و خوشحالم که امروز بعد از هجده سال کاملا در جلسه ای شرکت می کنم که احساس می کنم آن خانواده بزرگ کاملا شکل گرفته و نوه و نتیجه هم پیدا کرده است.
وی افزود: من هجده سال است که در مرکز قلب هر وقت صحبت می کردم، حرفم این بود که ما یک خانوده ایم و در بیمارستان یک مجموعه ای کار می کنند تا ما به نتیجه برسیم، از نگهبانی که جلوی درب است تا رختشویخانه، طبقه منفی سه بیمارستان، طبقه بالای بیمارستان عده زیادی که گاهی دیده می شوند و گاهی دیده نمی شوند کار می کنند، همیشه از همکاران پزشکم خواهش می کردم که سعی کنید همه را ببینید و بدانید که یک جمع 1300 نفره ای به نام خانواده مرکز قلب کار می کند تا یک استنت، یک بخیه یا کار دیگری در اتاق اکو یا هر جای دیگری انجام دهیم.
رئیس دانشگاه بیان داشت: خیلی خوشحالم که امروز آقای توکلی (هنرپیشه سینما و تلویزیون) این هنرمندی که به خوبی حرف من را ترجمه کرده بود و این پازلی که من همیشه می گفتم را ایشان قطعات مختلفش را دید و من وقتی فیلم را می دیدم یاد روزی افتادم که روز کارمند بود و من خودم راه افتادم و به تمام این قسمت ها سری زدم و حتی داخل نگهبانی و صندوق دریافت پول چند دقیقه نشستم تا ببینم این ها چه احساسی دارند و امروز ایشان با هنرمندی تمام همین فیلم را نشان داد.
مسئله دوم اعتماد به بچه ها است وقتی که اعتماد می کنیم به نیروهای داخلی و اجازه می دهیم خودشان برنامه هایشان را اجرا کنند خیلی خیلی قشنگ تر از برنامه هایی می شود که ما می بینیم، به هر حال روزهایی که هست این ها بهانه است، بهانه دور هم جمع شدن، بهانه گرم کردن محفل مرکز قلب، بهانه دیده شدن، بهانه این است که مسئولان بیمارستان هم ببینند که چه سرمایه ای دارند و من خیلی دلم می خواهد که این مطلب را باز کنم امروز، ما نیروی انسانی نداریم بلکه سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی داریم و اگر این سرمایه اجتماعی را به دست آوریم اصلاً نیاز به مدیریت نداریم، آن وقتی نیاز به مدیریت داریم که نیروهایمان را نشناسیم، ما ممکن است که نتوانیم از نظر مادی حقوق افراد را به طور کامل بپردازیم که وظیفه مان است که این کار را انجام دهیم ولی می توانیم این سرمایه را ببینیم زیرا خدا دو چشم به ما داده است و اگر این چشم ها را ما نبندیم به راحتی این سرمایه دیده می شود من خوشحالم که امروز این تفکر در مرکز قلب هست و شکل گرفته است و همه ما باید سعی کنیم تا این سرمایه را روز به روز بیشتر کنیم و من وقتی به دانشگاه رفتم بیشتر این احساس را پیدا کردم که چه سرمایه خوبی در مرکز قلب داریم و البته در دانشگاه هم همین سرمایه را داریم و باید تلاش کنیم تا آن را بیشتر کنیم.
رئیس سابق مرکز قلب تهران با اشاره به اهمیت نقش بیمار در مجموعه های بیمارستانی بیان داشت: من در جلسه ای که معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران با نیروهای خدمات دانشگاه داشت شرکت کردم و سوالی را پرسیدم که به نظر شما مهم ترین شخصیت در بیمارستان چه کسی است؟ یکی گفت رئیس بیمارستان، یکی گفت چون روز کارگر است کارگران خیلی مهم هستند، یکی گفت اگر پرستار نباشد اصلا کاری پیش نمی رود، یکی گفت دکتر، گفتم ولی ببینید کدام از این آدم هایی که شما گفتید اگر نباشند بیمارستان کارش می خوابد؟  گفتم به نظر شما اگر بیمار در بیمارستان اصلاً نباشد همه این نیروهایی که شما گفتید هیچکدامشان کارایی و فایده دارند؟ آن وقت همه ما بایستی برویم بنشینیم، اگر در بیمارستان مریض را به طور کلی حذف کنیم ما هیچکداممان کاری دیگر نداریم.
این استاد فوق تخصص جراحی قلب و عروق در بیان مقام استاد و روز معلم چنین اظهار کرد: ولی روز استاد که امروز روزش است و روز معلم که امروز روزش است و مصداقش هم معلم شهید استاد مطهری است که من شخصاً در دوران گذشته وقتی دانشجو بودم دفعات مکرر، صدها بار پای سخنرانی و کلاس درسش بودم و معلمی برازنده این شخصیت بود، خدا روح ایشان را شاد کند.
دکتر کریمی گفت: روز کارگر را هم خدمت شما تبریک می گویم و امیدوارم که همینطور که مراسم امروزتان خیلی خوب و شاد برگزار شد شما هم همیشه شاد و سلامت باشید.
رئیس دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت نام و یاد و خاطره پرسنل خدمتگزاری که به دیار باقی شتافتند بیان داشتند:  کار قشنگی که امروز کرده بودند و یاد کردند از بچه هایی که قبلا در جمع ما بودند و با خلوص نیت کار کردند، من همه این بچه ها را می شناختم و یکی از این ها را که خیلی خوب می شناختم مرحوم حاج بقا بود، یک نیروی خالص، و انسان وقتی نگاه می کرد به چهره ایشان، صداقت و سلامت را در او می دید.
مدرکش دیپلم بود اما مرامش فوق دکترا بود خیلی خیلی بالاتر از مدرکش که اصلاً قابل مقایسه نیست، او یکی از معلم های من بوده و من به این افتخار می کنم و درس های فراوانی از او گرفتم.
در ادامه این مراسم باشکوه کلیپ زیبایی بنام «پازل» با هنرمندی آقای رضا توکلی هنرپیشه سینما و تلوزیون به نمایش درآمد که گویای زحمات ارزشمند نیروهای خدماتی در بخش های مختلف بیمارستان بود و مورد توجه ویژه حاضران قرار گرفت.
کلیپ دیگری با عنوان «قلب پایتخت» که توسط مرحوم مهرداد کریمی از همکاران درگذشته واحد روابط عمومی و مسئول سمعی بصری مرکز تهیه شده بود نیز برای حاضران به نمایش درآمد.
کلیپ های مختلف دوربین مخفی برنامه زنده و سنتی گروه های محلی، کردی، لری، شمالی، سرخ پوستی، سنتی تهران قدیم، از دیگر برنامه های شاد و مفرح این جشن بزرگ بود.
وجود سیاه چادر و خیمه های سنتی ایل بختیاری به همراه لوازم و تجهیزات سنتی، بصورت نمایشگاهی زیبا برای حاضران به نمایش درآمد.
در انتهای مراسم از 14 کارگر نمونه شاغل در واحدهای مختلف امور عمومی با لوح یادبود تقدیر شد و کارگران نمونه لوح خود را از دست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر پورحسینی رئیس مرکز قلب تهران و معاونان، مدیره پرستاری، مدیر مرکز، مدیر مالی، مسئول امور عمومی و مسئول روابط عمومی دریافت کردند.
کارکنان نمونه واحد امور عمومی به این شرح است:
1-عظیم فلاحی 2-غلام حسن مکاری 3-سعید احمدی 4-رسول نجف پور5-سید امید میرحسینی 6-رضا عبدی 7-میکائیل محمدی 8-عابدین پسرک لو 9-ایرج حامد 10-حسین بهمنی 11-علی یوسفعلی 12-زرین تاج حیدری 13-سهیلا کاشی 14-مرضیه فدایی

کلمات کلیدی
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی