مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

یازدهمین جشنواره شهید مطهری با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد

یازدهمین جشنواره شهید مطهری با حضور دکتر کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر سهراب‌پور، معاون آموزشی دانشگاه برگزار و از 9 فرآیند آموزشي برگزیده، قدرداني شد.

گالري عکس روابط عمومي 

گالري عکس دانشکده پيراپزشکي
در اين جشنواره که روز چهارشنبه 5 اردیبهشت 97 در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه برگزار شد، دکتر سهراب پور ضمن اشاره به رئوس برنامه 4 ساله حوزه دانشگاه به تشریح روند آماده‌سازی و مقدمات یازدهمین جشنواره شهید مطهری پرداخت و گفت: در برنامه‌های 4 ساله آموزش دانشگاه ارتقاي زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی ازجمله جذب هیئت‌علمی بر اساس نقشه، توسعه و بهبود نظام ارزیابی کمی و کیفی فعالیت‌های اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، توسعه مراکز آزمون دانشکده‌ها، عملیاتی شدن سامانه یکپارچه پژوهشی و آموزشی و دانشجویی (سیپاد) را دنبال خواهیم کرد.

وی از دیگر برنامه‌های آموزشی برای اجرای 4 ساله، به ارتقای کیفی و آموزشی، اعتلای اخلاق و تعهد حرفه‌ای و رفتار سازمانی، بین‌المللی‌سازی، مجازی‌سازی و پیگیری بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی اشاره کرد.
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه به گزارش روند اجرایی جشنواره پرداخت و هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل و تکریم اساتید و دست‌اندرکاران عرصه آموزش پزشکی و معرفی فرآیندهای آموزشی مطلوب دانشگاهی به‌منظور ارتقاي آموزش پزشکی بیان کرد.
وي ارکان جشنواره را شامل کمیته‌های تخصصی، دبیرخانه و هیئت‌داوران متشکل از رئیس دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، روسای دانشکده‌های واجد فرآیند، نمایندگان کمیته‌های تخصصی و 5 نفر از اعضای هیئت‌علمی بیان کرد و افزود: بعد از اعلام فراخوان 43 فرایند آموزشی در حیطه‌های شش‌گانه در دو مرحله بررسی شدند که 15 فرایند به‌عنوان فرایند آموزشی مورد قبول توسط کمیته تخصصی به هیأت داوران معرفی و از میان آنها 9 فرایند به‌عنوان فرایند مطلوب دانشگاه انتخاب شدند که امروز از صاحبانشان تقدیر می‌شود. علاوه بر این فرآیندهای مطلوب دانشگاه در رقابت کشوری با فرآیندهای سایر دانشگاه‌ها به رقابت پرداختند و 2 فرایند به‌عنوان رتبه‌های اول و دوم کشوری و یک فرایند به‌عنوان فرآیند قابل‌تقدیر کشوری انتخاب شده‌اند.
در پایان دکتر سهراب‌پور از تمای اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان آموزش، اعضای کمیته تخصصی آموزش و اعضای هیئت‌داوران و همکاران مرکز مطالعه و توسعه آموزش دانشگاه تقدیر کرد و گفت: اعطای لوح تقدیر به مجریان و همکاران فرایندهای مطلوب دانشگاهی، پرداخت مبلغ 35 میلیون ریال کمک‌هزینه شرکت در همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به نماینده مجریان فرایندهای مطلوب دانشگاهی، اعطای پایه تشویقی به نماینده مجریان فرایندهای برتر کشوری و اعطای امتیاز دانش‌پژوهی آموزشی به فرایندهای مطلوب دانشگاهی جوایزی است که برای برگزیدگان جشنواره درنظر گرفته‌شده است.
در ادامه با برگزاری پنل با حضور دکتر توانگر، دکتر شریعت و دکتر شهسواری و دعوت از برگزیدگان، فرایندهای برگزیده معرفی و به پرسش‌های حاضرین پاسخ داده شد.
در پایان از صاحبان فرایندهای برتر یازدهمین جشنواره ابن‌سینا به شرح زیر تقدیر شد:
فرآیندهای منتخب دانشگاه:
1- فرایند تدوین چارچوب توانمندی‌های دانش‌آموختگان دوره دکترای تخصصی گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ،دانشکده پزشکی
2- طراحی، تولید محتوا، اجرا و ارزشیابی کلاس درس وارونه با استفاده از فیلم و راهنمای یادگیری در کورس گوارش دوره مبانی طب بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه یادگیری الکترونیک و تعاملی، دانشکده پزشکی
3- طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه دانشوری آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی
4- طراحی و استقرار نظام جامع ارزشیابی دوره‌های آموزشی در گروه دانشکده‌های علوم پزشکی تهران،مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
5- طراحی، ایجاد و ارزیابی برنامه کاربردی آموزش مدیریت درد برای دانشجویان پرستاری، دانشکده پیراپزشکی
6- پروفشنالیسم و فضای مجازی برای گروه‌های پزشکی؛ تدوین راهنمای اخلاق و تعهد حرفه‌ای در استفاده از فضای مجازی، دانشکده پزشکی

فرایند قابل‌تقدیر کشوری:
7- طراحی، اجرا و ارزشیابی هشت دوره همایش‌های«پزشکی؛ این راه بی نهایت» با حضور اساتید الگـو، برای دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی
فرایندهای برتر کشوری:
8- طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی«مهارت‌های برقراری ارتباط با بیمار در موقعیت‌های خاص» در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی
9- اجرای نظام ارزشیابی چند منبعی و ارائه بازخورد مبتنی بر شبکه در محیط‌های بالینی، دانشکده پزشکی
خبر: نسیم اخگر
عکس: جمشید ربیعی

 

 

 

کلمات کلیدی
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر