مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

داوری نهایی فرآیندهای یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به پایان رسید

دکتر کریمی: صیانت از آموزش وظیفه اصلی مسئولان دانشگاه است

در نشست نهایی هیات داوران یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از بین 44 فرآیند ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، 9 فرآیند به‌عنوان فرآیند مطلوب دانشگاهی انتخاب شدند.

گالری عکس
در این نشست که بعدازظهر چهارشنبه 4 بهمن 96 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، ابتدا دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، هدف از برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به تلاش‌های ارزشمند اساتید و شناسایی فرآیندهای مطلوب دانشگاهی عنوان کرد و گفت: معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش، ارتقا کمی و کیفی فرآیندهای آموزشی را در دستور کار خود دارند.

تأکید بر شناسایی فرآیندهای برتر و ترویج آن در دانشگاه

وی افزود: در سطح دانشگاه فرآیندهای آموزشی بسیار خوبی اجرا می‌شود اما ممکن است اساتید و مجریان فرآیند، علاقه‌ای به شناسایی شدن و جایزه گرفتن نداشته باشند لذا شناسایی فرآیندهای برتر آموزشی و ترویج آن در دانشگاه یکی از برنامه‌هایی است که اجرای آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
دکتر سهراب پور تصریح کرد: فرآیندهایی که در کمیته نهایی هیات داوران انتخاب شدند در جشنواره شهید مطهری که در هفته آموزش ( هفته دوم اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود معرفی‌شده و مورد تشویق قرار می‌گیرند.
معاون آموزشی دانشگاه جوایز این دوره از جشنواره را اهدای لوح سپاس و 3.5 میلیون تومان گرنت کمک‌هزینه سفر به یک همایش آموزشی خارجی عنوان کرد و گفت: بخشی از فرایندهای مطلوب دانشگاهی برای رقابت به جشنواره کشوری شهید مطهری معرفی می‌شوند و به مجری فرآیندی که در این جشنواره برگزیده شود نیز  یک‌پایه تشویقی تعلق می‌گیرد.

روند داوری فرآیندها

در ادامه، دکتر جهانشیر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه نیز، از ارسال 44 فرآیند به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد 6 فرآیند در حیطه تدوین برنامه و بازنگری برنامه‌های آموزشی، 7 فرآیند در حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی، 8 فرآیند در حیطه ارزشیابی آموزشی، 7 فرآیند در حیطه مدیریت و رهبری آموزش، 5 فرآیند در حیطه یادگیری الکترونیک و 11 فرآیند در حیطه یاددهی و یادگیری بودند.
وی با اشاره به روند داوری فرآیندها گفت: فرآیندهای ارسال‌شده در کمیته‌های تخصصی مرتبط با هر حیطه، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و از این تعداد 15 فرآیند به جلسه نهایی هیات داوران راه یافت.
سپس، نمایندگان حیطه‌های تخصصی به معرفی فرآیندها پرداختند و اعضای هیات داوران با رأی مخفی فرآیندهای مطلوب را انتخاب کردند.

تاکید بر تشویق اعضای هیات علمی نوآور در عرصه آموزش
 در ادامه، دکتر کریمی رییس دانشگاه، ابداع و به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی را یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه دانست و گفت: این جشنواره به‌نوعی تشویق اعضای هیات علمی است که در حوزه آموزش  تکنیک‌های نوین را بکار می‌گیرند و یا روش‌های جدیدی را ابداع و اجرا می‌کنند.
وی با اشاره به ارزیابی خود از فرآیندهایی که به این دوره از جشنواره ارسال‌شده  گفت: خوشبختانه فرآیندهای خوبی در این جلسه داوری شد و خوشحالیم که اعضای هیات علمی علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، در حوزه آموزش نیز فعالیت‌های چشمگیری دارند و به دنبال به‌کارگیری روش‌های نوین هستند.
رییس دانشگاه حفاظت از حوزه آموزش را یکی از وظایف دانشگاه دانست و افزود: باید مراقب باشیم فشار کاری که حوزه درمان و پژوهش به اعضای هیات علمی وارد می‌کند مانع نوآوری و فعالیت مؤثر آنان در حوزه آموزش نشود لذا توجه و صیانت از حوزه آموزش یکی از وظایف اصلی ما در دانشگاه است.
توضیح اینکه، پس از ارزیابی و بررسی نهایی هیات داوران، 9 فرآیند به‌عنوان فرآیند مطلوب دانشگاهی در یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری معرفی می‌شوند.
این جشنواره هرسال به‌منظور تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی در شش حیطه «تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی»، «طراحی و تولید محصولات آموزش»، «ارزشیابی آموزشی»، «مدیریت و رهبری آموزش»، «یادگیری الکترونیک» و «یاددهی و یادگیری» برگزار می‌شود.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان


 


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

16 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

سلام و احترام جناب آقای دکتر کریمی ریاست محترم دانشگاه با توجه به اهمیتی که جنابعالی به امر آموزش می دهید (فرموده اید صیانت از حوزه آموزش یکی از وظایف اصلی ما در دانشگاه است و یا در یکی از جلسات هیات رئیسه فرموده بودید زمان بازگشت به ماموریت اصلی دانشگاه یعنی آموزش و پژوهش است ) از جنابعالی بعنوان مسئول ارشد دانشگاه و پدر گروه های آموزشی تقاضا داریم از واگذاری واحدهای آموزشی به بخش خصوصی به دلایل مادی و بدهی و....جلوگیری بفرمایید. پرورش فرزندان این سرزمین بسیار ارزشمندتر و در نهایت سودآورتر است. امید اعضا ه

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر کریمی ریاست محترم دانشگاه برخی گروه های آموزشی تعداد بسیار محدود فیلد آموزشی (دو بیمارستان ماژور) دارند و اگر یکی از این ها هم بدلایل اثبات نشده ای به بخش خصوصی واگذار شود گروه با مشکلات جدی در زمینه آموزش روبرو خواهد شد و تمام دستیاران را نمی توان به یک بیمارستان فرستاد و این امر پیامدهای درازمدت خوبی نخواهد داشت. امید گروه ها به تدبیر و حکمت جنابعالی است.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

چرا برخی واحدها در مرکز قلب سودده هستند ولی در برخی مراکز به ظاهر ضررده.آیا نمیتوان این عوامل را شناسایی و رفع کرد و بدلیل این مسایل مالی واحدهای آموزشی را واگذار نکرد؟ در این شرایط محدودیت مالی آیا باید از واحدهاب بالقوه درامدزا استفاده کرد یا واگذار کرد تا سودش به نفرات خاصی برسد؟ واحدهای آموزشی حتی میتوانند در این شرایط علاوه بر حفظ وظایف آموزشی توسط اعضا هیات علمی به درامدزایی و بهبود وضع مالی بیمارستان ها کمک کنند. خواهش میکنیم در زمینه واگذاری به تجربیات سایر مراکز و کشورها توجه شود. صرف موفقیت ظاهری

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

بنظرم اگر چه ریاست محترم دانشگاه به روسای بیمارستان ها استقلال و.....داده اما در مسایلی که ماموریت و هدف کلی دانشگاه ممکن است خدشه دار شود صلاح است اقدام کنند.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

سلام به درایت ،حکمت و مدیریت اقای دکتر کریمی ایمان داریم.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

واگذاري آزمايشگاههاي بيمارستانها ضربه وحشتناكي به آموزش رشته علوم آزمايشگاهي و رشته هاي وابسته زده، مگه اتاق جراحي و بخشهاي درماني رو واگذار ميكنين كه در مورد پاراكلينيك به اين سادگي عمل ميكنين؟؟؟ الحمدلله اين دانشگاه تا دلتون بخات متخصص و نيرو داره

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به عظمت و نقش بزرگی که در حوزه ی درمان و آموزش پزشکی دارد با هیچ بیمارستانی قابل مقایسه نبوده و واگذاری آزمایشگاه های این مرکز به بخش خصوصی قطعا پیامدهای منفی آموزشی و درمانی وسیعی خواهد داشت. لازم به ذکر است آزمایشگاه نیز همچون سایر بخش های بیمارستان مرکز مهم آموزشی برای دستیاران و دانشجویان رشته های مرتبط با آزمایشگاه می باشد و آسیب به آن در امر آموزش غیرقابل جبران خواهد بود.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام إز ناموفق ترين تجارب در بخشهاي دولتي واگذاري مراكز اموزشي به بخش خصوصي است و در هيج جاي دنيا هدف إز خصوصي سازي برگشتن به خانه اول نيست بياييد با بهره گيري إز تجارب مراكز ديگر درون و بيرون دانشگاهي تجربه تلخ مرگ اموزش را تكرار نكنيم و فقط با ديدگاه رفع مشكلات مادي، آموزش نسل هاي اينده را فداي پاره اي مسائل مادي گذرا نكنيم . ما در هر سطحي كه باشيم در قبال همه منابع ايندگان مسئوليم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام و احترام خدمت استاد ارجمند اقای دکتر کریمی و تشکر در اهمیت دادن و صیانت از امر اموزش ایا واگذاری بخش های پاراکلینیک اموزشی در بیمارستان های ماژور به بخش خصوصی مغایر با امر اموزش نمی باشد

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

رهبر انقلاب اسلامی : قدرت، اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیز وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند. ایشان با تأکید بر لزوم قدردانستن شأن و منزلت معلم و تکریم آن در جامعه گفتند: هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است زیرا همان‌طور که بارها گفته‌ام هزینه کردن برای معلم در واقع، سرمایه‌گذاری است.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر کریمی، واگذاری بخشهای پاراکلینیک از جمله آزمایشگاه، آموزش دستیاران این رشته های بنیادی را به شدت دچار مشکل کرده و یقینا تبعات جبران ناپذیر آن در سالهای آتی مشخص خواهد شد. با درایت و تعهدی که ازجنابعالی سراغ داریم، انتظار می رود جلو این مسیله از همین ابتدا در بیمارسانهای آموزشی دانشگاه تهران گرفته شود.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام خدمت جناب اقای دکتر کریمی ریاست محترم دانشکده به نظر اینجانب واگذاری ازمایشگاهها به بخش خصوصی در بیمارستانهای اصلی دانشگاه ضربه غیر قابل جبرانی به اموزش رزیدنتها وارد می کند تجربه های مشابه در بخشهای دیگر بخصوص رادیولوژی در بیمارستانهای همین دانشگاه با شکست مواجه شده اند به نظر می رسد که انتخب این روش بعنوان راهی زودبازده با منافع بیمار واینده سیستم بهداشت و درمان در تضاد کامل است.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

از ریاست محترم دانشگاه تقاضا داریم به تجربیت قبلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اصفهان و.....توجه نمایند. در امر آموزش مسلما نباید سود مادی مطرح باشد.چه چیزی لذت بخش تر از تربیت فرزندان این سرزمین برای خدمت بهتر و شایسته تر. چه سودی از این بهتر

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

مسلما با این واگذاری ها مشکل بدهی ها و مالی بیمارستان ها حل نمیشود.در بیمارستان هایی که واگذار شده آیا تراز بیمارستان مثبت شده؟ میتوان از این واحد های درآمدزا برای بهبود مالی بیمارستان ها استفاده کرد.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

باورم نمی شود اقای دکتر کریمی و دانشگاه به خاطر نظر یک نفر قدیمی ترین گروه آموزشی دانشگاه و گروهی که جای بزرگ مردانی چون مرحوم دکتر آرمین و مرحوم دکتر حبیبی بوده و سپس مرحوم دکتر شمسا و خورشی دانشگاه مرحوم دکتر شمس شریعت تربقان بوده و حالا استاد دکتر بهادری و دکتر کمالیان است را به چالش بکشد. بیمارستان امام با 70 سال سابقه بخش پاتولوژی اناتومیکال و ازمایشگاهش یادگار دکتر شمسا و شریعت تربقان است. خواهش میکنیم تدبر کنید مشکل مجتمه با این واگذاری حل میشود؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

آسمان پاتولوژی ابری است دلمان گرفته، سال 96 عجب سالی بود ، عدم حضور بیش از یک ماهه دستیاران و اتفاقات متعاقب آن ......، بر دوش کشیدن تابوت دستیار عزیز گروه ، تحمل و بر دوش کشیدن پیکر یکی از اساتیدمان و بازنشستگی و...... دو چالش بزرگ در راه : اول چگونگی برگزاری آزمون ارتقا سال بعد و جریاناتش و دوم معرفی همکاران غیر پزشک به تحصیلات تکمیلی جهت ادامه دوره و متعاقبش.......... حالا هم واگذاری ...... خدایا راضییم به رضای تو..

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *