محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

اجرای سومین مرحله طرح غربالگری بیماری کووید-۱۹ در شهرستان اسلامشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در خصوص مشارکت بیشتر شهروندان اسلامشهری با مراقبین سلامت در اجرای سومین مرحله طرح غربالگری بیماری کووید -۱۹ ابراز امیدواری کرد.

دکتر فاطمه تاجیک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه در خصوص اجرای این مرحله طرح غربالگری کروناویروس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو مرحله غربالگری اجرایی شده است و همزمان با اجرای کشوری سومین مرحله غربالگری، در این شهرستان نیز عملیات اجرایی طرح آغاز شد. این طرح باهدف تشخیص زودرس علائم بیماری، جلوگیری از گسترش آن از طریق مداخله به‌موقع و همچنین کاهش مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها انجام می‌شود. همچون دو مرحله قبل، این مرحله نیز با بیش از ۲۰۰ مراقب سلامت در قالب تیم‌های مراقبت سلامت به‌صورت تلفنی با تک‌تک با مردم تماس می‌گیرند و با پرسش چند سؤال از وضعیت سلامتی ایشان مطلع می‌شوند.
وی در خصوص روند اجرای طرح هم گفت: در فاز ابتدایی این مرحله غربالگری برای افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مادران باردار انجام و در فاز بعدی سایر افراد در گروههای سنی مختلف مورد غربالگری قرار گرفتند.
دکتر تاجیک بر مراجعه هر سه روز یک‌بار شهروندان به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت وضعیت سلامتی خود تأکید کرد و افزود: در راستای اجرای سریع‌تر و بهتر غربالگری کووید-۱۹ از مردم خواهشمندیم به تماس‌های تلفنی تیم‌های مراقبت شبکه بهداشت که با شماره تماس ۴۰۳۰ خواهد بود پاسخ دهند. البته به خاطر یک سری محدودیت‌ها برخی از این تماس‌ها از طریق شماره‌هایی غیر از ۴۰۳۰ خواهد بود. در این تماس‌ها علائم بیماری و وضعیت سلامت افراد خانواده بررسی می‌شود. قطعاً برای تسریع در اجرای طرح مشارکت تک‌تک شهروندان با پاسخگویی به‌موقع به تماس مراقبین سلامت و بهورزان بسیار مؤثر خواهد بود.
این مقام مسئول همچنین بر اهمیت پیگیری کسانی که علائم اولیه بیماری داشته و نیاز به پیگیری روزانه دارند تأکید کرد و گفت: در صورت ثبت خود اظهاری در سامانه سلامت وزارت بهداشت و یا پاسخگویی شهروندان به تماس مراقبین سلامت، تمام این اطلاعات در سامانه الکترونیکی سلامت ثبت می‌شود و در صورت نیاز هریک از شهروندان به پیگیری در خصوص بیماری کووید-۱۹، تیم مراقبت سلامت با آنها تماس گرفته و روند بیماری آنها را پیگیری می‌کنند و لازم است تمام شهروندان در این مورد نیز با همکاران شبکه بهداشت همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
دکتر تاجیک در پایان ابراز امیدواری کرد که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این مرحله نیز در زمان تعیین‌شده به نحو مطلوب انجام و به‌پایان برسد.


زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *