محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

اجرای طرح کوچ دانش آموزان در مراکز و پایگاه‌های سلامت شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از آغاز طرح کوچ دانش آموزان در مراکز و پایگاه‌های سلامت در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح کوچ دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، سارا حاصلی فرد، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه در این خصوص گفت: چاقی و اضافه‌وزن، پنجره‌ی ورود به انواع بیماری‌ها است لذا باید ضمن اصلاح الگوی تغذیه کودکان و نوجوانان، سبک زندگی امروزی خویش را که توأم با کم‌تحرکی و عدم توجه به فعالیت‌های ورزشی است را تغییر دهیم. در این طرح وزارت آموزش‌وپرورش که با مشارکت معلمان، خانواده‌ها و  وزارت بهداشت انجام می‌شود ضمن کنترل وزن و توده بدنی با مداخله و ارائه برنامه‌های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: در این طرح دانش آموزان با هماهنگی و برنامه‌ریزی مراقبین سلامت مراکز و پایگاه‌های سلامت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مراجعه می‌کنند و مراقبین طبق سامانه سیب قد و وزن و نمایه توده بدنی دانش آموزان را جهت ثبت در سامانه سناد آموزش‌وپرورش در اختیار مدیران مدارس قرار می‌دهند. در ادامه دانش‌آموزانی که اضافه‌وزن، چاقی و ... دارند به کارشناس تغذیه ارجاع می‌شوند.
حاصلی فرد در پایان ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح کوچ یا کنترل وزن و چاقی دانش آموزان می‌تواند موجب ارتقای سلامتی نسل آینده‌ساز کشور عزیزمان باشد.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *