محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

اجرای گشت مشترک شهرستانی با اولویت شناسایی منشأ آلودگی کانال محمدیه در شهرستان اسلامشهر

واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر درگشت مشترکی با حضور نمایندگان ادارات حفاظت محیط‌زیست و امور منابع آب باهدف شناسایی منشأ آلودگی از کانال محمدیه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، با توجه به دستور فرماندار شهرستان به‌منظور بررسی و پیگیری آلودگی کانال محمدیه به دلیل رهاسازی فاضلاب خام در این کانال و استفاده از این آب در اراضی کشاورزی مجاور آن و احتمال شیوع و بروز بیماری‌های میکروبی واگیردار ناشی از این موضوع، بازدید مشترکی با حضور قیطاسی، نماینده اداره حفاظت محیط‌زیست؛ طالبی، نماینده امور منابع آب و زهرا مولایی، نماینده شبکه بهداشت چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲  از کانال محمدیه واقع در محدوده شهرستان انجام شد.

هدف از انجام این گشت، شناسایی منشأ آلودگی کانال محمدیه بود که پس از بررسی‌های متعدد از مکان‌های مختلف در طول مسیر کانال (در محدوده شهرستان) با توجه به بتنی بودن سازه کانال و همچنین قرار داشتن این کانال در محدوده زمین‌های کشاورزی جایی برای ورود فاضلاب به کانال مشاهده نشد.

در همین راستا مقرر شد نمونه برداری‌های لازم از آب کانال و منابع ورودی به کانال انجام  و در صورت مغایرت با استانداردهای ملی، اقدام لازم صورت گیرد.

کبرا قلی زاده
تهیه کننده:

کبرا قلی زاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *