محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

استقرار دو روزه میز خدمت به‌منظور پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از استقرار میز خدمت به‌منظور غربالگری دو بیماری دیابت و فشارخون بالا در دانشگاه آزاد این شهرستان خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، معصوم مهدی پور، کارشناس بیماری‌های غیر واگیر شبکه در خصوص این برنامه گفت: این پویش با شعار "آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر" از ۲۰ آبان لغایت ۱۵ دی ماه برای افراد بالای ۱۸ سال در سراسر کشور در حال انجام است. به دنبال مصوبات جلسه کمیته بین بخشی پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا که با حضور نماینده تعدادی از ادارات و سازمان‌های ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد تیم سلامت شبکه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ۱۲ و ۱۴ آذر ۱۴۰۲  به‌منظور غربالگری دو بیماری دیابت و فشارخون کارکنان و دانشجویان متقاضی به‌منظور بیماریابی و پیشگیری از عوارض بیماری‌های قلبی – عروقی و دیابت مستقر شدند.
وی در ادامه از مشارکت ۱۲۴ تن از گروه‌های هدف در این دو روز غربالگری خبر داد و گفت: از این تعداد  ۲۳  مورد مشکوک به فشارخون بالا و ۴۲ مورد مشکوک به دیابت تشخیص داده شدند که به مراکز خدمات جامع سلامت برای بررسی بیشتر ارجاع شدند.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر