محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برپایی میز اطلاع‌رسانی در راستای پویش طرح ملی دیابت و فشارخون بالا در اداره ثبت‌اسناد و املاک و اتوبوسرانی شهرستان اسلامشهر

با همکاری ستاد برگزاری پویش ملی دیابت و فشارخون بالا در شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با اداره ثبت‌اسناد و املاک و اتوبوس‌رانی شهرستان میز اطلاع‌رسانی و غربالگری مستقر شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در راستای پویش ملی دیابت و فشارخون بالا در سراسر کشور (۲۰ آبان تا ۱۵ دی ۱۴۰۲) و با هماهنگی انجام‌شده شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ، دو تیم سلامت با حضور در اداره ثبت‌اسناد و املاک و اتوبوس‌رانی شهرستان در راستای غربالگری این دو بیماری در گروه سنی ۱۸ سال به بالا،  در اداره ثبت‌اسناد ۳۶ مورد غربالگری شدند که از این تعداد  ۹ تن  مشکوک به فشارخون بالا و ۱۶ تن نیز مشکوک به دیابت تشخیص داده شدند. در سازمان اتوبوس‌رانی ۳۸  تن از کارکنان غربالگری شدند که از این تعداد ۱۹  تن مشکوک به فشارخون بالا و ۱۵ تن نیز آزمایش قند خونشان مشکوک بوده است. 
افراد مشکوک به بیماری فشارخون بالا و دیابت به مراکز خدمات جامع سلامت به‌منظور بررسی بیشتر و دریافت مشاوره و درمان‌های تخصصی ارجاع شدند.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر