محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسات آموزشی ویژه طلاب در حوزه علمیه واوان در شهرستان اسلامشهر

به همت شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر و حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) در این شهرستان، دوره آموزشی ویژه خوهران طلبه در نیمسال دوم سال تحصیلی بصورت هفتگی آغاز شد.

برگزاری جلسات آموزشی ویژه طلاب در حوزه علمیه واوان در شهرستان اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در راستای تفاهم نامه بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و حوزه های علمیه در سراسر کشور برای گذراندن 2 واحد درسی با موضوعات سلامت محور در سال تحصیلی 1402-1403، هماهنگی بین مدرسه علمیه الزهاء (س) واوان و واحد آموزش و ارتقای سلامت این شبکه انجام و جلسات به صورت هفتگی در این مدرسه آغاز شد.

اولین جلسه با موضوع اصول تغذیه صحیح و پیشگیری و کنترل کمبودهای تغذیه ای شایع، سه شنبه 17 بهمن با توجه به قرار داشتن در هفته ملی پویش اطلاع رسانی تغذیه سالم با همکاری گروه بهبود تغذیه شبکه برگزار شد که در این جلسه زینب نژادکریم، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت واوان ضمن معرفی گروه های مواد غذایی و الگوی صحیح غذایی برای تمام گروه ههای سنی، به صورت اجمالی نیز در خصوص پیشگیری و کنترل کمبودهای تغذیه مانند کمبود آهن، روی، ویتامین ها و ید هم صحبت کرد.

در دومین جلسه از این دوره آموزشی که سه شنبه 24 بهمن 1402 برگزار شد لیلا محمدنژاد، کارشناس برنامه میانسالان  واحد سلامت خانواده با توجه به قرار داشتن در هفته مبارزه با سرطان مطالبی در خصوص پیشگیری از سرطان های شایع زنان با اشاره به انواع سرطان های شایع در زنان، افراد در معرض خطر و راه های پیشگیری و کنترل این بیماری ارائه کرد.

ارائه موضوع مهارت های دوران ازدواج و فواید فرزندآوری در راستای برنامه جوانی جمعیت در جلسه آموزشی سه شنبه ، اول اسفند 1402 با همکاری گروه سلامت خانواده انجام شد. سودابه غلامی، کارشناس ماما و مراقب سلامت مرکز خدمات جامع سلامت واوان(1) در این جلسه با توجه به در پیش رو داشتن هفته جوان (2-8 اسفند) به منظور تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جوانان، در کلیه ابعاد جسمی، روانی،اجتماعی و در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمعیت، با شعار  "جوان سالم،خانواده سالم،جامعه سالم" ضمن اشاره به این مساله در خصوص معایب تک فرزندی پرداخت و فواید فرزندآوری گفت.

محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری جلسات آموزشی ویژه طلاب در حوزه علمیه واوان در شهرستان اسلامشهر برگزاری جلسات آموزشی ویژه طلاب در حوزه علمیه واوان در شهرستان اسلامشهر برگزاری جلسات آموزشی ویژه طلاب در حوزه علمیه واوان در شهرستان اسلامشهر