محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه آموزشی بلوغ برای دانش آموزان و والدین آنها در روستای علی‌آباد چهاردانگه

واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با مشارکت اداره آموزش‌وپرورش چهاردانگه در راستای ارتقای دانش آموزان و اولیاء آنها اقدام به برگزاری جلسه آنلاین با محوریت بهداشت دوران بلوغ کرد.

جلسه آموزشی بلوغ برای دانش آموزان و والدین آنها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، سحر پاک نعمت، کارشناس مامای مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه در این جلسه آموزشی آنلاین که یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹ در سامانه شاد برای دانش آموزان مدرسه سعادت علی‌آباد قاجار  و اولیای ایشان برگزار شد گفت: شاید مهم‌ترین اتفاق نوجوانی بلوغ باشد. بلوغ یعنی مقطعی از حیات که در آن فرد ازلحاظ فیزیکی، هیجانی، اجتماعی، هوشی و معنوی به مرحله بزرگ‌سالی می‌رسد؛ همچنین در این دوره، تکلیف اتفاق می‌افتد؛ یعنی تغییرات فیزیکی‌ای که تحت عنوان کرک دار یا مودار شدن بدن نامیده می‌شود؛ علاوه بر آن تغییرات روان‌شناختی و اجتماعی نیز در این دوره رخ می‌دهد.
وی در ادامه افزود: در این دوره، تغییرات در دختران و پسران رخ می‌دهد؛ ازجمله این تغییرات می‌توان رشد جنسی، رشد قد و وزن، تغییر در تناسب بدن، توانایی بدنی و عضلانی، تغییرات شناختی و اخلاقی، وضعیت شیمیایی خون، تغییر نیازهای غذایی و تغییرات هورمونی، که در دختران و پسران متفاوت است، را نام برد.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *