محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه آموزشی بلوغ دختران در مدارس تحت پوشش شهرستان اسلامشهر

کارشناس مراقب سلامت پایگاه سلامت ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد دوران بلوغ را دوره‌ای که تغییرات بسیاری در رفتار و احساس نوجوان ایجاد می‌کند تعریف کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، سارا حاصلی فرد، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه در خصوص بلوغ گفت: بلوغ سال‌هایی از زندگی است که نوجوانان برای رسیدن به کمال آن را پشت سر می‌گذارند و تغییرات زیادی در رفتار و احساس نوجوان ایجاد می‌شود.
وی بلوغ را مرحله‌ای توأم با تحولات جسمی و روحی دانست و گفت: این تغییرات جسمی و روانی چنان سریع و همه‌جانبه هستند که گاه نوجوان را دچار تشویش و نگرانی کرده، تصمیم گیری‌هایش را مشکل ساخته و گاهی موجب بروز مشکلاتی در برخورد با خانواده و اطرافیان می‌شود. محیطی سرشار از تفاهم و صمیمیت با کمک پدر و مادر به نوجوان کمک می‌کند تا این دوره را به‌طور طبیعی و بدون ناراحتی پشت سر گذاشته و بانشاط و سلامتی پا به عرصه زندگی بزرگ‌سالی نهاده و از نیرو و توان بالای دوران نوجوانی در مسیر درست، بهره فراوان ببرد.
حاصلی فرد در پایان افزود: در همین خصوص و با توجه به اهمیت موضوع بلوغ، جلسات آموزشی مختلف ویژه دانش آموزان، اولیاء دانش آموزان و اولیای مدارس دخترانه شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است. مراقبین سلامت پایگاه سلامت ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد نیز جلسات آموزشی در مدارس تحت پوشش این مرکز برگزار کردند. 
خبر: زینب ایمانی
کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی