محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه آموزشی به مناسبت هفته جوانی جمعیت ویژه کارکنان شرکت تهران نیل رنگ در شهرستان اسلامشهر

در راستای برنامه‌های هفته جمعیت با همکاری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر و مدیریت شرکت تهران نیل رنگ جلسه آموزشی ویژه کارکنان این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر،  اقدس بشنام، مراقب سلامت مرکز خدمات جامع سلامت احمدآباد مستوفی در خصوص این جلسه اموزشی که سه شنبه 9 خرداد 1402 برگزار شد گفت: به طور کلی، اگر یک زوج در طی 12 ماه نزدیکی بدون استفاده از روش های جلوگیری باردار نشون ، باید به مراکز درمان ناباروری مراجعه کنند.  اما خانم های 35 ساله یا بیشتر اگر بعد از 6 ماه تلاش باردار نشوند لازم است زودتر به متخصص ناباروری مراجعه کنند.
وی در ادامه افزود: برای مردان با مشکلات بیضه در دوران کودکی یا درمان قبلی سرطان، توصیه می شود که بررسی های لازم زودتر انجام شود. 30 درصد موارد ناباروری به دلیل وجود مشکل در مردان است. این شرایط می تواند نا شی از عدم توانایی تولید اسپرم یا انزال اسپرم باشد .کیفیت اسپرم نیز بسیار مهم است که با سنجش تعداد، حرکت و شکل اسپرم اندازه گیری می شود.
بشنام اظهار داشت که گاهی بعضی بیماری ها می توانند توانا یی مرد در تولید مقادیر طبیعی اسپرم و یا انزال اسپرم را تحت تأثیر قرار دهند .به عنوان مثال، مردان دیابتی ممکن است در انزال مشکل داشته باشند . مردان دارای اضافه وزن، سیگاری ها، یا مردانی که از مواد مخدر استفاده می کنند به احتمال زیاد مشکلات اسپرم دارند .  10 تا 20 درصد موارد ناباروری زوجین به دلیل وجود مشکل هم زمان در هردو زوج است دراین شرایط سهم مردان در ناباروری از 30 درصد بیشتر می شود.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *