محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه بازآموزی کرونا و آنفلوآنزا ویژه مراقبین سلامت و کارشناسان ماما در شهرستان اسلامشهر

حمیده شفاعی، کارشناس برنامه مادران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از اهمیت و ضرورت ترغیب مادران باردار و تازه زایمان کرده برای دریافت واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی و کاهش موارد ابتلا و بستری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، حمیده شفاعی، کارشناس برنامه مادران شبکه در این خصوص گفت:  به دنبال دستورالعمل واکسیناسیون مادران باردار و زایمان کرده علیه بیماری کرونا از 16 مرداد ۱۴۰۰ و پس از دو ماه از اجرایی شدن آن در سراسر کشور، کماکان تعداد زیادی از مادران دچار تردید هستند و تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند. در همین راستا دو جلسه بازآموزی ویژه مراقبین سلامت و کارشناسان مامای شاغل در واحدهای تحت پوشش این شبکه در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ۲۵ و ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در فضای اتاق مجازی اسکای روم برگزار شد.
وی در ادامه افزود: پس از بررسی چالش‌ها و موانع موجود و با توجه به آمار بالای ابتلا، بستری و حتی مرگ باردار بخصوص در موج پنجم اپیدمی کرونا و پیش‌بینی موج ششم در آبان ماه، لازم است در راستای افزایش پوشش واکسیناسیون اقدامات و مداخلات مؤثرتری انجام پذیرد. این اقدامات شامل پیگیری، آموزش و مشاوره مجدد مادرانی که تاکنون برای دریافت واکسن تمایل نداشته و یا تردید دارند، پیگیری مادرانی که قبلاً واجد شرایط نبودند (مشکوک و مبتلای گذشته، زیر ۱۲ هفته و یا ...) و اکنون امکان تزریق دارند و پیگیری عوارض واکسیناسیون می‌باشد.
شفاعی در پایان بر انجام برنامه واکسیناسیون آنفلوانزا ویژه مادران به ادرار بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی و با توجه به فاصله‌گذاری مناسب بین این واکسن توأم و کرونا تأکید کرد. 
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *