محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه با سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت در راستای ارتقای پوشش واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش شهرستان اسلامشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر بر برنامه‌ریزی با محوریت فراخوان و اطلاع‌رسانی مناسب به جمعیت تحت پوشش برای دریافت واکسن کرونا تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه با حضور دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه، کارشناس مسئولان واحدهای گسترش و بیماری‌های واگیر و سرپرستان تمام مراکز خدمات جامع سلامت یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در فضای اسکای روم و به‌صورت مجازی برگزار شد دکتر تاجیک گفت: با توجه به وضعیت خوب واکسن در کشور و فعالیت ۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون و ۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در شهرستان، بایستی برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری به‌جز ۳ مرکز منتخب کرونا، با تمام قوا و ظرفیت‌های موجود واکسیناسیون انجام شود. 
وی در ادامه در خصوص مراکز خدمات جامع روستایی افزود: می‌بایست سرپرستان این مراکز روستایی برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای فراخوان و اطلاع‌رسانی جمعیت تحت پوشش برای دریافت واکسن ظرف مدت یک هفته در پیش رو انجام دهند و پوشش واکسیناسیون به شاخص مورد انتظار برسد. جلب مشارکت معتمدین محلی ازجمله امام جماعت مسجد، مدیر مدرسه و سایر مسئولین برای حضور درصد بالایی از مردم برای دریافت واکسن بسیار تأثیرگذار است. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن تأکید بر در اولویت قرار دادن بحث واکسیناسیون کرونا در تمام واحدهای محیطی تحت پوشش و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود با تمام امکانات بر ارائه این خدمت در دو شیفت صبح و عصر تأکید کرد. 
دکتر تاجیک به سرپرستان تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری نیز به مدت دوهفته فرصت داد تا با مشارکت و همکاری مراقبین تمام پایگاه‌های تحت پوشش برای فراخوان و اطلاع‌رسانی جمعیت تحت پوشش و مشارکت مسئولان و معتمدین محلی نسبت به واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش خود یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند و بر اساس آن اقدامات لازم صورت پذیرد. 
از دیگر نکات مهم می‌توان به توجه بسیار زیاد در خصوص حفظ زنجیره سرما، ارسال به‌موقع و دقیق آمار به‌صورت روزانه و مراقبت از گم‌شدن پوکه‌های واکسن و  یا شکستن آنها و اقدام بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی اشاره کرد. 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *