محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه توجیهی- آموزشی برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقای سلامت در شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه جلسه توجیهی - آموزشی برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقاء سلامت را با رویکرد تعیین کننده های اجتماعی موثر بر سلامت در سطح شهرستان برگزارکرد.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه آموزشی سه شنببه 4 مرداد 1401 با حضور دکتر عباس امیر احمدی، معاون شبکه ، خدیجه خانکی وکبرا قلی زاده، کارشناسان واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه، سرپرستان وکارشناسان ناظر مراکز خدمات جامع سلامت در سالن اجتماعات شبکه برگزار شد.

در ابتدا خانکی در مورد اجرای برنامه نیازسنجی سلامت جامعه و مداخلات ارتقاء سلامت با رویکرد تعیین کننده های اجتماعی موثر بر سلامت در سطح شهرستان مواردی بیان کرده، سپس به تفصیل در مورد اجرای فاز 1 برنامه نیازسنجی در 2 سطح روستایی ( بهورزان خانه بهداشت مراکز روستایی ) و شهری ( مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های تحت پوشش ) مطابق با  فایل شیوه نامه نیازسنجی مطالب را بیان کرد.

در ادامه ، مراحل اجرای فاز 2 و3 برنامه نیازسنجی ( طراحی مداخلات و اجرای آن ها ) ، آئین نامه فعالیتهای برنامه مداخلات ارتقای سلامت ونحوه تکمیل فرمها به صورت آنلاین و دستی ( بعنوان مستندات در مراکز و خانه ها بایگانی شوند ) و سپس در فایل اکسل که شامل فرم های شماره 3 (تیم سلامت)، 4 ب (معتمدین)، 4 ج (سرخوشه) و فرم 5 (جمع بندی )  توضیحاتی ارائه شد.

وی در پایان تاکید کرد که ناظران در گروه تیم نیازسنجی سلامت جامعه معاونت عضو خواهند شد تا مستندات لازم از جمله تصاویر جلسات به تفکیک هر تیم که در خانه بهداشت و مرکز برگزار می شود با توضیحات لازم در این گروه بارگذاری شود.

کبرا قلی زاده
تهیه کننده:

کبرا قلی زاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *